728 x 90

بیانیه رؤسای مشترک گروه حقوق‌بشر ایران و دموکراسی در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران

 تام مک کلینتاک و استیو کوهن، نمایندگان کنگره آمریکا
تام مک کلینتاک و استیو کوهن، نمایندگان کنگره آمریکا

بیانیه رؤسای مشترک گروه حقوق‌بشر ایران و دموکراسی در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران

 

ما به‌ویژه از رهبری زنان در صفوف مقاومت ایران

و مشارکت و فداکاری آشکار جوانان ایرانی

که کانونها شورشی را در سراسر ایران تشکیل داده‌اند، انگیزه گرفته‌ایم

استیو کوهن، نماینده دموکرات و تام مک کلینتاک نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا رؤسای مشترک گروه حقوق‌بشر ایران و دموکراسی در کنگره طی بیانیه‌یی از قیام مردم ایران حمایت کردند و خشونت پاسداران علیه تظاهر کنندگان را محکوم کردند

آنها اعلام کردند ما از مبارزه شجاعانه مردم ایران برای یک جمهوری آزاد، دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت حمایت می‌کنیم. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم مقامات رژیم ایران را در قبال جنایات علیه شهروندان خود پاسخگو بداند. به‌طور خاص، خامنه‌ای، و رئیسی، باید به‌خاطر کشتن تعداد زیادی از معترضان آزادیخواه تحت حسابرسی قرار گیرند.

در ادامهٔ بیانیه رؤسای مشترک گروه حقوق‌بشر ایران و دموکراسی در کنگره آمده است: ما به‌ویژه از رهبری زنان در صفوف مقاومت ایران و هم‌چنین مشارکت و فداکاری آشکار جوانان ایرانی که کانونها شورشی را در سراسر ایران تشکیل داده‌اند، انگیزه گرفته‌ایم.

استیو کوهن و تام مک کلینتاک تأکید کردند اکثریت قوی دوحزبی، شامل ۲۵۷ عضو کنگره از قطعنامه ۱۱۸ حمایت کرده‌اند که از خواست مردم برای جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و یک ایران غیرهسته‌یی حمایت کرده و نقض حقوق‌بشر و تروریسم توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنند.

آنها افزودند این قطعنامه یک نشانه قوی است که مردم ایالات متحده و دولت آنها در همبستگی با مبارزات مردم ایران برای آزادی ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

آمریکا می‌تواند و باید خواسته‌های دمکراتیک مردم ایران و حق آنها برای ایجاد یک جمهوری آزاد، مبتنی بر جدایی دین از دولت و دمکراتیک در ایران را به‌رسمیت بشناسد.

(بیانیه رؤسای مشترک گروه حقوق‌بشر ایران و دموکراسی در کنگره آمریکا -۸مهر ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba99b8ac-535f-44aa-a55c-6364ba0c4e75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات