728 x 90

بلینکن به اسراییل و حماس درباره آخرین فرصت برای پایان دادن به جنگ غزه هشدار داد

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۹مرداد در گزارشی نوشت: بلینکن به اسراییل و حماس درباره آخرین فرصت برای پایان دادن به جنگ غزه هشدار داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه هشدار داد که آخرین فشار برای آتش‌بس غزه و توافق آزادسازی گروگانها احتمالاً بهترین و آخرین فرصت است و اسراییل و حماس را به سمت یک توافق دست‌نیافتنی ترغیب کرد.

با این حال، با اعلام حماس، از سرگیری بمب‌گذاریهای انتحاری در داخل اسراییل پس از سالها و با استمرار حملات هوایی اسراییل به غزه، نشانه‌های چندانی از مصالحه وجود ندارد.

حماس و جهاد اسلامی گفتند که پشت انفجار روز یکشنبه در نزدیکی کنیسه‌ای در تل آویو بودند که در آن بمبگذار کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. حماس در بیانیه‌یی اعلام کرد، در حالی که جنگ غزه ادامه دارد، بمب‌گذاریهای انتحاری «به خط مقدم باز خواهد گشت».

مذاکرات هفته گذشته در قطر بدون دستیابی به موفقیت متوقف شد، اما مذاکرات قرار است این هفته بر اساس "پیشنهاد پل زدن" آمریکا از سر گرفته شود.

بلینکن صبح روز دوشنبه با آیزاک هرتزوگ رئیس‌جمهور اسراییل و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل دیدار کرد.

بلینکن پیش از دیدار با هرتزوگ به خبرنگاران گفت: «این لحظه تعیین‌کننده، احتمالاً بهترین، شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگانها به خانه، برقراری آتش‌بس و قرار دادن همه در مسیر بهتری برای صلح پایدار و امنیت است».

ماه‌ها گفتگوهای متناوب نیز حول همین موضوعات در جریان بوده است، اسراییل می‌گوید که جنگ تنها با نابودی حماس به‌عنوان یک نیروی نظامی و سیاسی می‌تواند پایان یابد و حماس گفت که فقط آتش‌بس دائمی و نه موقتی را می‌پذیرد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad7af669-f241-448f-8ef2-c0c44338a42e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات