728 x 90

بیانیهٔ کمیتهٔ فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک: اژه‌ای رئیس قضاییهٔ رژیم ایران و متهم به‌جنایات علیه بشریت

کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک
کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک

بیانیهٔ کمیتهٔ فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک

اژه‌ای رئیس قضاییهٔ رژیم ایران و متهم به‌جنایات علیه بشریت و محاکمه‌های متعدد و اعدام‌های عجولانه به‌تازگی خواستار محاکمه اعضای اصلی مقاومت ایران شده است

 

کمیتهٔ فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک از ملل متحد، اتحادیهٔ اروپا و سایرین می‌خواهد تا از فراخوان مقاومت ایران برای محاکمهٔ عاملان جنایات علیه بشریت در رژیم ایران حمایت کنند

 

بیش از ۱۲۴رئیس پیشین دولت و هم‌چنین ۳۶۰۰نمایندهٔ پارلمان از جمله اکثریت مجلس ملی فرانسه خواهان محاکمه مسئولان این رژیم شده‌اند

 

بیانیهٔ کمیتهٔ فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک

کمیتهٔ فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک که شخصیت‌های فرانسوی با گرایش‌های سیاسی مختلف را گردهم می‌آورد، نگرانی عمیق خود را از توطئه‌های رژیم ایران علیه نیروی اصلی اپوزیسیون سازمان‌یافته، سازمان مجاهدین خلق ایران ابراز می‌کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قضاییهٔ (رژیم) ایران و متهم به‌جنایات علیه بشریت و محاکمه‌های متعدد و اعدام‌های عجولانه، به‌تازگی خواستار محاکمه و استرداد اعضای اصلی این مقاومت شده است.

اژه‌ای ضمن تشخیص طرد جهانی رژیم، فراهم‌کردن زمینه برای اقدامات تروریستی در اروپا و در نتیجه اجتناب از پیگیری یک رویهٔ قضایی بین‌المللی علیه سران رژیم است.

بیش از ۱۲۴رئیس پیشین دولت و هم‌چنین ۳۶۰۰نمایندهٔ پارلمان از ۴۰کشور جهان، از جمله اکثریت مجلس ملی فرانسه و ۷۵برندهٔ جایزه نوبل، با صدور بیانیه‌هایی، از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک حمایت کرده و خواهان آن شده‌اند که مسئولان این رژیم محاکمه شوند و «به‌جنایات خود علیه بشریت پاسخ بدهند».

کمیتهٔ فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک تأکید می‌کند که سکوت در برابر این جنایات معادل پذیرش نقض جدی و مستمر حقوق‌بشر در ایران است.

کمیتهٔ فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک از سازمان‌ملل متحد، اتحادیهٔ اروپا و سایرین می‌خواهد تا از فراخوان مقاومت ایران برای محاکمهٔ عاملان جنایات علیه بشریت در رژیم ایران حمایت کنند.

دبیرخانهٔ (کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6c9c792-6db2-4350-9dfb-4121c150f9e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات