728 x 90

بیانیهٔ دادستانی فدرال بلژیک، اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی زندانی شد

دادستانی فدرال بلژیک
دادستانی فدرال بلژیک

رسانه‌های بین‌المللی روز چهارشنبه ۱۸مهر۹۷ به‌نقل از دادستانی فدرال بلژیک گزارش دادند که به‌دنبال استرداد دیپلمات‌تروریست آخوندها اسدالله اسدی از آلمان به بلژیک، وی رسماًً به تلاش برای سوءقصد تروریستی متهم شده و پس از جلسه بازپرسی در برابر قاضی تحقیق در شهر آنورس، زندانی شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک دیپلمات (رژیم) ایران روز چهارشنبه در بلژیک به ظن مشارکت در توطئه مظنون بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه، تحت بازداشت قرار گرفت.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک طی بیانیه‌یی گفت، یک قاضی تحقیق پیشتر او... را که معمولاً در وین مستقر است، در شهر شمالی آنورس بلژیک مورد بازپرسی قرار داد.

 

رویترز نوشت: دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد، یک دیپلمات (رژیم) ایران که روز سه‌شنبه توسط آلمان به بلژیک تحویل داده شده بود، روز چهارشنبه به تلاش برای سوءقصد تروریستی و آماده‌سازی یک نقض تروریستی در چارچوب تحقیقات پیرامون تلاش برای سوءقصد خنثی‌ شده در ۳۰ژوئن علیه گردهمایی مخالفان ایرانی در ویلپنت در نزدیکی پاریس متهم شد.

این دیپلمات که توسط دادستانی با نام اسدالله اسدی شناسایی شد، از سال ۲۰۱۴ در اتریش مستقر بود و در آلمان دستگیر شده بود. او متهم است که از یک زوج ایرانی‌الاصل که روز ۳۰ژوئن در بروکسل دستگیر شدند خواسته است، سوءقصدی را با بمب علیه گردهمایی مجاهدین خلق ایران انجام بدهند.

قاضی تحقیق متخصص تروریسم، خواهان تحویل او به مقامهای بلژیک در چارچوب پرونده تلاش برای سوءقصد تروریستی شده بود.

دادستانی فدرال تصریح کرد، اسدالله الف. (اسدی) روز چهارشنبه توسط قاضی تحقیق تفهیم اتهام و زندانی شد.

زوج مذکور متشکل از امیر سعدونی و نسیمه نعامی توسط یکانهای ویژه پلیس بلژیک دستگیر شده بود.

فرانسه روز ۲اکتبر (رژیم) ایران را به آماده‌سازی این پروژهٔ سوءقصد در ویلپنت متهم کرد و دارایی‌های دو فرد و ادارهٔ امنیت داخلی وزارت اطلاعات رزیم ایران را مسدود کرد.

 

رویتر در گزارش دیگری می‌نویسد:

دادستانهای بلژیکی روز چهارشنبه اعلام کردند، بلژیک یک دیپلمات (رژیم) ایران و سه فرد را به طراحی بمب‌گذاری در جلسه اپوزیسیون ایران در فرانسه در ماه ژوئن متهم کرده است.

دادستان فدرال گفت، روز سه‌شنبه آلمان این دیپلمات را به بلژیک منتقل کرد، جایی که او متهم به آماده‌سازی یک حمله تروریستی شد.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا:

استرداد به‌اصطلاح دیپلمات رژیم ایران اسدالله اسدی

به‌خاطر نقش او در توطئه بمب‌گذاری در یک گردهمایی در نزدیکی پاریس

یادآور حمایت ادامه‌دار رژیم ایران از تروریسم در اروپاست

 

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی بار دیگر از استرداد دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی به بلژیک به‌خاطر نقش او در توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت استقبال کرد.

وی نوشت: «استرداد به‌اصطلاح دیپلمات (رژیم) ایران اسدالله اسدی از آلمان به بلژیک به‌خاطر نقش او در توطئه بمب‌گذاری در یک گردهمایی در نزدیکی پاریس برای ما یادآور حمایت ادامه‌دار (رژیم) ایران از تروریسم در اروپاست».

پمپئو تأکید کرد: «همه ما باید در مقابله با تهدیدات تروریستی تحت حمایت (رژیم) ایران روشن‌بین و متحد باشیم».

 

احضار سفیر آلمان در تهران توسط رژیم آخوندی

پس از تحویل اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم توسط آلمان به بلژیک برای محاکمه و قرار گرفتن در برابر عدالت، دیکتاتوری تروریستی آخوندها در واکنشی ترسان و پر غیظ سفیر آلمان در تهران را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم، سخنگوی وزارت‌خارجه جواد ظریف که دیپلماتش پس از تحویل بمب به تروریستها در مسیر فرار به اتریش در جنوب آلمان دستگیر شد، گفت:دستیار وزیر و مدیر کل ارو پای وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر آلمان به‌شدت نسبت به دستگیری، زندانی‌کردن و استرداد دیپلمات نظام اعتراض کرده و آن‌را ناشی از یک توطئه ساختگی توسط دشمنان روابط نظام و اروپا دانست.

مدیر کل وزارت‌خارجه رژیم در منتهای سخافت و بلاهت مدعی شد که این ماجرا توسط مجاهدین در راستای تخریب مناسبات حکومت ‌آخوندی و اروپا برنامه‌ریزی شده و افزود: «ما بر این باوریم که رفتار خارج از عرف در قبال دیپلمات ما خلاف قواعد پذیرفته شده حقوق دیپلماتیک است و جمهوری اسلامی ایران خواستار بازگشت سریع دیپلمات نظام ما به ایران است»!.

 

تلویزیون حکومت آخوندی ۱۸مهر۹۷ نیز در این رابطه، گزارش داد:

سفیر آلمان در تهران در اعتراض به اقدام این کشور در استرداد یکی از دیپلماتهای کشور مان به بلژیک به وزارت‌خارجه فراخوانده شد.

مدیر کل اروپایی وزارت‌خارجه دستگیری و زندانی‌کردن و استرداد دیپلمات کشور مان را توطئه ساختگی دشمنان روابط ایران و اروپا اعلام کرد که یک گروهک تروریستی مقیم فرانسه آن‌را برنامه‌ریزی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت رفتار خارج از عرف در قبال دیپلمات کشور مان خلاف قواعد پذیرفته شده حقوق دیپلماتیک است.

قاسمی تأکید کرد جمهوری اسلامی خواستار بازگشت سریع دیپلمات کشور مان به ایران است.

اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در اتریش چندی قبل به اتهام واهی تلاش برای کمک به طرح دو تبعه بلژیکی-ایرانی درباره حمله به اجتماع منافقین در پاریس در آلمان بازداشت شد.

دادگاهی در بلژیک خواستار استرداد این دیپلمات از آلمان به بلژیک شد.

 

پاس‌کاری دیپلمات نظام بین فرانسه، آلمان و بلژیک

سپاه پاسداران ولایت فقیه نیز طی گزارشی در خبرگزاری خود تحت عنوان «پاس‌کاری دیپلمات نظام بین فرانسه، آلمان و بلژیک» با غیظ و هراس، می‌نویسد: «پس از حدود سه ماه از بازداشت دیپلمات نظام به اتهام واهی و پاس‌دادن این موضوع از فرانسه به آلمان و پس از آن به بلژیک، این فرد در نهایت به بروکسل مسترد شد.در همین خصوص روز (سه‌شنبه) ۱۶مهر ماه ۱۳۹۷حکم (استرداد) اجرا شد و رسانه‌ها به‌نقل از دادستانی آلمان از استرداد این دیپلمات نظام به بلژیک خبر دادند و در واقع سه ضلع مثلث این سناریوسازی یعنی فرانسه، آلمان و بلژیک که در این مدت با پاس‌کاری به هم این سناریو را ترتیب دادند و دست‌های پشت پرده این پرونده‌سازی، تکمیل شد.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز، نوشت: در پی اقدامات خارج از عرف آلمان در قبال یکی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی سفیر آلمان در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر اظهار داشت: سفیر آلمان در تهران امروز در اعتراض به اقدام دادگاه آن کشور در استرداد یکی از دیپلمات‌های ما به بلژیک به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

 

رسانه حکومتی مردم‌سالاری نیز با غیظ و بلاهت نوشت: برلین مصونیت دیپلمات نظام را نقض کرد و استرداد وی توسط المان به بلژیک یک استرداد غیردیپلماتیک بوده است!

مقامات نظام تأکید می‌کنند که این یک سناریوی دروغین برای ضربه‌زدن به نظام است!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06abc30c-3ac9-4aa6-a347-e8fa266830c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات