728 x 90

بیانیه مشترک کشورهای اروپایی، آمریکایی و آفریقایی در مورد وضعیت زنان و دختران در افغانستان

زنان و دختران افغانی که تلاش می‌کنند خود را به فرودگاه کابل برسانند
زنان و دختران افغانی که تلاش می‌کنند خود را به فرودگاه کابل برسانند

سایت شورای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۷مرداد بیانیه‌یی را که توسط تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی و آفریقایی در حمایت از زنان و دختران در افغانستان با عنوان «بیانیه مشترک در مورد وضعیت زنان و دختران» صادر کرده بود را منتشر کرد. این بیانیه که در سایت شورای اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است:

این بیانیه توسط کشورهای زیر به‌صورت مشترک امضا شده است: آلبانی، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، السالوادور، اتحادیه اروپا، هندوراس، گواتمالا، مقدونیه شمالی، نیوزلند، نروژ، پاراگوئه، سنگال، سوئیس، انگلستان و ایالات متحده آمریکا.

ما نسبت به زنان و دختران افغانستان، حقوق آنها برای تحصیل، کار و آزادی تردد آنها عمیقاً نگران هستیم. ما از افراد دارای قدرت و اختیار در سراسر افغانستان می‌خواهیم که حفاظت آنها را تضمین کنند.

زنان و دختران افغانستان، مانند همه مردم افغانستان، سزاوار زندگی در سلامت، امنیت و عزت هستند. باید از هر گونه تبعیض و بدرفتاری جلوگیری شود. ما در جامعه بین‌المللی آماده هستیم تا با کمکها و حمایتهای بشردوستانه به آنها کمک کنیم تا تضمین کنیم که صدای آنها بتواند شنیده شود.

ما به‌دقت رصد خواهیم کرد که چگونه هر دولتی در آینده حقوق و آزادیهایی را که در بیست سال گذشته به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی زنان و دختران در افغانستان تبدیل شده است، تضمین می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9c015a4-902d-4f47-8103-a610133d31a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات