728 x 90

بمباران مقر نیروهای کتائب حزب‌الله عراق، توسط آمریکا

هواپیمای جنگی آمریکایی - آرشیو
هواپیمای جنگی آمریکایی - آرشیو

سنتکام روز ۳۰آبان از درگیری هواپیمای گشت AC-۱۳۰ با شبه‌نظامیان عراقی مسئول حمله موشکی به عین الاسد خبر داد.

سنتکام نوشت: در ۲۱نوامبر یک هواپیمای گشت AC-۱۳۰ با افرادی که مسئول حمله موشکی به پرسنل ایالات متحده و ائتلاف در پایگاه هوایی الاسد عراق بودند، درگیر شد. این سایت تأیید بصری افراد را از زمان پرتاب تا زمان درگیری حفظ کرد. این حمله منجر به چندین تلفات دشمن شد.

رویترز روز اول آذر نوشت: نیروهای آمریکایی مجموعه‌یی از حملات را علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق انجام می‌دهند. مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند که آمریکا در اولین واکنش علنی در عراق به دهها حمله اخیر علیه نیروهای نظامی آمریکا در منطقه، دو سری حمله را در عراق علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران انجام داد. تا این هفته، ایالات متحده به‌دلیل شرایط حساس سیاسی در عراق، تمایلی به انتقام‌جویی در عراق نداشت.

محمد شیعه السودانی، نخست‌وزیر عراق، کنترل محدودی بر شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، که یک سال پیش برای کسب قدرت به حمایت آنها نیاز داشت و اکنون یک بلوک قدرتمند در ائتلاف حکومتی او تشکیل داده‌اند، دارد.

یک مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که حمله هواپیماهای جنگنده یک مرکز عملیات کتائب حزب‌الله و یک گره فرماندهی و کنترل کتائب حزب‌الله در نزدیکی الانبار و جرف الصخر در جنوب بغداد را هدف قرار داده و منهدم کرد.

شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله عراق یک جناح مسلح قدرتمند با روابط نزدیک با رژیم ایران هستند. این مقام گفت که پرسنل کتائب حزب‌الله در آنجا حضور داشتند، اما ارزیابی در مورد تلفات ادامه دارد... .

 

خبرگزاری فرانسه روز اول آذر نوشت: حملات ایالات متحده باعث کشته شدن پنج جنگجوی طرفدار رژیم ایران در عراق شد.
منابع امنیتی اعلام کردند که حداقل پنج جنگجوی یک گروه حامی رژیم ایران در نیروهای حشدالشعبی عراق در دو حمله آمریکایی در جنوب بغداد بامداد چهارشنبه کشته شدند.
یکی از مقامات سرویس امنیتی عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «پنج نفر از اعضای گردانهای حزب‌الله در اثر بمباران هوایی در بخش جرف الصخر کشته شدند. یکی از مقامات حشدالشعبی آمار کشته‌شدگان را تأیید کرد.

 

رویترز روز اول آذر نوشت: نیروهای امنیتی عراق به سمت یک پهپاد در بالای منطقه سبز بغداد تیراندازی کردند. پلیس و ارتش عراق اعلام کردند که نیروهای امنیتی عراق روز سه‌شنبه به یک پهپاد در بالای منطقه سبز بغداد که به‌شدت مستحکم شده است، آتش گشودند. مشخص نیست که آیا این پهپاد مسلح بوده است یا خیر، اما یکی از افسران ارتش عراق گفت که ارزیابی اولیه حاکی از آن است که پهپاد در یک مأموریت تجسسی بوده است. این منابع گفتند که این پهپاد در میان تیراندازیهای شدید به پرواز درآمد تا آن را سرنگون کند. منطقه سبز در پایتخت عراق، سفارت ایالات متحده، سایر نمایندگیها و دفاتر دولتی را در خود جای داده است.

 

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس - تسنیم، خبرگزاری رویترز بامداد امروز چهارشنبه به نقل از ارتش آمریکا گزارش داد که نیروهای این کشور در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه، تأسیساتی را در عراق هدف حملات دقیق قرار داده‌اند.

در بیانیه ستاد فرماندهی مرکز ارتش آمریکا (سنتکام) آمده است که این دو حمله به صورت جداگانه و به دو تأسیسات جدا انجام شده است و در پاسخ به حملات اخیر از جمله حمله دیروز سه شنبه بوده است که بنا به ادعای آمریکا، طی آن از موشک بالستیک کوتاه برد استفاده شده است!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e79b4518-1b45-4f6f-ba86-f18c561229b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات