728 x 90

بمباران مناطق مسکونی در حما توسط رژیم جنایتکار اسد

بمباران مناطق مسكوني در حما توسط رژيم جنايتكار اسد
بمباران مناطق مسكوني در حما توسط رژيم جنايتكار اسد

رژیم جنایتکار اسد، روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸ با پرتاب ۳۵بمب بشکه‌ای، مناطق مسکونی در حومه استانهای حما و ادلب را بمباران کرد.

دیده بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد: هلیکوپترهای ارتش نظام سوریه، بیش از ۳۵بمب بشکه‌یی به سمت شهرها و شهرک‌های حومه حماه پرتاب کردند. این اقدام با حملات گسترده هواپیماهای جنگی همراه شد".

به گزارش خبرگزاری فرانسه به‌ نقل از دیدبان حقوق‌بشر سوریه، هفت ماه پس از آخرین حمله، هلیکوپترهای ارتش نظام سوریه، بیش از ۳۵بمب بشکه‌یی به سمت شهرها و شهرک‌های حومه حماه پرتاب کردند. این اقدام با حملات گسترده هواپیماهای جنگی همراه شد.

 

این حملات مناطقی در شهرک‌های ترملا و الهیبط در حومه ادلب و روستاهای الحویجه، سهل الغاب، اللطامنه و کفر نبوده در حومه حماه را نیز شامل شد.

 

هلیکوپترهای نظام سوریه بمبهایی بشکه‌یی بر مناطقی در روستاهای الصخر واقع در شمال حماه و همچنین العریمه و عابدین در جنوب ادلب پرتاب کرد. هم‌زمان هواپیماهای جنگی، مناطقی در حومه شمال غربی هما را به وسیله رگبار سنگین گلوله‌باران کردند.

نیروهای رژیم اسد جنایتکار نیز نیروهای تازه‌یی به سمت حومه الحموی در نزدیکی حومه ادلب روانه کردند؛ اقدامی که نشان از عملیات احتمالی گسترده دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3314279c-6522-43b1-8e5f-4c785d8a5192"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات