728 x 90

بیانیه حمایت اکثریت پارلمان ایتالیا از قیام مردم ایران و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

پارلمان ایتالیا
پارلمان ایتالیا
  • حمایت اکثریت پارلمان ایتالیا از قیام مردم ایران، برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی، نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و مواخذهٔ سردمداران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت
  • اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا (۲۰۴ نماینده) در یک بیانیه مشترک از قیام مردم ایران و برقراری جمهوری دموکراتیک بر مبنای جدایی دین و دولت حمایت کردند.
  • در میان امضا کنندگان این بیانیهٔ فراحزبی، ۳ معاون وزیر، یک نایب‌رئیس پارلمان، ۵دبیر مجلس، ۸رئیس کمیسیون، رؤسای ۶گروه پارلمانی، دهها نایب‌رئیس کمیسیونهای مختلف و ۶ وزیر سابق به چشم می‌خورند.
  • اکثریت نمایندگان مردم ایتالیا تصریح کردند ما در همبستگی با مردم ایران در کنار خواست آنها برای برقراری جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت که در آن هیچ فردی، به‌خاطر دین یا نسبت خانوادگی، هیچ امتیازی بر دیگران نداشته باشد، می‌ایستیم.
  • در بیانیهٔ اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا آمده است: مردم ایران پیرامون ارزشهای دموکراتیک متحد هستند. آنها با شعارهای خود روشن کرده‌اند که همه اشکال دیکتاتوری اعم از حکومت شاه مخلوع یا دیکتاتوری دینی و هر گونه ارتباط با هر یک از این دو دیکتاتوری را رد می‌کنند.
  • برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت که از دو دهه پیش اعلام شده و شامل انتخابات آزاد، آزادی بیان و اجتماعات، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت، خودمختاری ملیتهای ایران و یک ایران غیراتمی است، همان ارزشهایی است که ما در کشورهای دموکراتیک از آن دفاع می‌کنیم.
  • نمایندگان پارلمان ایتالیا: طی چهار دههٔ گذشته، ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران تغییر دموکراتیک در ایران را دنبال کرده و جهان به‌ویژه قانونگذاران کشورهای غربی را نسبت به خطرات رژیم ایران در زمینه اتمی، تروریسم و حقوق‌بشر آگاه کرده است.
  • اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا در بیانیهٔ خود اعلام کردند ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم در تلاش برای تغییر در کنار مردم ایران بایستد و گامهای قاطعی علیه رژیم کنونی بردارد. این شامل قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه و پاسخگویی مقامات رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت است.
  • پیش از این، در ۲۳فروردین۴۰۲ اکثریت اعضای سنای ایتالیا نیز در یک بیانیه فراحزبی حمایت خود را از قیام مردم ایران و برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی اعلام کرده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92d7af83-cba3-4d71-a3a1-8c0d5f74e5c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات