728 x 90

بلینکن: پایان دادن به درگیری غزه یک هدف مشترک است

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست جی ۲۰ - برزیل
بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست جی ۲۰ - برزیل

رویترز روز سوم اسفند بلینکن در یک کنفرانس خبری پس از نشست گروه ۲۰ گفت که پایان دادن به درگیری غزه یک هدف مشترک است. وی افزود راه دستیابی به آن از طریق توافقی است که ایالات متحده به میانجیگری بین اسراییل و حماس برای آزادی گروگانها انجام می‌دهد...

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با وجود وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در این هفته برای سومین بار، گفت که با اعضای گروه ۲۰ در مورد غزه اشتراک نظر پیدا کرده است که نشان‌دهنده ناامیدی فزاینده بین‌المللی از حمایت ایالات متحده از اسراییل است.

در این نشست که دستور کار گروه جی ۲۰ به ریاست برزیل در سال جاری تعیین شد، تنشهای کنونی در جهان که عمدتاً بر نبرد در غزه و اوکراین متمرکز بود، مورد بحث قرار گرفت.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش‌تر گفته بود که در مورد نیاز به راه‌حل دو کشوری در اسراییل اتفاق‌نظر وجود دارد که توسط هر سخنران در نشست جی ۲۰ که به این مناقشه پرداخته است، حمایت می‌شود.

بورل به خبرنگاران گفت: همه اینجا، همه، من کسی را مخالف آن نشنیدم. یک درخواست قوی برای راه‌حل دو کشوری وجود داشت. این اتفاق بین ماست.
او گفت: «آرامش برقرار نمی‌شود... امنیت پایدار برای اسراییل وجود نخواهد داشت مگر این‌که فلسطینی‌ها چشم‌انداز سیاسی روشنی برای ساختن کشور خود داشته باشند».
بورل گفت که بحران غزه به کرانه باختری رود اردن گسترش می‌یابد، زیرا شهرک‌نشینان اسراییلی به غیرنظامیان فلسطینی حمله می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f214d76d-3601-4fbf-8d6f-a09187765c78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات