728 x 90

بنیاد دفاع از دموکراسی ها: آخوند رئیسی از سابقه خود شرم ندارد

بنیاد دفاع از دمکراسی ها
بنیاد دفاع از دمکراسی ها

بنیاد دفاع از دموکراسیها طی مقاله‌یی به سابقه جنایتکارانه آخوند جلاد رئیسی در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و ریاست وی بر قضاییه خامنه‌ای اشاره کرد و نوشت:‌ رئیسی از سابقه‌اش شرم ندارد. در کمپین انتخابات ریاست جمهوری، در تلاشی بی‌فایده اقدام به پست کردن ویدیویی در توجیه قتل‌عام ۶۷ کرد. واضح ا ست که واشنگتن باید رئیسی و همچنین آستان قدس رضوی را مورد تحریم قرار دهد.

اعمال یک سیاست قاطع علیه رژیم ایران و همچین یادآوری عدالت و قانون ما را وادار به انجام چنین اقداماتی علیه این رژیم می‌کند.

وی جایگزین آخوند صادق آملی لاریجانی، که در سال گذشته توسط دولت آمریکا به اتهام اعمال "نقض جدی حقوق بشر" از جمله "اعدام نوجوانانی که در موقع وقوع جرم به سن قانونی نرسیده بودند و شکنجه یا مجازاتهای بی‌رحمانه و غیرانسانی و تحقیر‌آمیز و تنبیه زندانیان در ایران و اجرای احکام غیرانسانی قطع اعضاء بدن. مورد تحریم ایالت متحده قرار گرفت.

در تابستان سال ۱۹۸۸،رهبر آن زمان رژیم ایران روح الله خمینی با صدور فتوایی زندانیان سیاسی را به مرگ محکوم کرد و آنها را "خائنین به اسلام" نامید.

رژیم ایران شروع به تشکیل هیأتهایی در زندانهای سراسر کشور کرد که به نام "کمسیونهای مرگ" شناخته شدند. آنها با ید تصمیم می‌گرفتند که چه کسانی خواهند مرد و چه کسانی زنده خواهند ماند.

آخوند رئیسی ریاست کمیسیون چهار نفره‌ای که بر قتل زندانیان زندان سیاسی در زندان بد آوازه ایران زندان اوین، و زندان گوهردشت را به عهده داشت.

در این مقاله آمده است که کمال افخمی اردکانی، یکی از مقامات پیشین زندان اوین به خوبی به یاد می‌آورد که در سالنی به ابعاد ۱۴ در ۵متر در ساختمان مرکزی زندان« آنها زندانیان را به خط می‌کردند»

و سپس از آنها یک سؤال می‌پرسیدند: "وابستگی سیاسی شما چیست؟" و کسانی که به‌عنوان مخالفان رژیم شناخته می‌شدند از جراثقال‌هایی که در محل پارکینگ خودرها واقع در پشت ساختمان بودند به‌دار آویخته می‌شوند." او گفت که تقریباً در تمام روزهای ماههای ژوئیه و اوت، زندانیان را هر نیم ساعت یکبار از ساعت هفت و نیم صبح تا پنج بعد ازظهر اعدام می‌کردند.

یکی از زندانیان اوین، سعید امیرخیزی، گفت: " تعداد اعدامها به حدی زیادی بود که روی زندانبانان و نگهبانان هم تاثیر گذاشت. " حتی شکنجه‌گرهای بی‌رحمی، که سال‌های متمادی زندانیان را شکنجه کرده بودند، از این سطح از ظلم و ستم و بی‌رحمی شگفت‌زده شده بود ند.

یکی از ا ین شکنجه‌گران حاجی امجد نام داشت و نگهبان زندان بود... وی فردی بد اخلاق و بی‌رحم بود، بعد از قتل‌عام، او به طرزی باور نکردنی ساکت و آرام شده بود و درخود فرورفته بود."

مقاله در ادامه آورده است که در سال ۲۰۱۶ نوار صوتی صحبت‌های آیت‌الله العظمی منتظری جانشین وقت خمینی در سال ۱۹۸۸ د ر جلسه‌ای با حضور آخوند رئیسی و سه عضو دیگر کمیسیون مرگ افشا شد.

او به‌شدت اعضای هیات مرگ را سرزنش کرد، منتظری به آنها گفت که اعضای این کمیسیون بزرگترین جرم و جنایت انجام شده در جمهوری اسلامی را مرتکب شده‌اند " و "در سالهای آینده تاریخ از آنان به به‌عنوان جنایتکار یاد خواهد کرد ".

بعد از آن نیز رئیسی چند پست دیگر را هم در قوه قضاییه ایران به عهده گرفت، از جمله دادستان (۱۹۸۰-۱۹۹۴)، معاون رئیس قوه قضاییه (۲۰۰۴-۲۰۱۴) و دادستان کل (۲۰۱۴-۲۰۱۶). در همه این مناصب، او به‌دنبال محاکمه، زندانی کردن، شکنجه و اعدام زندانیان بی‌شماری بود. در یک مورد، او از حکم ضدانسانی قطع دست یک سارق تقدیر کرد و آن را "مجازات الهی" و "مایه افتخار " نامید.

 

در مقاله آمده است که از سال ۲۰۱۶، رئیسی به سرپرستی آستان قدس رضوی، (یک مؤسسه اقتصادی بزرگ که دارای شرکتها و کارخانجات و موقوفات زیادی در ایران و سایر کشور هااست)ارزش داراییها و املاک آستان قدس رضوی ۲۰میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که به‌طور مؤثری به‌عنوان صندوق سیاه برای کارهای غیرقانونی ولی‌فقیه رژیم ایران عمل می‌کند.

رئیسی از سابقه‌اش شرم ندارد. در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۲۰۱۷ ستاد انتخاباتی او، در تلاشی بی‌فایده ا قدام به پست کردن ویدیویی در توجیه قتل‌عام ۱۹۸۸ کرد.

 

خبرگزاری رویترز نیز روز سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه در گزارشی از انتخاب آخوند جنایتکار رئیسی به سمت رئیس قضاییه خامنه‌ای به سوابق وی از جمله به نقش وی در قتل‌عام زندانی سیاسی در سال ۶۷کرد و نوشت: رئیسی در سال گذشته گفت آن اعدامها منصفانه بوده‌اند و او به‌خاطر حذف اپوزیسیون مسلح در سالهای اول انقلاب باید پاداش داده می‌شده است. رئیسی گفته بود افتخار من این است که علیه نفاق جنگیدم که این اصطلاحی است که مقامهای رژیم ایران وقتی به گروه‌های اصلی اپوزیسیون در دهه ۶۰ اشاره می‌کنند بکار می‌برند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74f672a2-b8ae-46bf-804a-24581b1d3f1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات