728 x 90

بریتیش ایرویز از ۳۱شهریور پروازهای تهران را متوقف می‌کند

بریتیش ایرویز از ۳۱شهریور پروازهای تهران را متوقف می‌کند
بریتیش ایرویز از ۳۱شهریور پروازهای تهران را متوقف می‌کند

به‌دنبال خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریمهای هر چه بیشتر بر رژیم ایران و خروج شرکتهای اروپایی از ایران، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرد از روز شنبه ۳۱شهریور به پروازهای مستقیم خود از لندن به تهران پایان می‌دهد.

بر اساس این خبر برنامه پرواز این شرکت هواپیمایی از تهران به لندن نیز اول مهر خواهد بود. مقامهای شرکت بریتیش ایرویز اعلام کردند: "از آنجا که فعالیت در مسیر لندن به تهران در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد ما این پروازها را به‌حالت تعلیق درمی‌آوریم."

 

بیشتر بخوانید:

 

بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی‌ال‌ام پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند

روز پنجشنبه اول شهریور ۹۷شرکتهای بزرگ هواپیمایی فرانسه و انگلستان و هلند اعلام کردند پروازهای خود را به ایران متوقف می‌کنند. این اقدام به‌دنبال اجرایی شدن مرحله اول تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران یک ضربه به تلاشهای اروپاست که می‌خواهد شرکتهای اروپایی وادار به ماندن در ایران کند.

 

پایان همکاری بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی‌ال‌ام با رژیم ایران

شرکت هواپیمایی انگلیسی بریتیش ایرویز، شرکت فرانسوی ایرفرانس و شرکت هلندی کی‌ال‌ام اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را متوقف خواهند کرد.

مقامهای شرکت بریتیش ایرویز اعلام کردند: "از آنجا که فعالیت در مسیر لندن به تهران در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد ما این پروازها را به‌حالت تعلیق درمی‌آوریم."

آخرین پرواز از لندن به مقصد تهران روز ٢۲سپتامبر (۳۱شهریور) و آخرین پرواز بازگشت از تهران به لندن روز ٢٣سپتامبر انجام خواهد شد.

بریتیش ایرویز ضمن عذر‌خواهی از مسافرانی که بلیط پرواز در مسیر لندن- تهران را برای پس از این تاریخ خریداری کرده‌اند گفته است که مذاکراتی را با سایر شرکتهای هواپیمایی برای انتقال پرواز به این شرکتها آغاز کرده است. در غیراین صورت، پول پرداختی این مسافران بازگردانده می‌شود یا به آنان امکان جلو آوردن زمان پروازشان داده می‌شود. این شرکت هواپیمایی در مورد نبود "توجیه تجاری" برای ادامه ارتباط با ایران توضیحی نداده است.

 

ایرفرانس تحریمهای آمریکا را علت قطع رابطه با رژیم ایران می داند

به‌دنبال بریتیش ایرویز، خطوط هوایی فرانسه، ایرفرانس، علت توقف پروازش هایش به تهران را شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از تحریمهای آمریکا اعلام کرد.

 

پایان همکاری شرکت هوایی کی ال ام هلند

همچنین شرکت هواپیمایی سلطنتی هلند - کی‌ال‌ام - اعلام کرد "از روز ٢٤سپتامبر ٢٠١٨(٣مهر ١٣٩٧) پرواز کی‌ال‌ام به تهران، به‌حالت تعلیق در خواهد آمد." این شرکت گفته است که تصمیم خود را "بر اساس ملاحظات تجاری" اتخاذ کرده و به مشتریان خود گفته است که در صورتی که پروازشان برای روز ٢٤سپتامبر یا پس از آن ذخیره شده، این پرواز به‌طور رایگان به شرکتهای دیگر منتقل خواهد شد.

 

یونان پروازهایش به مقصد تهران را به‌حالت تعلیق درمی‌آورد

شرکت هواپیمایی اوجین ((AEGEAN یونان روز سه‌شنبه ۱۳شهریورماه خبر از تعلیق پروازهایش به مقصد تهران و به‌طور مؤثر از ۱۱اکتبر ۲۰۱۸تا اطلاع ثانوی داد.

در بیانیه‌ این شرکت آمده است: «این شرکت مجبور است به‌طور موقت این مسیر را به‌خاطر محدودیتهای تبادلات بانکی خارجی که بر قابل اتکا بودن آن تاثیر دارد قطع کند».

 

 

آمریکا مجوز فروش هواپیماهای تجاری به ایران را لغو کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲۷ژوئن ۲۰۱۸ در ارتباط با تحریمهای آمریکا بعد از لغو برجام توسط دولت ترامپ نوشت، این دولت روز چهارشنبه کاهش تحریمها علیه رژیم ایران را که بعد از توافق اتمی سال ۲۰۱۵(برجام) شروع شده بود کنار گذاشت.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مجوزهایی که به شرکتهای تحت کنترل آمریکا اجازه می‌داد قطعات هواپیماهای مسافربری، فرش، پسته و خاویار به ایران صادر کنند را فسخ کرده است.

در اطلاعیه خزانه‌داری آمریکا آمده است هر عملی در کادر این معاملات تا ششم ماه اوت لغو می‌شود و در غیراینصورت با تحریمهای آمریکا مواجه می‌شود.واشنگتن در نخستین گام مجوز فروش هواپیماهای تجاری با قطعات و مالکیت آمریکایی به ایران را لغو کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dd2767d-e4b3-4f13-8de7-9f1a3e6c14ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات