728 x 90

بیانیه حمایت «کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار»(CGIL) از کارگران اعتصابی در ایران

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه
تجمع کارگران نیشکر هفت تپه

«کنفدارسیون سراسری ایتالیا برای کار» (CGIL) (چی جی ال) طی بیانیه‌یی در حمایت از حقوق کارگران و کامیون‌داران ایران، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی کارگران بازداشت شده در اعتصابهای اخیر شد.

کنفدراسیون سراسر ی ایتالیا برای کار که در برگیرنده ۵میلیون عضو است در بیانیه همبستگی‌اش با کارگران اعتصابی در ایران نوشت:‌

سرکوب کارگران ایرانی، نقض مستمر حقوق‌بشر محسوب می‌شود. مهمترین مراکز تولیدی و اقتصادی کشور در دست سپاه پاسداران است. این مراکز؛ کارگران را مورد استثمار قرار داده و به شدیدترین وجه اذیت و آزار و سرکوب می‌کنند.

ما همبستگی خودمان را با رانندگان کامیون و سایر کارگران ایرانی که دائماًً مورد سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم ایران قرار داشته و حقوق و آزادی پایه‌یی آنان نفی می‌شود، ابراز می‌داریم و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی کارگران بازداشتی هستیم.

 

همچنین کریس کیتس دبیرکل اتحادیه معلمان انگلستان از کارگران و رانندگان کامیون حمایت کرد و به آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی کارگران دستگیر شده فراخوان داد.

 

روز گذشته دوازدهمین روز تظاهرات و تجمع کارگران فولاد اهواز از اولین ساعتهای صبح روز چهارشنبه ۳۰آبان در مقابل استانداری رژیم در اهواز آغاز شد. کارگران تظاهرات خود را از مقابل کارخانه شروع کرده و از خیابان نادری عبور کردند و به مقابل استانداری و فرمانداری رژیم رفتند.و علیه کارگزاران دزد و غارتگر رژیم شعار سر دادند.

تورم گرانی پاسخ بده روحانی

نصر من الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب

کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد

مرگ بر ستمگر درود بر کارگر

ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم

دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست.

 

 

همچنین روز گذشته در شهر شوش ۳۰آبان ۹۷‌هفدهمین روز تجمع و تظاهرات کارگران نیشکر هفت‌تپه را پشت سر گذاشت.

صبح چهارشنبه سی‌ام آبان ماه، کارگران نیشکر هفت‌تپه هفدهمین روز اعتراض و تظاهرات خود را همراه با مردمی که به حمایت از آنها آمده بودند آغاز کردند. در این تظاهرات بازاریان و معلمان با کارگران همراه شده بودند.

کارگران هفت‌تپه به حمایت و پشتیبانی دانشجویان از اعتراضات و مطالباتشان اشاره کرده و شعار می‌دادند: دانشجوی تهرانی تشکر تشکر

 

یک استاد دانشگاه:‌ وقتی که خودم در مرداب اقتصادی و فقر شدید زندگی می‌کنم. مسلماً نمی‌توانم ارتباط مثبتی با دانشجو و همشهری خودم برقرار کنم. من برایم خنده‌داره که بخوام برم سر کلاس به دانشجوم بگم در طول سال ۱۸۷بار در یک شرکت اعتصاب شده است.

 

در مقابل فرمانداری رژیم، کارگران دست‌نوشته بزرگی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: تا آخرش ایستاده‌ایم.

 

 

جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی نامه‌یی خطاب به کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز نوشتند: ما ضمن حمایت از کارگران شریف هفت‌تپه و فولاد اهواز، بر عزم و اراده آنان درود می‌فرستیم و دیگر اصناف و اقشار تحت ستم را به اتحاد و همبستگی با آنان فرامی‌خوانیم. چرا که معتقدیم یگانه راه‌حل مشروع و عادلانه علیه ظلم و چپاول، تنها از مسیر خیزش و قیام می‌گذرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d01f12b8-a827-4d3e-9022-8fe1702a04f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات