728 x 90

برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهیدان در خاوران تهران و قروه

زیارت مزار شهیدان در جمعه آخر سال در قروه
زیارت مزار شهیدان در جمعه آخر سال در قروه

تهران:مراسم گرامی‌داشت شهیدان در خاوران

بر اساس خبرهای دریافتی، روز جمعه ۲۴ اسفندماه، جمعی از خانواده‌های جانباختگان و شهدای سرفرازی که در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ اعدام شدند و مظلومانه در خاک خاوران خفته‌اند، به مزار عزیزان‌شان شتافتند و یاد و نام آنان را گرامی داشتند.

مراسم یادبود شهدا که هر سال در جمعه آخر سال در محل گورهای جمعی شهدا در خاوران برگزار می‌شود امسال نیز با حضور جمعی از خانواده‌های آن جانباختگان رنگ و بوی دیگری داشت. مادران و اعضای خانواده‌های شهیدان مزار آنان را گلباران کردند. آنان قطعه زمینی را که گمان می‌رود محل دفن جمعی عزیزان‌شان باشد تماماً گلباران کردند و بعد به‌صورت جمعی سرود سر اومد زمستون خواندند.

لازم به یادآوری است که در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بسیاری از شهدای مجاهد و مبارز به‌طور مخفی و شبانه در گورهای جمعی خاوران دفن شده‌اند و این خاک به زیارتگاه عاشقان آزادی ایران و ایرانی تبدیل شده است.

 

قروه: زیارت مزار شهیدان در جمعه آخر سال

جمع زیادی از مردم و خانواده‌های شهیدان و جانباختگان راه آزادی روز جمعه در مزار خاوران در نزدیکی شهر قروه در کردستان، حاضر شده و یاد شهیدان را در جمعه آخر سال گرامی داشتند. گورستان خاوران در قروه، مزار زندانیان سیاسی دهه ۶۰است که در زندانهای رژیم ضدبشری آخوندی اعدام شدند.

مادر شهید راه آزادی رامین حسین پناهی نیز در این تجمع حضور داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ffa9d7a-096e-44cd-85ce-d149b69e0493"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات