728 x 90

بیانیهٔ مطبوعاتی کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت در محکومیت حملهٔ خشونت‌بار به اشرف ۳

بیانیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت
بیانیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

بیانیهٔ مطبوعاتی کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت

در محکومیت حملهٔ خشونت‌بار به‌ اشرف ۳

 

بیانیهٔ مطبوعاتی کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت – ۳۰خرداد ۱۴۰۲

کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت، دولت آلبانی را به‌دلیل این‌که اجازهٔ حملهٔ خشونت‌بار ۱۰۰۰پلیس را به‌ پناهندگان ایرانی بی‌دفاع ساکن در اشرف ۳، مقر آنها در نزدیکی مانزا، دورس، داده است محکوم می‌کند. در این حمله یکی از اعضای مجاهدین خلق ایران به‌نام علی مستشاری کشته و بیش از ۱۰۰زن و مرد مجروح شدند. بسیاری از آنها به‌ بیمارستان تیرانا منتقل شده‌اند. این یک حمله، بدون اخطار قبلی بود و به‌وضوح نشان می‌داد که مقامات آلبانی به‌ دستورات رژیم ظالم حاکم بر ایران ایران واکنش نشان می‌دادند. آقای جنچ جوکوتاج Genc Gjokutaj، یک وکیل آلبانیایی که به‌نمایندگی از سازمان مجاهدین خلق ایران فعالیت می‌کند، علناً اعلام کرده است که مرگ یک فرد ۶۵ساله در نتیجهٔ حملهٔ پلیس تأیید شده است.

وی تأکید کرد که هیچ مقاومتی از سوی ساکنان ایرانی انجام نشده است و خواستار انجام معاینات پزشکی قانونی شده است. به‌گفتهٔ آقای جوکوتاج، پلیس از باتوم‌های لاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کرده است. فرد متوفی، مجروح‌شده و در معرض گاز اشک‌آور قرار گرفته است. آقای جوکوتاج اظهار داشت که تحقیقات باید جدی باشد و همهٔ افراد مسئول این رویداد باید مورد حسابرسی قرار گیرند.

این نوع رفتار غیرقانونی و وحشیانه با پناهندگان، یک روش استاندارد در غرب و قطعاً از سوی کشوری که به‌دنبال عضویت قریب‌الوقوع در اتحادیه اروپا است، نیست. استفادهٔ گسترده از باتوم‌های لاستیکی، گاز اشک‌آور و اسپری فلفل علیه ساکنان باعث مرگ آقای مستشاری و مجروحیت شدید بسیاری از افراد دیگر شد. مطمئناً این رفتار قانونی در یک کشور دموکراتیک اروپایی نمی‌تواند قابل‌قبول باشد.
به‌ نخست‌وزیر آلبانی ادی راما و دولت او باید به‌شدت هشدار داده شود که اگر واقعاً به‌ دموکراسی، حاکمیت قانون و مبارزه با تروریسم و ​​استبداد رژیم آخوندها متعهد هستند، می‌بایست تمام این اقدامات غیرقانونی را متوقف کنند.

کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت اقدام دولت آلبانی را محکوم می‌کند، از دبیرکل ملل متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل می‌خواهد حمله به‌ اشرف ۳ را محکوم کنند و به‌ همهٔ کسانی که اصول بنیادین آزادی، دموکراسی و عدالت را قدر می‌شناسند، فراخوان می‌دهد که اعتراض کنند و حمایت‌شان را از مردم سرکوب‌شدهٔ ایران ابراز کنند.

سایت کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت - ۳۰خرداد ۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4162940a-5685-44df-8a92-93362309e027"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات