728 x 90

بیانیهٔ کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دمکراتیک: دیوید ایمس برای آزادی و علیه دیکتاتوری مذهبی، چهار دهه در کنار مردم و مقاومت ایران ایستاد

بیانیهٔ کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دمکراتیک
بیانیهٔ کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دمکراتیک

بیانیهٔ کمیتهٴفرانسوی برای ایران دمکراتیک

دیوید ایمس برای آزادی و علیه دیکتاتوری مذهبی

چهار دهه در کنار مردم و مقاومت ایران ایستاد

بیانیه کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دمکراتیک

پاریس ۱۶اکتبر ۲۰۲۱ – ۲۴ مهر۱۴۰۰: کمیته فرانسوی برای ایران دمکراتیک حمله نفرت‌انگیز به دیوید ایمس را که تجاوزی نه تنها علیه یک نماینده پارلمان بریتانیا بلکه تجاوزی به دموکراسی و اروپاست، محکوم می‌کند و به بستگان و همکاران پارلمانی او تسلیت می‌گوید.

دیوید ایمس برای آزادی و عیله دیکتاتوری مذهبی در کنار مردم ایران ایستاد. او چهار دهه از جنبش مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت ایران حمایت کرده است. وی در دوران تصدی خود در پارلمان، غالباً در کنفرانس‌ها و بحثهای پارلمانی و هم‌چنین در موارد اضطراری از تهدیدات جدی متعدد رژیم تهران صحبت می‌کرد. وی خواستار سیاست قاطعانه‌ای در قبال رژیم ایران و تمرکز بر حقوق‌بشر شد تا این رژیم در مورد نقض این حقوق و تروریسم ناشی از آن پاسخگو باشد.

سر دیوید ایمس یکی از ۳۵ نماینده پارلمان و همتایانش در سال۲۰۰۷ بود که با موفقیت کارزار قضایی علیه ممنوع کردن سازمان مجاهدین خلق ایران با انگیزه‌های سیاسی را در بریتانیا رهبری کرد.

او هم‌چنین به تلاش بی‌امانی برای حفاظت رزمندگان آزادی ایران در اشرف و لیبرتی در عراق و انتقال امن و موفق آنها به آلبانی و دیگر کشورهای اروپایی دست زد.

دیوید ایمس در ۶ژوئن سپتامبر ۲۰۲۱ گفت: یکی از کارهایی که من در زندگی سیاسی خود به آن افتخار می‌کنم این است که از شورای ملی مقاومت ایران که خواستار جایگزینی رژیم ایران با حکومتی دمکراتیک است، حمایت کردم.

یک روز قبل از ترور، دیوید ایمس در مقاله‌ای در تاون هال نقش ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رژیم ایران در قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۶۷ را مورد تأکید قرارداد و از دستگیری وی در صورت شرکت در کنفرانس آب و هوا در گلاسکو حمایت کرد. کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دمکراتیک ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و ظالمانه خواستار تحقیقات کامل در مورد این ترور است (بیانیه کمیته فرانسوی برای ایران دمکراتیک ۲۴مهر۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f79d1824-d1ec-4d8f-9d16-8b91848a30a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات