728 x 90

«بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها» در آمریکا: آمریکا باید رژیم ایران را برای صدور پهپاد به روسیه مجازات کند

پهپاد رژیم
پهپاد رژیم

اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» جمعه ۷مرداد، در مقاله‌یی از دولت آمریکا خواست رژیم ایران را که قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه علیه ادامه تجاوز به اوکراین مورد استفاده قرار دهد، مجازات کند.
در این بیانیه آمده است فراتر از پیامدهای فوری انتقال پهپادهای رژیم ایران به روسیه برای ادامه تجاوز نظامی به اوکراین، خود بیانگر نقض تحریم‌های تسلیحاتی علیه رژیم ایران را برجسته می‌کند.
این بیانیه می‌افزاید اهمیت این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که نادیده گرفتن نقض تحریم‌ها توسط جامعه بین‌الملل می‌تواند رژیم ایران را تشویق به درخواست سامانه‌های پدافند موشکی S-۴۰۰ از روسیه کند.

«بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» تأکید می‌کند که اگر دولت آمریکا قید احیای توافق هسته‌یی با رژیم ایران را بزند و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که «برجام» را در سال۲۰۱۵ ممکن کرد را کنار بگذارد در آن صورت می‌تواند به‌طور یک‌جانبه با توسل به فرایند «اسنپ بک» یا بازگشت سریع تحریم‌ها، رژیم ایران را برای صدور پهپاد به روسیه مورد مجازات قرار دهد (العربیه فارسی ۷مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90468163-79d9-4428-9c11-b1666f85dcc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات