728 x 90

بیانیه سازمانها و انجمنهای حقوق‌بشری رومانی در همبستگی با قیام مردم ایران

بیانیه سازمانها و انجمنهای حقوق بشری رومانی در همبستگی با قیام مردم ایران
بیانیه سازمانها و انجمنهای حقوق بشری رومانی در همبستگی با قیام مردم ایران

 

کنفدراسیون ملی سندیکای کارتل آلفا با ۳۲۵۰۰۰عضو طی بیانیه‌یی حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کرد و فشار و تجاوز رژیم آخوندی به حقوق کارگران را که به‌دنبال حقوق انسانی خود هستند، محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است:

اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۹ اعتراضات مردمی به‌خاطر گران شدن سیصد درصدی قیمت سوخت شروع شد. در مقابل، حکومت ایران با برخورد خشن، صدها نفر را به‌قتل رساند که در بین کشته شده‌ها افراد ۱۳و ۱۴ساله بودند. این اعتراضات هزاران مجروح بر جای گذاشت. بازداشت و سرکوب افراد معترض که به خیابان‌ها آمده بودند و خواستار حقوق دموکراتیک و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود بودند، تا اواخر ماه ژانویه ادامه داشت..

 

کنفدراسیون ملی سندیکای کارتل آلفا حمایت خودش را از مردم ایران در این شرایط سخت و تیره سرکوب اعلام می‌دارد. این سندیکا از مقاومت مردم ایران برای برقراری صلح و آزادی و دموکراسی و حقوق اجتماعی و اقتصادی برابر حمایت کرده و از سازمان ملل ‌متحد و سایر ارگانهای حقوق‌بشری خصوصاً عفو بین الملل خواستار تحقیق در مورد تشدید نقض حقوق‌بشر مردم ایران است.

 

انجمن حقوق‌بشری خانه هنر ایران آزاد در رومانی طی بیانیه‌یی با قیام مردم و دانشجویان ایران اعلام همبستگی کرد.

در این بیانیه با اشاره به قیام آبان امسال و قتل‌عام ۱۵۰۰تن از قیام‌کنندگان توسط پاسداران خامنه‌ای و هم‌چنین قیام دانشجویی دیماه ۹۸ آمده است: در آستانه برگزاری چهل و سومین اجلاس شورایعالی حقوق بشر ملل ‌متحد در ژنو  که به بررسی نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران می‌پردازد و در حالی‌که کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری ای تی یو سی با بیش از ۲۰۰ملیون عضو در ۱۶۳کشور، از قیام‌کنندگان در ایران حمایت کرده است، ما از اعتراضات مردم و کارگران و دانشجویان ایران برای دستیابی به حقوق پایه‌یی دموکراتیک حمایت می‌کنیم. ما از سازمان ملل ‌متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر، جامعه بین‌المللی، عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و کلیه اتحادیه‌ها، می‌خواهیم تا سرکوب تظاهرات مردم و دانشجویان ایران را قویاً محکوم کنند و از سازمان ملل درخواست می‌کنیم تا به فوریت هیاتی از ملل ‌متحد برای تحقیق پیرامون وضعیت شهیدان، مجروحان و دستگیر ‌شدگان اعتراضات اخیر به ایران اعزام نمایند. شورای امنیت ملل ‌متحد بایستی رژیم ایران و مقاماتش را مسئول جنایت علیه بشریت بشناسد.

 

انجمن اشرف برای گسترش دموکراسی و رعایت حقوق‌بشر در رومانی بیانیه‌یی در همبستگی با قیام جوانان و دانشجویان ایران اعلام کرد: سپاه پاسداران و دیگر نیروهای امنیتی رژیم ایران؛ به‌سمت تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم و جوانان که از روز ۱۵نوامبر ۲۰۱۹ در شهرهای ایران شروع شده بود آتش مستقیم گشودند. مقام‌های رژیم، اجساد را برای مخفی نگه‌داشتن میزان سرکوب واقعی توسط رژیم، پنهان کردند. در قیام مردم ایران ۱۵۰۰نفر با شلیک مستقیم پاسداران به‌قتل رسیده‌اند.در این قیام، بیش از ۴۰۰۰نفر مجروح شده و بیش از ۱۲۰۰۰نفر دستگیر گردیده‌اند. آمار واقعی بسا بیشتر است. در تاریخ ۲۹دسامبر ۲۰۱۹؛ در یک اقدام مرگبار و جنایتکارانه؛ یک هواپیمای مدنی خطوط هوایی اوکراینی با ۱۷۶سرنشین توسط سپاه پاسداران در آسمان تهران مورد اصابت قرار گرفت و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. در تاریخ ۱۴ژانویه ۲۰۲۰ به‌دنبال یک تظاهرات ۴روزه توسط دانشجویان و مردم ایران؛ جوانان و زنان بیشتری دستگیر شده و به زندانها منتقل گردیدند.

 

 

در ادامه این بیانیه ضمن اعلام حمایت از قیام مردم ایران برای دستیابی به دموکراسی، از سازمان ملل ‌متحد و سایر ارگانهای حقوق‌بشری خواسته شده به فوریت هیأتی را برای تحقیق به ایران بفرستند. شورای امنیت ملل ‌متحد نیز باید رژیم آخوندی و سران ان را مسئول جنایت علیه بشریت بشناسد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/288a63ee-4767-4926-be10-44895324c74a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات