728 x 90

بلومبرگ: ایران ارزان‌ترین نفت را به چین می‌فروشد

کشتی نفتکش
کشتی نفتکش

نشریه بلومبرگ در گزارشی به تاریخ سه‌شنبه ۳۰مرداد خبر از فروش نفت ایران توسط رژیم آخوندی به پایین‌ترین قیمت به چین داد.
بلومبرگ در گزارش خود نوشت: «ایران نفت باکیفیت سبک خود را حتی ۶دلار با تخفیف نسبت به قیمت نفت برنت دریای شمال به چین می‌فروشد، در حالی که روسیه به‌رغم تحریم‌های غرب، برای همین نوع نفت کمتر از یک دلار تخفیف به مشتریان چینی می‌دهد. .
پالایشگاههای کوچک و مستقل چینی، موسوم به «تی‌پات» (قوری چای) مشتریان نفت ایران هستند و جمهوری اسلامی علاوه بر تخفیف به آنها، هزینه دلالان مالزی، سنگاپور، عمان، عراق و امارات را برای تغییر برند نفت ایران و پنهان کردن مبدأ آن را نیز متحمل می‌شود».
آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد در ماه گذشته سهم دلالان مالزی در انتقال نفت ایران افزایش یافته است.
بر اساس آمارهای گمرکی چین، این کشور در هفت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ روزانه به‌طور متوسط یک میلیون و ۲۳۰هزار بشکه نفت از مالزی وارد کرده است. این در حالی است که کل تولید نفت مالزی حدود ۵۷۰هزار بشکه در روز است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، آمارهای شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها مانند وُرتکسا نشان می‌دهد به‌رغم تخفیف‌های گسترده، در مجموع رشد صادرات نفت ایران به چین در چند ماه گذشته متوقف شده است. این موضوع گویای آن است که در عمل تنها دلالان مالزی جای دلال‌های دیگر کشورها را در رساندن نفت ایران به چین گرفته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d951fea-37f4-4651-981c-de747e51270c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات