728 x 90

تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم اعدام و قتل‌عام به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام - برلین

تظاهرات ایرانیان آزاده در برلین
تظاهرات ایرانیان آزاده در برلین

برلین-مقابل صدراعظمی آلمان؛

تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم اعدام و قتل‌عام

به مناسبت روز جهانی علیه اعدام

۹ اکتبر ۲۰۲۱-۱۷ مهر ۱۴۰۰

پروفسور ریتا زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان

دکتر کاتیا لایکرت معاون گروه پارلمانی دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی

گیزلا ماندرلا عضو کمیسیون خارجه مجلس فدرال

کارستن مورینگ نماینده از فراکسیون دموکرات مسیحی

رودولف هنکه نماینده مجلس فدرال

فراخوان به دستگیری و محاکمه رئیسی جلاد در سفر به اسکاتلند

به‌جرم نسل کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت

مارتین پاتسلت نماینده پارلمان فدرال:

رئیسی از مجرمان اصلی قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بود

و باید در دادگاه کیفری بین المللی به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شود

پرونده دکتر کاظم رجوی مجدداً در ژنو درکادرجنایت علیه بشریت و نسل کشی

مورد بررسی قرار می گیرد

گیزِلا ماندرلا نماینده پارلمان فدرال:

وحشتناک ترین جنایات رژیم ایران قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی است

که با فتوای خمینی توسط کمیسیون مرگ انجام شد

اروپا و غرب حق ندارند در مقابل این جنایت علیه بشریت سکوت کنند

در تظاهراتی که روز شنبه بمناسبت روز جهانی علیه اعدام، به فراخوان نمایندگی شورای ملی مقاومت در آلمان در مقابل مقر صدراعظم آلمان برگزار شد، هموطنان ایرانی و پارلمانترها و شخصیتهای برجسته سیاسی آلمان، دولتهای اروپایی را فراخواندند تا خامنه ای و رییسی جلاد ۶۷ را به جرم جنایت علیه بشریت و نسل کشی تحت پیگرد و حسابرسی قرار دهند.

سخنرانان تأکید کردند مصونیت جنایتکاران که درحاکمیت آخوندها در مواضع کلیدی قدرت هستند، باید پایان یابد و جنایتکاران در مقابل عدالت قرار بگیرند

مارتین پاتسلت گزارشگر امور ایران در کمیسیون حقوق بشر مجلس فدرال در سخنان خود گفت:

من می خواهم در پیام خود به دو نکته مهم در اینجا اشاره کنم.

مصونیت از مجازات نماینده دولت ایران، راه حلی برای روابط دیپلماتیک ما با یکدیگر نیست، قوانین بین المللی در این موارد هیچگونه آزادی عمل را برای ما باقی نمی گذارد، زیرا هر کس که مرتکب جنایت علیه بشریت شده است بایستی که در دادگاه بین المللی محاکمه شود که این امر از زمان محاکمات نورنبرگ بعنوان یک روش عمومی شناخته شده است.

نورنبرگ معیارهای جدیدی را در اینجا تعیین کرد و دادگاه یوگسلاوی نمونه دیگری بود که به همه ما در جهان آزاد نشان داد، مصونیت از مجازات یک گزینه نیست. آیا این شامل ابراهیم رئیسی، رئیس جدید رژیم ایران نیز می شود، بله

اوج ذهنیت ملایان در ایران همچنان این است که می توانند از مجازات جنایات خود علیه حقوق بشر مصون بمانند، اما رئیسی بعنوان دادستان کرج، یکی از مجرمان اصلی کشتار ۶۷ در تهران بود.

او مسئول اعدامهای بیشمار دیگر زندانیان سیاسی است که بدون شک جنایت علیه بشریت است و دست اندرکاران در نسل کشی سال ۶۷ نمی توانند از مجازات فرار کنند، وی باید در دادگاه کیفری بین المللی محاکمه و محکوم شود.

و این نه تنها نظر من، بلکه اعتقاد تمامی مدافعان حقوق بشر در جهان می باشد.

مارتین پاتسلت در ادامه گفت:تهدید زرادخانه های هسته ای، ملاحظات سیاسی یا سایر تهدیدها نمی تواند و نباید ما را از تعهد خود نسبت به حقوق بشر باز دارد، زیرا حق زندگی و حیات قابل مذاکره نیست، بنابراین ما از درخواست عفو بین الملل حمایت می کنیم . وی افزود:

پس از تحقیقات جنایی برای شفاف سازی و مجازات کارگزاران عالیرتبه رژیم ایران، علی خامنه ای رهبر رژیم و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فعلی و دیگر افراد مسئول رژیم ایران تماما قاتل بوده و باید بجرم قتل فعالان مخالف در ایران و در سراسر جهان تحت پیگرد قانونی قرارگرفته و پاسخگو باشند.

رژیم ایران مدتهاست سیاست نابودی مخالفان را در سراسر مرزهای ملی خود گسترش داده و مخالفان را در دیگر کشورها و همچنین در کشورهای آزاد جهان تحت تعقیب قرار می دهد.

مارتین پاتسلت در ادامه گفت:نکته دیگری که مایلم در این زمینه به آن اشاره کنم، صدور یک حکم قضائی قابل توجه دادگاه جنایی فدرال در سوئیس است.

دادستان فدرال خواهان بسته شدن پرونده قتل دکتر کاظم رجوی، مخالف شناخته شده ایرانی، در سال ۱۹۹۰ در ژنو بود، زیرا عاملان آن دستگیر نشده اند اما دادگاه جنایی فدرال سوئیس طی حکمی متفاوت این درخواست را رد کرد.

ما در اروپا بطور کلی نمی توانیم در مورد جنایات علیه بشریت و کشتار مخالفان اینگونه برخورد کنیم و بدینگونه پرونده باز می ماند و قاتلانی که در بین حاکمان کنونی در ایران هستند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دوستان عزیز، قتل دکتر کاظم رجوی نماینده مقاومت، که برادر مسعود، رهبر مقاومت ایران بود، بطور کلی جنایتی علیه بشریت بود و بعنوان نسل کشی، که محدود به مرزهای ایران نیست و رد پای آن به اروپا ختم می شود، باید تحت بررسی قرار گیرد.

به عنوان مثال، حمله کشتار کاساندرا در سوئیس وهمچنین حملات تروریستی در رستوران میکونوس برلین و تلاش برای حمله در پاریس.

دوستان عزیز، زمان اقدام فرا رسیده است و من دوباره به تصمیم مجلس آلمان در ۲۵ ژوئن که من هم در تصویب آن نقش قابل توجهی داشتم، اشاره می کنم که خواهان قرار گرفتن حقوق بشر در مرکز سیاست آلمان در قبال ایران است. محاسبات دیپلماتیک، منافع اقتصادی، ترس از یک رژیم تروریستی غیرقابل پیش بینی، نباید خللی در تعهد ما نسبت به بشریت وارد کند،

پروفسور ریتا زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان در پیامی به تظاهرات در مقابل مقر صدراعظمی آلمان با یادآوری پیامدهای جنایات رژیم بر مردم ایران و بستگان قربانیان ایستادگی و پایداری رزمندگان آزادی و مجاهدان اشرفی را ستود و آنرا تنها راه مقابله با سرکوب رژیم و رساندن صدای آزادیخواهی مردم ایران به گوش جهانیان و توقف جنایات و کشتارهای رژیم دانست

پروفسور ریتا زوسموت افزود:

باید آزار و شکنجه مردم ایران را متوقف کرد! تا آنها بتوانند در آزادی زندگی کنند

بگفته شیلر، به آزادی اندیشه بها دهید و من می خواهم به شما بگویم که این نه تنها نقطه وصل به یک فرهنگ می باشد، بلکه فرهنگهای بشری را نیز به هم متصل می کند. انسان بودن را متوقف نکنید و برای کسانی که حرمت انسانی از آنها گرفته شده و یا می شود، مبارزه کنید،

ریتا زوسموت در پایان پیام خود گفت: در پایان، می خواهم مثالی بزنم که تأثیر عمیقی بر من گذاشت. در سفرهایم به اشرف، با زنی گفتگو کردم که خواهرش، مریم اکبری منفرد، اکنون در ایران در زندان بسر می برد. مادر سه فرزند که تنها به دلیل پافشاری برای اطلاع یافتن از محل دفن خواهر و برادرش به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. آنها در قتل عام ۱۹۸۸ در یک گورستان جمعی دفن شدند. در ۱۲ سال حبس، یک روز مرخصی به او داده نشده است و چنین مواردی من را در مورد توحش حکام ایران در قبال گروههای مخالف متحیر می کند.

نقض حقوق بشر، نه تنها بر تک تک افراد، بلکه بر تمامیت فرهنگ انسانی و بر خیر و صلاح انسانها، و حتی بر انسانیت تأثیر می گذارد. . ما نمی توانیم آنچه را که در ایران در حال وقوع است به ایرانیان بسپاریم و بی تفاوت باشیم،

ما باید بپا خیزیم و از این فاجعه جلوگیری کنیم و باید بدانید که این گردهمایی نیز می خواهد فرهنگ بشر، اندیشه، و خلاقیت آزاد را حفظ کند. نه پاکسازی، کشتار و نابودی.

و روی سخن من با کسانی است که هنوز جرات ایستادن و نه گفتن را دارند. با آرزوی موفقیت، ما باید مبارزه کنیم و هوشیار باشیم.

دکتر کاتیا لایکرت Katja Leikert معاون گروه پارلمانی دموکرات مسیحی/ سوسیال مسیحی در پارلمان فدرال آلمان طی پیامی به تظاهرات برلین خواستار توقف مجازات اعدام در ایران شد. وی گفت:‌ «تعداد معدودی کشور در جهان وجود دارند که متأسفانه در آنها مجازات اعدام هنوز واقعیت تلخی است، از جمله ایران، که تنها در سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۵۱ نفر، از جمله کودکان، اعدام شدند. گروه پارلمانی دموکرات مسیحی/ سوسیال مسیحی در تلاش است تا به این عمل وحشتناک غیرانسانی پایان دهد.من بعنوان معاون گروه پارلمانی دموکرات مسیحی/ سوسیال مسیحی مسئول امور مربوط به حقوق بشر هستم. شما می توانید از همبستگی ما در این مورد اطمینان داشته باشید، ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که اینگونه رفتار، چه در ایران و چه در تمام کشورهایی که هنوز مجازات اعدام در آنها اعمال می شود، در اسرع وقت پایان یابد. شجاعت شما را برای حضورتان در خیابان و ایستادگی بر سر این موضوع آنهم بخاطر تمام کسانی که همچنان در زندان هستند تحسین می کنم».

کارستن مورینگ نماینده مجلس فدرال آلمان از فراکسیون دموکرات مسیحی سخنران دیگر تظاهرات در مقابل مقر صدراعظمی آلمان بود وی ضمن اعلام حمایت و همبستگی خود با خواسته های شرکت کنندگان در تظاهرات گفت

رژیم ایران دارای بیشترین تعداد اعدامها در جهان به نسبت جمعیت است. این رژیم احکام اعدام را تحت عنوان دین توجیه می‌کند. اما این سو‌ءاستفاده از دین و مذهب است

قربانیان افرادی هستند، که علیه ستم و تبعیض رژیم آخوندی قیام کرده‌اند. آزادی عقیده و بیان در ایران از مردم این کشور دریغ شده است

کارستن مورینگ افزود: شما امروز همچنین خاطرۀ قربانیانی را که بصورت گسترده در سال ۱۳۶۷ بدون محاکمه اعدام شدند، بزرگ می‌دارید. بسیاری از بستگان این قربانیان نیز امروز در تظاهرات شرکت دارند. اخیراً نیز اعدامهای گسترده‌ای صورت گرفته‌است زیرا این رژیم تنها با رعب و وحشت می تواند بر پا بماند. بنابراین، دست اندرکاران این باید به دادگاه کیفری بین‌المللی معرفی و مجازات شوند؛

این امر نیز شامل حال رئیس جمهور کنونی رژیم ابراهیم رئیسی نیز می‌شود؛ آنها نباید احساس امنیت کنند، بلکه باید در وحشت از مجازاتی زندگی کنند، که امیدوارم روزی بطور ناگهانی و غافلگیرکننده بر آنها نازل شود.

گیزِلا ماندرلا عضو کمیسیون خارجه مجلس فدرال آلمان از فراکسیون دموکرات مسیحی با اشاره به نقش ابراهیم رئیسی در قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ تأکید کرد اروپا نباید در قبال جنایت علیه بشریت سکوت کند. وی در پیام خود گفت:

بیش از ۴۰ سال است که مردم ایران بدلایل و تحت عناوین مختلف و با انگیزه سیاسی اعدام می‌شوند، اعدام ۱۲۰ هزار نفر باید مورد توجه خاص قرار گیرد.، کسانی که جرمی نداشتند جز اینکه با استفاده از حق آزادی بیان، عقایدشان و مخالفتشان با رژیم را بیان کردند.

وحشتناک ترین مورد جنایات رژیم قتل عام ۳۰ هزار زتدانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ با فتوای خمینی و بدون دادرسی توسط کمیسیون مرگ انجام شد ، اروپا و کشور های دموکراتیک غربی اجازه ندارند در مقابل جنایت علیه بشریت در ایران سکوت کنند. آنها باید عزم و اراده خود را در این رابطه نشان دهند. پارلمان فدرال (بوندستاگ) آلمان در ماه ژوئن قطعنامه ای را تحت عنوان حقوق بشر در مرکز سیاست ایران، تصویب کرد. این اقدامات اکنون باید به درستی دنبال شود و من امیدوارم که دولت جدید فدرال این نقض گسترده حقوق بشر را جدی بگیرد.

رودولف هنکه نماینده مجلس فدرال آلمان از فراکسیون دموکرات مسیحی در پیامی به تظاهرات روز جهانی علیه اعدام در برلین گفت: رژیم ایران از بدو تأسیس‌ با منتقدان و مخالفان خود برخورد و مردم را بطور سیستماتیک سرکوب می کند. برای جرایم سیاسی نیز مجازات اعدام اعمال می شود. حبس انفرادی و روشهای بازجویی بیرحمانه بعنوان ابزارهای تشدید سرکوب سیاسی اعمال می‌شوند. حکم اعدامی که در سال ۲۰۲۰ با استدلالهایی پوشالی علیه کشتی‌گیر نوید افکاری صادر و با وجود تردیدهای جدی در مورد اتهامات و اعتراضات بین المللی به آن بسرعت اجرا شد، در امتداد سیاست نقض سیستماتیک حقوق بشر از سوی رژیم تهران قرار دارد.

در ماه ژوئن پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) از دولت فدرال خواست، بر رعایت حقوق بشر از سوی رژیم ایران تأکید کند و در جهت پایان دادن به اجرای مجازات اعدام، بویژه در مورد خردسالان ، کار کند و از رژیم ایران بخواهد، که از اعمال این مجازات غیرانسانی خودداری کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/228e6bd9-91cc-446e-9cdb-2c8d0c80f509"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات