728 x 90

برجام بی‌فرجام

رزی نمایندگان رژیم توافق برجام را امضا کردند. حسن روحانی جشن گرفت و می‌گفت با کدخدا معامله کرده! خامنه‌ای هم می‌گفت: «مذاکرات از دوره‌ٔ احمدی‌نژاد شروع‌شده» یعنی خودش پشت مذاکرات بوده؛ اما این روزها برجام در چه وضعیتی است؟!

قرار است هفتمین دور مذاکرات در وین آغاز شود، اکنون سؤال این است: آیا این دور از مذاکرات برای بازی و وقت‌کشی است؟! آیا رژیم قصد دارد واقعاً پای تعهداتش بیاید؟!

«دبیرکل شورای همکاری خلیج در این رابطه گفته است: «طبعاً ما خواستار توافقنامه‌ای طولانی‌تر و قوی‌تر هستیم. مسلماً بند غروب [شروطی با تاریخ انقضاء] کافی نیست... هنوز هیچ‌چیزی عملی نشده است. ما نگرانی‌های خودمان را داریم نگرانی‌های مشروعی داریم که مذاکرات نباید به برجام محدود باشد. باید رفتارهای ایران که منطقه را بی‌ثبات می‌کند نیز در بربگیرد که خیلی مهم است. من فکر می‌کنم همه این تجاوزات را احساس کردند».

فرانسه رژیم را تهدید کرده که اگر این دور از مذاکرات برای خرید زمان باشد این دیگر پایان برجام خواهد بود.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه‌ٔ رژیم هم گفته: «امضای بایدن هیچ ارزشی ندارد»

وزیر دفاع آمریکا در سفر به منطقه گفت: «ایالات متحده هم‌چنان متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی است. و ما به یک نتیجه دیپلماتیک موضوع هسته‌یی متعهد هستیم. اما اگر ایران مایل به تعامل جدی نباشد، آنگاه به همه گزینه‌های لازم برای حفظ امنیت ایالات‌متحده نگاه خواهیم کرد»

دور قبل رژیم زیر فشار تحریم‌ها پای مذاکرات رفت و توافق برجام ۲۰۱۵ را امضا کرد. مهره‌های باند خامنه‌ای گفتند: ما با زانوانی خونین به‌پای میز مذاکره رفتیم!

حالا چه می‌خواهند بگویند. نشستن پای میز مذاکره یا ترک آن دم مسیر است که برای رژیم به یک مقصد ختم می‌شود. دوران رژیم آخوندی به‌سر آمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d626344-b5b2-483a-a0f6-5c1cdb4775aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات