728 x 90

بلومبرگ: دختران دانش‌آموز ایرانی مورد هدف حملات مسمومیت قرار گرفتند

مسمومیت دختران دانش‌آموز
مسمومیت دختران دانش‌آموز

خبرگزاری بلومبرگ، روز ۷ اسفند درباره مسمومیت زنجیره‌ای و عمدی دانش آموزان دختر در شهرهای قم و بروجرد نوشت: دختران دانش‌آموز ایرانی مورد هدف حملات مسمومیت قرار گرفتند.
به گزارش بلومبرگ، یک مقام ارشد بهداشت ایران به خبرگزاری نیمه رسمی فارس گفت: موجی از بیماریهای دستجمعی اخیر در مدارس دخترانه در ایران ناشی از مسمومیت عمدی با استفاده از ترکیبات شیمیایی بوده است.
به گزارش فارس، یونس پناهی، معاون وزیر بهداشت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «عده‌یی خواهان تعطیلی همه مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه بودند».
تمامی این حملات مدارس دخترانه را هدف قرار داده‌اند و اولین بار در نوامبر در مدرسه راهنمایی در شهر علمیه قم گزارش شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، حداقل ۱۴مدرسه در چهار شهر از جمله شهر شمال غرب اردبیل، تهران پایتخت و شهر غرب بروجرد هدف قرار گرفته‌اند.

گروه «هزاره‌گرا» پشت مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان

آخوند فاضل میبدی از آخوندهای حوزه علمیه قم درباره مسمومیتهای سریالی دانش‌آموزان دختر در شهرهای قم و بروجرد گفته است: گروهی موسوم به «هزاره‌گرا» پشتِ مسمومیت‌های سریالی مدارس است. مرکز ثقل این جریان در قم و اصفهان است.

محمدتقی فاضل میبدی، استاد دانشگاه و حوزه معتقد است که گروهی موسوم به «هزاره‌گرا» مسمومیت‌های سریالی را رقم زده‌اند.

او در این مورد توضیح داد: عمدی بودن این ماجرا واقعیت دارد. روزنامه حکومتی شرق نوشت: وی معتقد است که گروهی موسوم به «هزاره‌گرا» مسمومیت‌های سریالی را رقم زده‌اند.

این گروه و تفکر معتقد است که دختران نباید درس بخوانند یا نهایتاً باید تا سوم دبستان درس بخوانند. میبدی گفت: این جریان یک جریان مذهبی و ضد مدرنیته است (روزنامه حکومتی شرق ۷اسفند).

 

بوکوحرام از راه رسید

آخوند محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سابق  آخوند محمد خاتمی، در واکنش به تأیید وزارت بهداشت رژیم مبنی‌ بر «مسمومیت عمدی» دانش‌آموزان دختر نوشت: «بوکو حرام هم از راه رسید».

او روز یکشنبه در توئیتی ضمن هشدار در مورد پیامدهای «افراطی‌گری دینی» در جامعه تأکید کرد: «نیروهای امنیتی برای معرفی عاملان و آمران این کار باید سرعت عمل نشان دهند و گزارش مورد قبول جامعه ارائه کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7c79c56-b63d-476f-9495-293f0481089b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات