728 x 90

بیانیهٔ کاخ سفید: بیش از ۷۰۰شرکت و نهاد مالی از جمله بانکها، صادر کنندگان نفت و شرکتهای کشتیرانی و کشتی سازی، به لیست تحریم‌ها باز می‌گردند

کاخ سفید
کاخ سفید

کاخ سفید در روز ۱۲ آبان۹۷ در بیانیهٔ جداگانه‌یی درباره بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه رژیم، می‌نویسد: بیش از ۷۰۰شرکت و نهاد مالی از جمله بانکهای عمده (رژیم) ایران، صادر کنندگان نفت و شرکتهای کشتیرانی و کشتی سازی، به لیست تحریم‌ها باز می‌گردند.رئیس‌جمهور ترامپ... به ایستادن در برابر تجاوزگری رژیم ایران ادامه خواهد داد و تحریم‌هایی را که مجدداً اعمال شده‌اند، به‌طور کامل اجرا خواهد کرد.... دولت ترامپ... کسانی را که تلاش کنند این تحریم‌ها را نقض کرده و یا دور بزنند هدف قرار خواهد داد. کسانی که فعالیت‌های تحت تحریم با (رژیم) ایران را کاهش نداده‌اند، با ریسک عواقب سختی روبه‌رو هستند».

 

۱۹مجموعه تحریم، لیست گذاری ۱۶۸ فرد مرتبط با رژیم ایران 

این بیانیه، می‌افزاید: «دولت تا کنون طی ۱۹مجموعه تحریم، ۱۶۸ فرد مرتبط با (رژیم) ایران را لیست‌گذاری کرده است. آنها به‌خاطر روابطشان با (رژیم) ایران، حمایت از تروریسم، برنامهٔ موشک بالستیک، نقض حقوق‌بشر، فعالیت‌های جنایتکارانه و سایر موارد هدف قرار گرفتند. صادرات نفت (رژیم) ایران از ماه ژوئن... به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است و بیش از ۲۰کشور واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند. دولت به سایر واردکنندگان نیز فشار می‌آورد که در اسرع وقت، (وارداتشان) را به صفر برسانند».

کاخ سفید در این بیانیه همچنین تصریح کرده است به‌رغم تحریم‌های نفتی علیه رژیم، بازار نفت جهانی باثبات باقی خواهد ماند؛ از ماه اوت ۲۰۱۷ تا اوت ۲۰۱۸، آمریکا تولید نفت خام خود را به میزان ۲.۱میلیون بشکه در روز افزایش داده و صادرات تقریباًً به میزان یک میلیون بشکه در روز افزوده شده است. طی سال آینده، ایالات متحده تولید (نفت خود را) به میزان یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر افزایش می‌دهد. ما با تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان کار می‌کنیم تا آنها نیز عرضه خود را افزایش دهند.

 

به‌دنبال اعلام رسمی بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در روز شنبه طی سخنانی به خبرنگاران در بیرون کاخ سفید، گفت: «تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران شروع می‌شوند. اینها تحریم‌های بسیار جدی و بسیار بزرگ و فزاینده هستند. با شروع تحریمها (رژیم) ایران ضربه بسیار بزرگی را دریافت می‌کند. نسبت به زمانی که من تقریباًً دو سال پیش کارم را شروع کردم این (رژیم دیگر در وضعیت) قبلی نیست. تحریم‌ها از هفته آینده بسیار رو به افزایش خواهند گذاشت».

 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با صدور بیانیه‌یی در این رابطه که در سایت رسمی کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد: «از زمانی که توافق فاجعه‌بار اتمی منعقد شد، این رژیم میلیاردها دلار را به منازعات منطقه‌یی سرازیر کرده، توسعه و تکثیر موشکهای خود را شتاب بخشیده و به‌طور مکرر در رابطه با جاه‌طلبیهای اتمی خود دروغ گفته و بودجه‌های نظامی را چهل درصد افزایش داده است.

روز دوشنبه پنجم نوامبر، پایان دادن به مشارکت ایالات متحده در توافق اتمی (با رژیم) ایران تکمیل خواهد شد. آخرین مجموعه تحریم‌ها که تحت این توافق برداشته شده بود از سر گرفته خواهند شد؛ شامل تحریم‌های قوی بر بخش‌های انرژی، کشتیرانی و کشتی‌سازی و تحریم‌هایی که تبادلات مالی با بانک مرکزی (رژیم) ایران و بانکهای تحریم‌شده (این رژیم) را هدف قرار می‌دهد».

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «هدف ما این است که رژیم را به یک انتخاب روشن وادار کنیم: یا از رفتار مخرب خود دست بردارد یا به مسیر رو به سقوط به‌جانب فاجعه اقتصادی ادامه دهد.

تحریم‌ها درآمدهایی را که رژیم ایران استفاده می‌کند تا برنامه اتمی و توسعه و تکثیر موشکهای بالستیک خود را تأمین مالی کند، درگیری منطقه‌یی را برانگیزد، از تروریسم پشتیبانی کند و برای سرانش ثروت‌اندوزی کند، هدف قرار خواهد داد.

این اقدامات در کنار ۱۹دور لیست‌گذاریهای تحریمی از سال ۲۰۱۷، سخت‌ترین تحریمهایی است که ایالات متحده تا کنون علیه (رژیم) ایران اعمال کرده است – و این تحریم‌ها هم‌اکنون تأثیرات ویرانگری بر اقتصاد (رژیم) ایران دارند».

دونالد ترامپ با اشاره به بحران اقتصادی دیکتاتوری آخوندی و سقوط ارزش ریال، افزود: « بیش از صد شرکت تصمیم گرفته‌اند که تجارت با (رژیم) ایران را متوقف کنند و ما انتظار داریم که این تعداد افزایش یابد. دولتها و شرکتها باید از خودشان سؤال کنند که آیا ادامهٔ معامله با (رژیم) ایران ارزش ریسک آن‌را دارد».

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان بیانیهٔ خود، تأکید کرد: «در آخر من می‌خواهم به‌صراحت بگویم که هدف اقدامات ایالات متحده رژیم (ایران) و رفتار تهدیدآمیز آن است – نه مردم ایران که مدت طولانی است درد و رنج می‌کشند. به همین دلیل ما امروز تأکید می‌کنیم که فروش مواد غذایی، دارو، اقلام پزشکی و امکانات کشاورزی به ایران مدت طولانی از تحریمها مستثنی بوده و مستثنی باقی می‌ماند.

 

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم ایران

روز جمعه ۱۱ آبان ۹۷ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خزانه‌داری این کشور درباره بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم اعلام کرد:

انتظار می‌رود که ما برخی معافیت‌های موقت را برای ۸قلمرو قائل شویم اما فقط بدین خاطر که آنها کاهش قابل توجهی را در (خرید) نفت خام و همکاری روی بسیاری جبهه‌های دیگر نشان داده‌اند و اقدامات مهمی جهت رسیدن به واردات نفت خام به صفر انجام داده‌اند.

۲قلمرو به‌عنوان بخشی از توافقشان به واردات خود به‌طور کامل پایان خواهند داد. ۶قلمرو دیگر در سطوح بسیار کمتری واردات خواهند داشت.

دولت اوباما بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ چندین بار معافیت از تحریم‌ها را برای ۲۰کشور صادر کرد. ما ۸معافیت صادر خواهیم کرد و روشن ساخته‌ایم که موقت هستند. نه تنها تصمیم گرفتیم که معافیت‌های بسیار کمتری بدهیم بلکه خواستار امتیازات بسیار جدی از جانب این قلمروها شدیم قبل از آن که به آنها اجازه دهیم تا به‌طور موقت نفت خام را از ایران وارد کنند. این امتیازات برای تضمین این است ‌که بسوی (رساندن صادرات نفت رژیم ایران به) صفر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: «این دولت با میعانات گازی همانند نفت خام برخورد می‌کند چرا که رژیم هیچ تفاوتی بین این دو قائل نیست وقتی که تصمیم می‌گیرد درآمد نفت خود را برای فعالیتهای غیرقانونی مانند موشکهای بالستیک، تروریسم، حملات سایبری و سایر فعالیتهای بی‌ثبات‌کننده مانند طرح سوءقصد در دانمارک که هفته گذشته افشا شد، هزینه کند.

از امروز (رژیم) ایران هیچ در آمد نفتی نخواهد داشت تا آن‌را برای هر کدام از این موارد هزینه کند. بگذارید تکرار کنم. هیچ‌، صفر. صددرصد درآمدی که (رژیم) ایران از محل فروش نفت خام دریافت می‌کند در حساب بانکی خارجی نگهداری خواهد شد و فقط می‌تواند برای تجارت بشردوستانه یا تجارت دوجانبه کالاها و خدمات تحریم نشده استفاده شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در سخنانش تأکید کرد: « بازه زمانی ۱۸۰روزه قطع تدریجی در ساعت ۱۱:۵۹شب روز یکشنبه ۴نوامبر (به‌وقت آمریکا) تمام می‌شود.

وزارت خزانه‌داری به‌عنوان بخشی از این اقدام روز دوشنبه بیش از ۷۰۰اسم را به لیست نهادهای ممنوعه خودمان اضافه خواهد کرد. این لیست‌گذاریها صدها مورد را که قبلاً طبق برجام تحریم‌ها علیه‌شان برداشته شد در بر می‌گیرد و همچنین شامل بیش از ۳۰۰لیست‌گذاری جدید است. این به‌نحو چشمگیری بیش از آن چیزی است که ما قبلاً لیست‌گذاری کردیم.

استیون منوچین تأکید کرد: «هر مؤسسه مالی، شرکت یا فردی که تحریم‌های ما را دور بزند این ریسک را می‌کند که دسترسی به سیستم مالی آمریکا و توانایی برای انجام تجارت با ایالات متحده یا شرکتهای آمریکایی را از دست بدهد. قصد ما این است که اطمینان حاصل کنیم جریان پول جهانی به خزانه رژیم ایران متوقف شود.

سوئیفت، درصورتی‌که به مؤسسات مالی لیست‌گذاری شده (این رژیم) خدمات ارائه کند مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

ما به سوئیفت اطلاع داده‌ایم که بایستی هر مؤسسه مالی (رژیم) ایران را که ما لیست‌گذاری می‌کنیم در سریع‌ترین زمانی که به‌لحاظ فنی میسر است قطع کند تا در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نگیرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئولات خبرنگاران تأکید کرد که هدف ایالات متحده، برآورده شدن ۱۲ماده‌یی است که خودش در قبال رژیم آخوندی تعیین کرده است.

وی افزود:

این رژیمی است که امروز فعالیتهای تروریستی را در اروپا به‌راه انداخته است. آنهم نه تنها با کشتن اتباع ایرانی، بلکه ترور کسانی که مقیم اروپا هستند و در آنجا زندگی می‌کنند

پمپئو همچنین درباره معافیت‌های محدود و موقت ارائه‌شده نیز تصریح کرد:ما لیست ۸قلمرو را در روز دوشنبه اعلام خواهیم کرد. اتحادیهٔ اروپا از معافیت در قبال تحریم‌ها برخوردار نخواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76d824f5-9eac-4969-8cca-554b6a7d6020"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات