728 x 90

بیانیهٔ مشترک ۲۴کشور جهان در حمایت از حملات ائتلاف بین‌المللی به مواضع حوثی‌های مورد حمایت رژیم آخوندی

یک جنگنده آمریکایی برای حمله شبانه به بیش از ۶۰هدف حوثی‌ها در یمن آماده می‌شود
یک جنگنده آمریکایی برای حمله شبانه به بیش از ۶۰هدف حوثی‌ها در یمن آماده می‌شود

بیانیهٔ مشترک ۲۴کشور جهان در حمایت از حملات ائتلاف بین‌المللی

به مواضع حوثی‌های مورد حمایت رژیم آخوندی

به دنبال حمله آمریکا و انگلستان با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند

سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: در پاسخ به حملات کتائب وابسته به رژیم ایران به پایگاه هوایی عین الاسد، ساعت ۱۲:۱۵ بامداد چهارشنبه به وقت عراق، نیروهای آمریکا یک رشته عملیات هوایی علیه سه تأسیسات نظامی مورد استفاده این گروه و سایر گروه‌های وابسته به رژیم ایران در عراق انجام دادند. در این حملات مقر کتائب انبارها و اماکن آموزشی که قابلیت پرتاب موشک و پهپاد داشتند، هدف قرار گرفتند.

 

۲۴کشور جهان در بیانیهٔ مشترکی که روز سوم بهمن در سایت‌های کاخ‌سفید و دولت انگلستان منتشر شد، از حملات آمریکا و انگلستان به مواضع حوثی‌های مورد حمایت دیکتاتوری آخوندی حمایت کردند.

در بیانیه مشترک دولتهای آلبانی، استرالیا، بحرین، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، آلمان، گینه بیسائو، مجارستان، ایتالیا، کنیا، لتونی، لیتوانی، مونته‌نگرو، هلند، نیوزیلند، مقدونیه شمالی، لهستان، جمهوری کره، رومانی، انگلستان و ایالات متحده آمده است:

در پاسخ به تداوم حملات غیرقانونی حوثی‌ها علیه کشتی‌هایی که از دریای سرخ و آبراههای اطراف عبور می‌کنند، نیروهای مسلح ایالات‌متحده و انگلستان با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، حملات دیگری را علیه هشت هدف در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن مطابق با حق دفاع از خود و (دفاع) جمعی، مطابق با منشور سازمان ملل متحد انجام دادند.

 

بیانیه ۲۴کشور می‌افزاید: بیش از ۳۰حمله‌یی که حوثی‌ها از اواسط نوامبر علیه کشتی‌های تجاری و دریایی انجام داده‌اند، تهدیدی برای همهٔ کشورهایی است که به کشتیرانی دریایی بین‌المللی متکی هستند. ما این حملات را محکوم می‌کنیم و خواستار پایان دادن به آن هستیم. ما هم‌چنین تأکید می‌کنیم، کسانی که برای انجام این حملات تسلیحات را برای حوثی‌ها فراهم می‌کنند، قطعنامهٔ ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند. واکنش بین‌المللی ۲۲ژانویه به حملات مستمر حوثی‌ها، ارادهٔ مشترکی را برای حفاظت از حقوق و آزادی‌های دریانوردی و دفاع از جان دریانوردان در برابر این حملات غیرقانونی و غیرقابل توجیه به‌نمایش گذاشت.

(سایت کاخ سفید: ۳بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35e8b10a-372d-4db5-9340-c40c2637b69b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات