728 x 90

بلینکن: آتش‌بس اوکراین منجر به صلح کاذب می‌شود و تهاجم روسیه را مشروع می‌کند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، در روز جمعه ۱۲خرداد اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش نباید از آتش‌بس یا مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین حمایت کنند تا زمانی که کیف توانایی مذاکره بر اساس شرایط خود را کسب کند.

آسوشیتدپرس نوشت: بلینکن در حالی که به نظر می‌رسید یک عملیات مقابله پیش‌بینی شده در اوکراین در حال شکل‌گیری است، گفت که رعایت تماس‌های روسیه و دیگران، از جمله چین، برای مذاکره در حال حاضر منجر به یک "صلح پوتمکین" کاذب می‌شود که حاکمیت اوکراین را تضمین نمی‌کند و امنیت اروپا را تقویت نمی‌کند.

بلینکن در یک سخنرانی در فنلاند که به‌تازگی عضو جدید ناتو شده است و مرز طولانی‌ای با روسیه دارد، گفت: "ما اعتقاد داریم که پیش‌نیاز برای دیپلماسی معنادار و صلح واقعی، اوکراینی قوی است که قادر باشد به دفاع و جلوگیری از هر گونه تهدید و حمله در آینده."

بلینکن دیدگاه ایالات متحده را تکرار کرد که «آتش‌بسی که به‌سادگی خطوط فعلی را متوقف کند» و به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اجازه می‌دهد «کنترل خود را بر سرزمینی که تصرف کرده، تثبیت کند، توقفی داشته باشد، دوباره مسلح و دوباره حمله کند – این صلح عادلانه و پایدار نیست».
به گفته بلینکن، اجازه دادن به مسکو برای حفظ یک پنجم از خاک اوکراین که تحت اشغال اش، پیام‌اشتباهی را به روسیه و به «سایر متجاوزان احتمالی در سراسر جهان» می‌فرستد، و منظورش این است که یا باید اوکراین روسیه را عقب براند یا روسیه نیروهایش را خارج کند والا آتش‌بسی در کار نیست.

استفاده او از عبارت "پوتمکین" به جبهه‌های روستایی با رنگ‌آمیزی روشن اشاره داشت که گزارشها نشان می‌دهد گریگوری پوتمکین، وزیر دولت روسیه در قرن هجدهم، آنها را برای ایجاد توهمی از رفاه برای امپراتوری روسیه ساخته بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/040fed88-18ca-4f77-bc94-d1afce29e238"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات