728 x 90

بیانیهٔ چهل و یکمین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران که به‌تصویب و امضای ۴۶۰عضو شورا رسیده است، منتشر شد

بیانیه شورای ملی مقاومت ایران
بیانیه شورای ملی مقاومت ایران
  • بیانیهٔ چهل و یکمین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران که به تصویب و امضای ۴۶۰عضو شورا رسیده است، منتشر شد.
  • بیانیه شورا خاطرنشان می‌کند: جامعهٔ ایران در تب و تاب تحول و دگرگونی و در ستیز با ولایت خامنه­‌ای یک‌دم آرام نمی‌گیرد. اکنون می‌توان از آغاز دوران جدیدی یاد کرد که در آن شورا وارد چهل و دومین سال حیات پرفراز و نشیب خود می‌شود.
  • شورا به‌خود می‌بالد که هم‌چنان وفادار به میراث گرانبهای اولین انقلاب ملّی ـ دمکراتیک جهان در آغاز قرن بیستم میلادی بوده و هم‌چنان پرچم استقلال و دموکراسی را با مرزبندی ”نه شاه ـ شیخ“ در دست دارد.
  • جنبشها و انقلابهای تاریخ معاصر ایران به‌طور مستمر از فقدان یک جایگزین انقلابی ـ دمکراتیک و یک نیروی سازمان‌یافتهٔ مردمی و وفادار به آزادی و استقلال، رنج برده است.
  • شورا در پاسخ به همین نیاز تاریخی در ۳۰تیر سال۱۳۶۰ و در میدان یک مبارزه سرنوشت‌ساز در آتش و خون، و با درس‌آموزی از ناکام ماندن انقلاب مشروطیت و جنبش ملّی شدن صنعت نفت، به ابتکار مسعود رجوی، پایه­‌گذاری شد و با رزم بی‌امان برجسته‌ترین زنان و مردان ایران‌زمین در رویارویی همه‌جانبه، پردامنه، عمیق و خونبار با استبداد دینی تکامل یافت و این رزم سٍتُرگ، به‌رغم همهٔ رنجها و سختیها، هم‌چنان ادامه دارد.
  • تکرار این واقعیت بسی آموزنده است که در این ۴۰سال شورا و پایهٔ اجتماعی آن یعنی مردم و نیروهای انقلاب دمکراتیک مردم ایران، با وجود ددمنشی رژیم ولایت فقیه، یک لحظه از پیکار علیه نظام جهل و جنایت دست برنداشتند. مبارزه چهل سالهٔ شورا البتّه علیه حقارت پذیری، تسلیم طلبی، سرخوردگی، خودباختگی، ناامیدی و ناباوری، که نهادهای گفتمانسازی حکومت آن را به مثابهٔ موذیانه‌ترین سلاح به‌کار می‌برند، به‌طور روزمره جریان داشته است.
  • در ترازنامهٔ پرداختهای مقاومت ایران، نام دهها هزار زن و مرد شهید، ثبت شده است.
  • بر اساس مصوبات شورا، در ایران فردا انتخاب و آرای عمومی اساس مشروعیت نظام آینده کشور است. آزادی عقیده، بیان و مطبوعات و آزادی تشکیل احزاب و جمعیتهای سیاسی و امنیت قضاییِ همهٔ آحاد مردم و حقوق مصرح در اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر تضمین می‌شود.
  • همهٔ امتیازهای جنسی و قومی و عقیدتی لغو می‌شوند و هر گونه تبعیض در مورد پیروان ادیان و مذاهب مختلف ممنوع خواهد بود و هیچ کس به دلیل اعتقاد یا عدم اعتقاد به یک دین یا مذهب هیچ امتیاز یا محرومیتی نخواهد د‌اشت.
  • ماندگاری شورای ملّی مقاومت، به‌مثابه دیرپاترین ائتلاف سیاسی تاریخ معاصر ایران، آن هم در بغرنج‌ترین شرایط بین‌المللی و منطقه‌یی، گویای اصالت شورا و ریشه‌های عمیقش در جامعه ایران، خط مشی اصولی آن مبنی بر سرنگونی رژیم ضدبشری و عدم عدول از این خط اصولی و هم‌چنین تَبلور مناسبات دمکراتیک و خصلت کثرت‌گرای آن است.
  • متوسل‌شدن رژیم به بازی رسوای «روحت شاد» برای به لجن کشیدن قیام‌ها و تخطئه آلترناتیو انقلابی (که دیگر اثر ندارد) از نشانه‌های واقعیت و اصالت تنها جایگزین دمکراتیک- انقلابی است.
  • شورای ملّی مقاومت از تلاشهای خستگی‌ناپذیر خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورا برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران، در افشا و محکومیت بین­‌المللی جنایات سرکوبگرانه و موج اعدامها و شکنجهٔ زندانیان، در حمایت کامل از قیام مردم ایران برای سرنگونی رژیم و در رویارویی با بنیادگرایی و تروریسمِ برخاسته از خلافت خمینی و خامنه‌ای و همبستگی با ملتهای رنج­دیده از این پدیدهٴ شوم، قدردانی می‌کند.
  • آنچه را که اکنون در مقابل چشم همگان قرار دارد و کارگزاران نظام هم به آن اعتراف می‌کنند، شورا در هنگام مهندسی ننگین و رسوای ولی‌فقیه برای به کرسی نشاندن یک جلّاد در پست ریاست جمهوری، پیش‌بینی کرده بود که خامنه­‌ای، سیاست انقباض با ترکیب یکدست سه قوه را به‌عنوان تنها و آخرین راه‌حل برای حفظ نظامش انتخاب کرد.
  • lتمام اهدافی که خامنه‌ای طی یک شعبده‌بازی بی­رمق انتخاباتی و با یک جراحی بی‌سابقه در هرم قدرت، برایش برنامه‌ریزی کرده بود، بدون پاسخ مانده است. یک روزنامهٔ حکومتی در ۵مرداد نوشت: «شاید تنها کاری که آقای رئیسی انجام داده اجرایی کردن برنامهٔ سال۸۴ در حوزهٔ حجاب و عفاف بوده است، اجرایی کردن حجاب و عفاف تنها کار رئیسی در یک سال است».
  • مسئول شورا در مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد: تنفیذ و منصوب کردن جلّاد به‌عنوان رئیس‌جمهور توسط خلیفه ارتجاع، نقطهٔ عطف و تغییر ریل در قطار ولایت، سراشیب سقوط و سرنگونی سلطنت دینی است.
  • رئیسی از ابتدای روی کارآمدن، به‌دنبال حذف ارز ترجیحی بود و برای آن یک لایحهٔ دوفوریتی به مجلس رژیم ارائه کرد.
  • هیاهوی رئیسی جلّاد برای رسیدگی به زندگی و معیشت تهیدستان و فرودستان خیلی زود در برابر فریاد حق‌طلبی زحمتکشان محو شد.
  • آخوندها، با توسل به انواع کلکها و به‌طور سیستماتیک تلاش کردند که واقعیت برای جامعهٔ جهانی مشخّص نشود تا آنها به‌طور مخفیانه وجوه مختلف پروژهٔ شوم خود را پیش ببرند و به بمب اتمی دست یابند. در مقابل، مقاومت ایران با ریسک­‌پذیری بالای آن را در معرض دید جامعهٔ بین‌المللی قرارداد و در پیشگیری از دستیابی خطرناک‌ترین رژیم تروریستی به خطرناک‌ترین سلاح کشتار جمعی نقش تعیین‌کننده ایفا کرد.
  • رژیم آخوندها، طی ۳دهه گذشته با نعل‌وارونه زدن به‌دنبال مخفی کردن برنامه هسته­‌یی و اهداف واقعی آن برای دستیابی به سلاح هسته‌­یی بوده است. رژیم هیچگاه، حتی در حین برجام، از تلاش برای دستیابی به سلاح هسته­‌یی دست برنداشته و تیم و هستهٴمرکزی تلاش برای این هدف استراتژیک را همواره حفظ کرده است.
  • هزینه و مجموع زیانها و خسارتهای ناشی از پروژه اتمی و تأسیسات مخفی رژیم که نخستین بار توسط مقاومت ایران برملا شد، حدود ۲تریلیون دلار است که یکی از مهمترین عوامل فقر وحشتناک مردم ایران است.
  • مسئول شورا در دیماه ۱۴۰۰ حرف آخر را زد و گفت: حالا دیگر بعد از رئیسی در مقوله اتمی هم، اعم از این‌که رژیم در بازی موش و گربه برجام در سال۲۰۲۲ واپس بتمرگد یا تجری و پیشروی کند، فرقی نمی‌کند و ماحصَل آن، به کفّة قیام و اشتعال و انفجار می‌ریزد.
  • مسئول شورا در نوروز ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: برجام هم دیگر کارساز نیست و رئیسی شاخص برنامهٔ جامع قتل‌عام در جمیع جهات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و حتی زیست‌محیطی است. جلاد۶۷ برآمد و بارزترین شاخص دوران سرنگونی است.
  • زنان ایران نشان دادند که یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر چالشهای بزرگ علیه تمامیت نظام ولایت فقیه و نیز تعیین سرنوشت آینده ایران هستند.
  • شورای ملّی مقاومت ایران مفتخر است که از ۳۰سال پیش، بیش از نیمی از اعضای آن را زنان تشکیل داده‌اند و برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران یک زن ذیصلاح را برای ریاست‌جمهوری برگزیده است. این مقاومت پرچمدار ایستادگی و مقابله با زن‌ستیزی مرتجعان حاکم بر ایران در ۴دههٔ گذشته بوده و دهها هزار زنان شهید و زندانی از همین مقاومت گواه آن هستند.
  • طبق ترازنامه سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران در سال۱۴۰۰ حرکت‌های اعتراضی کارورزان، تهیدستان و فرودستان در ۹،۵۷۹مورد از جانب گروه‌های اجتماعی گوناگون بوده است. گزارشهای سازمان مجاهدین خلق ایران نیز حاکی از ۱۲، ۸۲۷ حرکت اعتراضی و خیزش از تیرماه سال۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال است که کارگران محروم ایران بیشترین سهم را در آن داشته‌اند. خیزشهای کارگران و بازنشستگان و خروش سراسری معلمان شاغل و بازنشسته زمینه‌ساز قیامهای بعدی است.
  • وزارت اطلاعات فاشیسم دینی می‌خواست با شعار رضاشاه تفرقه بیندازد، قیام‌ها را به انحراف بکشاند و پراکنده و تخریب کند اما وقتی شعارها رادیکال می‌شود، مثلاً شعار ”می‌کشم، می‌کشم آن‌که برادرم کشت“ یا شعار ”خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن“ داده می‌شود یا وقتی کار به‌درگیری می‌کشد. دیگر خبری از روح رضا شاه نیست و دم خروس بیرون می‌زند. هم‌چنان که ماجرای سوپاپ اطمینان ”اصلاح طلبان“ در قیام۹۶ تمام شد، حباب سلطنت ”اصول‌گرا“ ی رضاخانی هم خواهد ترکید.
  • مسئول شورا در ۵خرداد گفت: شاه و شیخ می‌خواهند به مردم ایران بقبولانند که غلط کردید انقلاب کردید! خیال خام انقلاب و برانداختن استبداد و وابستگی را از سر بیرون کنید. خشونت‌پرهیز باشید و فکر به آتش کشیدن حاکمیت آخوندی و مظاهر آن را کنار بگذارید. در حسرت گذشته بسوزید، با حالِ حاکم بسازید، اما، رو به آینده نداشته باشید.
  • ولی ما از روز نخست گفتیم که ارتجاع را با انقلاب اشتباه نگیرید. فریب نخورید و نگذارید کلمه ذبح شود. هر چه بر سر ما آمده از ارتجاع است، نه از انقلاب. مسأله، از روز اول به کرسی نشستن ارتجاع در قبای انقلاب است. مشکل در تن‌دادن به‌ارتجاع و دیکتاتوری است. مسأله‌، امروز هم انقلاب کردن است. باید به‌هر قیمت انقلاب کرد و شاخص آن آزادی و حاکمیت و رأی جمهور مردم است. باید ارتجاع و دیکتاتوری را از ریشه برانداخت. هیچ راه‌حلی جز این واقعی نیست.
  • نسل ما وقتی ریش و تسبیح مد روز بود، برای دیدن عکس خمینی در ماه تره خرد نکرد. نعره‌های ضدامپریالیستی، "توده‌یی هستم و در خط امام"،"فتح قدس از طریق کربلا"و جنگ ضدمیهنی در لِوای"دفاع مقدس"را به‌مفت نخرید. با پرچمِ"نه شیخ ـ نه شاه" خروش آزادی سر داد، سلاح به‌دست گرفت و به‌مقاومت برخاست. در آستانهٔ چهل و یکمین سال انقلاب دمکراتیک نوین باید تأکید کرد: هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند مانع قیام و پیروزی مردم ایران شود.
  • گردهمایی جهانی ایران آزاد امسال با حمایت بیش از ۵۰۰شخصیت برجستهٔ سیاسی از ۱۰۱کشور، شامل ۲رئیس‌جمهور، ۹نخست وزیر، ۳رئیس پارلمان، ۲مشاور امنیت ملی، ۹وزیر خارجه و ۲۹وزیر پیشین، ۴۲سناتور و نماینده کنگره و ۱۴شخصیت سیاسی از آمریکا و ۷۹ قانونگذار از کشورهای اروپایی و عربی و کانادا برگزار شد.
  • جان بولتون گفت: یک آلترناتیو واقعی وجود دارد؛ آلترناتیوی که سازمان مجاهدین و شورای ملّی مقاومت، تلاش می‌کنند در داخل ایران گسترش دهند. این باید سیاست اعلام شده دولت آمریکا باشد که بگذارد مردم ایران حکومت خود را به‌دست بگیرند. رژیم حاکم بر تهران باید هر چه زودتر سرنگون شود. برای دهه‌ها سازمان مجاهدین و شورای ملّی مقاومت ایران وضعیت تسلیحات اتمی و برنامه‌های موشک بالستیکی و فعالیت‌های سپاه پاسداران و نیروی قدس را افشا کرده‌اند و هیچ موردی نبوده که این افشاگریها اشتباه باشد.
  • پروفسور جان متر، مدیر پروژه تلسکوپ عظیم جیمز وب، برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۰۶ گفت: طرح ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران چنان است که همهٔ ملتها می‌توانند از آن بیاموزند؛ این طرح از پشتیبانی جهانی برخوردار است. شما برای ایرانیان الهام‌بخش صلح و آزادی هستید. من مطمئن هستم که جنبش مجاهدین خلق می‌تواند این کار را انجام دهد و برای یافتن مسیری به‌جلو، روی رهبری، اندیشه خلّاق و کار تیمی شما حساب می‌کنم.
  • برنارد کوشنر، وزیر خارجهٔ فرانسه (۲۰۱۰) گفت: مردم ایران علیه شاه و پلیس او، که ساواک نام داشت، به‌اعتراض برخاستند؛ مردم ایران خواهان ارزش‌های دمکراتیک هستند؛ یعنی رأی دادن، چند حزبی، تصمیمی که به‌مردم تعلق دارد، پارلمانی که می‌خواهد چیزی بگوید و آتوریته گفتن آن را دارد. ایران شاه و ایران ملاها نه! مردم این دو دیکتاتوری را رد کردند. ایران می‌خواهد آزاد باشد؛ یک جایگزین دمکراتیک وجود دارد. شما یک برنامه ۱۰ماده‌یی دارید که خانم رجوی ارائه داده است. شما قبلاً یک نظام دمکراتیک را تجربه کرده‌اید و وارثان مصدق هنوز آنجا هستند. شما شجاع هستید، ما به‌شما نیاز داریم.
  • مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا، در گردهمایی مجاهدین در اشرف۳ گفت: مردم کشور من از شما برای برپایی یک حکومت جمهوری دمکراتیک، غیراتمی، که اعتبارش را از مردم می‌گیرد، حمایت می‌کنند و همیشه همین‌طور خواهد بود.
  • مایک پنس: رئیسی مسئول قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ است. او لیاقت ریاست بر ملت بزرگ ایران را ندارد. او باید توسط مردم ایران سرنگون شود و به‌جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی که ۳۰سال پیش روزبه‌روز انجام داد محاکمه شود.
  • مایک پنس: جنبش مقاومت در ایران هرگز قویتر از امروز نبوده است، و این به‌من انگیزه می‌دهد که ببینم کانونهای شورشی در ایران کانون امید مردم ایران هستند. آنها موتور تغییر از درون در طول قیامها و تداوم اعتراضات هستند و هر روز آنها قوی‌تر می‌شوند، در حالی که رژیم ضعیف‌تر می‌شود.
  • مایک پنس: یکی از بزرگترین دروغهایی که رژیم حاکم به دنیا فروخته این است که هیچ جایگزینی برای وضعیت موجود وجود ندارد. اما یک جایگزین وجود دارد؛ یک جایگزین کاملاً سازمان‌یافته، کاملاً آماده، کاملاً واجد شرایط و مورد حمایت مردمی وجود دارد. بگذارید من از مریم رجوی و رهبری و بینش برجسته همه شما قدردانی کنم.
  • مایک پنس: رژیم تهران می‌خواهد دنیا را فریب دهد تا باور کند که تظاهر کنندگان در ایران می‌خواهند به‌دیکتاتوری شاه بازگردند. اما من می‌خواهم به‌شما اطمینان بدهم ما فریب دروغهای آنها را نمی‌خوریم.
  • مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا در دیدار با مجاهدین گفت: تحت رهبری مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت یک جمهوری آزاد، مستقل و دمکراتیک در ایران پایه‌ریزی می‌شود.
  • مایک پمپئو: هر گونه معامله با ابراهیم رئیسی معادل معامله با یک قاتل کشتار جمعی است. چنین کاری نه تنها غیراخلاقی است بلکه ضدسازنده است.
  • مایک پمپئو: یک نظریه وجود دارد که اگر رژیم سرنگون شود راه‌حل دیگری وجود ندارد. ولی‌فقیه و بسیاری می‌گویند شانس بهتری با همین شیطان که می‌شناسیم داریم، ولی مردم ایران این را حتی یک ثانیه قبول ندارند زیرا از بنیاد غیرواقعی است. مردم ایران یک حکومت بر پایهٔ جدایی دین از دولت، دمکراتیک و جمهوری و غیراتمی خواهند داشت، ایران هیچگاه به‌حکومتی توسط یک شاه دیکتاتور یا یک رژیم مذهبی باز نخواهد گشت.
  • رژیم یک هفته قبل از برگزاری اجلاس ایران آزاد ۶۱شخصیت سیاسی و نماینده و سناتور آمریکایی را به‌خاطر حمایت از مقاومت ایران لیست‌گذاری کرد و مورد تحریم قرارداد. نفر اول در لیست وزارت‌خارجه آخوندها مایک پمپئو و سپس سناتور توریسلی و شهردار رودی جولیانی و سه نفر آخر نماینده ریک اسکات، سناتور رابرت منندز و سناتور جین شه‌هین بودند.
  • گسترش و تثبیت فعالیت‌های کانون‌های‌شورشی در یک سال گذشته در سراسر کشور به‌میزانی بود که رسانه‌ها و مقامات رژیم به‌آن اعتراف کرده و با وحشت نسبت به‌آن هشدارمی‌دهند. در یک سال گذشته کارزارهای اختناق‌شکن کانون‌های‌شورشی در سراسر ایران با به‌آتش کشیدن تصاویر و بیلبردهای بزرگ خامنه‌ای و خمینی و سلیمانی و تهاجم به‌مراکز سپاه پاسداران در تهران و شهرهای مختلف و دیگر مراکز سرکوب و حوزه‌های جهل و جنایت، هم در کیفیت و هم در کمیت، ابعاد جدیدی به‌خود گرفت.
  • تهاجم و انفجارهای پیاپی در قرارگاه موسوم به‌مالک اشتر سپاه پاسداران، مرکز آموزش بسیج در تهران بزرگ، قرارگاه قدس سپاه پاسداران؛ یکی از ۴قرارگاه فرماندهی سرکوب در تهران، قرارگاه سپاه پاسداران، موسوم به‌قرارگاه یاسر، پایگاه مرکزی فرماندهی سرکوب در مشهد، تهاجم به‌ستاد مرکزی سازمان زندانها در غرب شکنجه‌گاه اوین، تهاجم به‌وزارت سرکوب و غارت کارگران موسوم به‌وزارت کار و تعاون در خیابان عباس آباد تهران، و اداره کلّ تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در مشهد در این شمار است.
  • یکی دیگر از کارزارهای بزرگ مقاومت ایران در یک سال گذشته، افشای جنایات سازمان زندانها و قضاییه جلّادان بود.
  • سازمان زندانها یکی از مخوف‌ترین و جنایتکارترین ارگانهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران در سرکوب و شکنجه و اعدام است. اسامی بیش از ۳۳۰۰۰عوامل زندانهای رژیم همراه با ۲۲۰۰۰عکس از آنها منتشر شد.
  • اسامی ۱۱۶۹نفر اعضای ستاد سازمان زندانهای ولایت فقیه شامل لیست ۲۲۳نفر رؤسا، سرکردگان، دژخیمان اطلاعات و اجرای احکام تحت عنوان کارشناس و اسامی پرسنل ستاد مرکزی در تهران همراه با شماره تلفنهای مستقیم و داخلی و شماره فکس آنها در اختیار عموم قرار گرفت.
  • وضعیت فاجعه‌بار و ضدانسانی زندانها در رژیم ولایت فقیه با انتشار ۱۰۰قطعه عکس از زندانها در ۲۳ استان افشا شد.
  • در تیر ۱۳۹۹ نیروی انتظامی ۱۵۹بازداشتگاه و وزارت اطلاعات ۱۴۷بازداشتگاه جداگانه داشته است.
  • طبق یکی از اسناد ۵۱۹۷زندانی، زیر حکم اعدام یا با حکم قصاص نفس، به‌سر می‌برند.
  • لیست اسامی ۱۲میلیون زندانی در رژیم ولایت فقیه از ۳۰خرداد۱۳۶۰ تا ۱۶اردیبهشت۱۴۰۱ افشا شد. این لیست شامل ۵۷۹۰۱۵زن زندانی است. جرم ۸۷۶۲زندانی از دیماه۹۶ به‌بعد، توهین به‌ولی‌فقیه، شرکت در اغتشاشات، آتش زدن و نابود کردن بنرها و بیلبردهای ارگانها و سران رژیم است. این لیست شامل زندانیان سیاسی دههٔ۶۰ نیست.
  • یکی دیگر از اسناد این اطلاعیه شامل ۳۲۵زندان و بازداشتگاه و اردوگاه و کانون موسوم به‌اصلاح و تربیت می‌باشد که بیش از ۳۰۰بازداشتگاه نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در آن منظور نشده است.
  • بیانیه شورا در فصل پایانی بار دیگر برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی را مورد تأکید قرار داده است:
  • نه، به ولایت فقیه. آری، به حاکمیت مردم در یک جمهوری با رأی آزاد و کثرت‌گرا
  • آزادی بیان، آزادی احزاب، آزادی اجتماعات، آزادی مطبوعات و فضای مجازی؛ انحلال سپاه پاسداران، نیروی تروریستی قدس، لباس‌شخصیها، بسیج ضدمردمی، وزارت اطلاعات، شورای انقلاب فرهنگی و همه گشتها و نهادهای سرکوبگر در شهر و روستا و در مدارس، دانشگاهها، ادارات و کارخانه‌ها.
  • تضمین آزادیها و حقوق فردی و اجتماعی طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر؛ انحلال دستگاههای سانسور و تفتیش عقاید، دادخواهی قتل‌عام زندانیان سیاسی، ممنوعیت شکنجه و لغو حکم اعدام.
  • جدایی دین و دولت، آزادی ادیان و مذاهب.
  • برابری کامل زنان و مردان در حقوق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی، لغو هر گونه تبعیض، حق انتخاب آزادانه پوشش، ازدواج، طلاق، تحصیل و اشتغال، منع بهره کشی از زنان تحت هر عنوان.
  • دادگستری و نظام قضایی مستقل طبق معیارهای بین‌المللی، مبتنی بر اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات. الغاء قوانین شریعت آخوندی و بیدادگاههای انقلاب اسلامی.
  • خودمختاری و رفع ستم مضاعف از اقوام و ملیتهای ایرانی، طبق طرح شورای ملّی مقاومت برای خودمختاری کردستان ایران.
  • عدالت و فرصتهای برابر در اشتغال و در کسب و کار و بازار آزاد برای تمام مردم ایران، احقاق حقوق کارگر و دهقان، پرستاران، کارمندان، فرهنگیان و بازنشستگان.
  • حفاظت و احیای محیط‌زیست قتل‌عام شده در حکومت آخوندها.
  • ایران غیراتمی و عاری از تسلیحات کشتار جمعی، صلح، همزیستی و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی.
  • خواست مبرم و مقدم مردم ایران، که همهٔ شیفتگان آزادی در راه آن پیکار می‌کنند، سرنگونی رژیم حاکم با همهٔ دسته‌بندیها و باندهای درونی آن و به‌سرانجام رساندن انقلاب دمکراتیک و استقرار یک نظام دمکراتیک و عرفی در ایران است.
  • شورای ملّی مقاومت ایران، بار دیگر هم‌چون هر سال، همهٔ زنان و مردان ایران‌زمین و نیروهای سیاسی و رنگین کمان نیروهای اجتماعی و فرهنگی ایران را فرامی‌خواند تا پیرامون شعار محوری «مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای» در هزار و هزاران کانون شورشی و اشرف دیگر، متّحد و متشکّل شوند.
  • به باور ما، راه‌حل عملی برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران، در گام اول، به‌سازماندهی و تشکّل‌یابی حول شعار محوری مبارزه منوط است. از این‌رو، ما زنان و مردان ایران‌زمین را به‌ایجاد کانونهای شورشی و پیوستن به‌مؤسسان پنجم ارتش آزادیبخش در سراسر میهن دربند فرا می‌خوانیم.
  • جنبش بیشماران و قیام مردم ایران، در هر کوی و برزن، در هر کارخانه و شهر و روستا و در هر اداره و مدرسه و دانشگاه، قادر است نظام اهریمنی، ضدمردمی و ضدایرانی ولایت فقیه را به‌زیر بکشد و حاکمیت مردم را برقرار کند.
  • مسئول شورا در ۲۰خرداد۱۴۰۱ پیرامون اتّحاد و همبستگی گفت: «ابتدا باید به‌این سؤال جواب داد که چگونه و از چه طریقی می‌خواهید این رژیم را با سپاه پاسدارانش تغییر بدهید و سرنگون کنید؟ اینجاست که با توجه به‌تجربهٔ ۴۰ساله، حرفهای مفت خشونت پرهیز و طیف راه‌حل‌های بی‌هزینه رنگ می‌بازد و حقانیت کانونها و شهرهای شورشی و ارتش آزادیبخش ملی اثبات می‌شود.
  • شرط کافی در اصل وحدت و همبستگی نیروهای جبهه خلق خلاصه می‌شود. وحدت و همبستگی برای استقرار یک نظام جمهوری دمکراتیک و مستقل، مبتنی بر جدایی دین از دولت. اینجاست که با توجه به‌تجربهٔ یک‌صد سال گذشته، اصل پایه‌یی ”نه شاه ـ نه شیخ“ به‌معنی نفی هر گونه دیکتاتوری و وابستگی نتیجه می‌شود. این، تنها سیاست ملّی و میهنی برای ایران و ایرانی و ملیتهای تحت ستم مضاعف است. هر چیزی غیر از این فریب و غیرواقعی است.
  • مسئول شورا در رابطه با جبهه همبستگی ملی برای سرنگونی استبداد مذهبی، پیوسته تأکید کرده است، هر نیروی جمهوریخواه و ملتزم به‌نفی کامل نظام ولایت‌فقیه، که خواهان استقرار یک نظام سیاسی دمکراتیک و مستقل و مبتنی بر جدایی دین از دولت است، از ما و با ماست و ما با او هستیم.

 

متن کامل بیانیه چهل و یکمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت را اینجا مطالعه کنید

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c825268-d947-4a13-8975-28b072229c85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات