728 x 90

بیانیه ۳کشور فرانسه انگلستان و آلمان درباره اعلام موشک فتاح-۲ رژیم ایران

۳کشور اروپایی
۳کشور اروپایی

سایت دولت انگلستان در روز جمعه ۱۰آذر، بیانیه‌ای از ۳کشور فرانسه، آلمان، و بریتانیا(E۳) در خصوص اعلام رژیم ایران از یک نوع موشک بالستیک جدید به‌نام فتاح۲ را منتشر کرد.

در این بیانیه، این ۳کشور اقدام رژیم ایران را که با وجود درخواست‌های مکرر جامعه بین‌المللی برای توقف آن و نادیده گرفتن محدودیت‌های سازمان ملل، به توسعه برنامه موشکی خود ادامه داده است، محکوم کردند.

توسعه برنامه موشکی بالستیک رژیم ایران در این بیانیه به‌عنوان تشدید تنش‌های هسته‌ای نسبت به توجیهات غیرنظامی معتبر و تحقیقات قبلی در زمینه تحویل سلاح‌های هسته‌ای، توصیف شد. این اقدامات رژیم ایران هم‌چنین به‌عنوان یک تهدید جدی به امنیت جهانی و منطقه‌ای توصیف شدند.

در پایان بیانیه، کشورهای E۳ تأکید کردند که هم‌چنان به انجام هر گام دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد هستند. آنها هم‌چنین اظهار کردند که این تعهد به‌دلیل فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه و سطح بین‌المللی، به‌خصوص در زمینه برنامه موشکی، صورت گرفته است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8aac554a-12ee-42d4-af0b-4579ebc8d58c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات