728 x 90

بلومبورگ: حوثی‌ها با کمک‌کارشناسان سپاه باسداران به‌دنبال افزایش حملات خود به کشتی‌های تجاری هستند

شبه‌نظامیان حوثی
شبه‌نظامیان حوثی

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی روز پنجشنبه سوم اسفند، به‌نقل از منابع خبری آگاه نوشت شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران قصد دارند حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را افزایش دهند.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود نوشت، شبه‌نظامیان حوثی در حال تقویت قابلیت‌های نظامی و دفاعی خود در راستای ادامه حملات خود به کشتی‌های تجاری در حال عبور از دریای سرخ هستند.
در همین رابطه عبدالمالک الحوثی، رهبر این گروه نیابتی رژیم ایران در یمن روز پنجشنبه ۳ اسفند، تهدید به استفاده از «جنگ‌افزارهای زیردریایی» برای ادامه تشدید حملات خود به شناورهای در حال گذر از آب‌های دریای سرخ، دریای عرب، تنگه باب‌المندب، و خلیج عدن شد.
بلومبرگ به اطلاعات به‌دست آورده از منابع خبری خود افزود شبه‌نظامیان حوثی طی هفته‌های گذشته اقدام به تقویت مواضع خود در سه منطقه کوهستانی کرده‌اند.
این منابع خبری گفته‌اند شبه‌نظامیان حوثی سنگرها و تونل‌های بیشتری در کوهستانهای استان حجه واقع در شمال غرب صنعا و هم‌مرز با عربستان سعودی و مشرف بر دریای سرخ و هم‌چنین در اطراف قله‌های داخلی یمن حفر کرده‌اند.
به گفته منابع عربستانی و یمنی، در حال حاضر صدها تن از اعضا و کارشناسان سپاه پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان نیابتی آنها با حضور در یمن به حملات حوثی‌ها در دریای سرخ کمک می‌کنند و برخی از آنها در حملات هفته‌های اخیر ایالات متحده و بریتانیا کشته شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b918ead0-ff02-443e-a347-c3e8a171426b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات