728 x 90

برایان هوک: مقابله با تنش‌زایی هسته‌یی ایران در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل

برایان هوک مدیر بخش‌ سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا
برایان هوک مدیر بخش‌ سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا درباره نقض برجام و تشدید بحرانهای هسته‌یی توسط رژیم آخوندی، خواستار مقابله با تنش‌زایی هسته‌یی ایران، در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل شد.


برایان هوک روز شنبه ۱۸آبان در مصاحبه با شرق الاوسط با اشاره به برنامه آمریکا برای مقابله با افزایش تنش هسته‌یی رژیم ایران گفت: «افزایش ذخیره غنی‌سازی اورانیوم و کاهش تعهدات برجامی توسط ایران نیازمند موضع قاطع و اقدام در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل برای تحقق امنیت جهان است».

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا درباره پیشنهاد آخوند حسن روحانی و جواد ظریف برای همکاری و ایجاد پیمان با دیگر کشورها به‌منظور حفاظت از دریانوردی را خنده‌دار دانست و افزود کسی آنها را جدی نمی‌گیرد.
وی افزود: وزیر خارجه رژیم ایران سابقه طولانی در آتش بیاری و در عین‌حال آتش‌افروزی دارد، به‌طوری که نظام ایران خود به شعله‌ور شدن نزاع‌ها اقدام می‌کند و سپس در هیأت صلح‌آمیز ظاهر می‌شود.

برایان هوک از ادامه کارزار حداکثری و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم خبر داد و گفت: «رژیم ایران که به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان شناخته می‌شود، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازی موش و گربه به راه انداخته‌است، بنابراین هر آنچه متعلق به برنامه هسته‌یی است را باید به‌صورت شفاف ارائه کند».

وی رژیم ایران را عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه عنوان کرد و گفت: دستیابی رژیم ایران به سلاح و جنگ‌افزارهای هسته‌یی، منطقه خاورمیانه را دگرگون خواهد کرد.
منافع موقت و اندک «توافق هسته‌یی با ایران» قابل مقایسه با هزینه و بهای سنگینی که منطقه خاورمیانه متحمل می‌شود، نیست.

شرق‌الاوسط نوشت: «هوک بر این باور است که جامعه بین‌الملل و همه کشورهای باید در قبال برنامه هسته‌یی و موشکی رژیم ایران هم‌چنین فعالیت تروریستی و تسلیح شبه‌نظامیان نیابتی خود در منطقه گام‌های قاطع بردارند. هم‌چنین کشورهای باقیمانده در برجام نیز باید این مسأله را درک کنند».


شرق‌الاوسط به‌ نقل از هوک نوشت: یکی از بزرگترین اشتباهات و معایب برجام رفع تحریم تسلیحاتی ایران پس از ۵سال از این توافق است، اقدامی که منجر به دستیابی ایران به خرید و فروش سلاحهای کلاسیک و هم‌چنین رفع ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس و ۲۲ایرانی تروریست دیگر شده‌ است. معتقدیم این اشتباه باید اصلاح شود.

برایان هوک با اشاره به اظهارات ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه دربارهٔ ضرورت تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران گفت: کشورهای اروپایی باید گام‌هایی برای حفاظت از امنیت ملی خود و جهان بردارند. من در طول یک سال گذشته از خطر برنامه موشکی ایران و امکان شعله‌ور شدن جنگ در منطقه هشدار دادم به‌طوری که حمله‌ ایران به سعودی در ۱۴سپتامبر گذشته شاهدی بر این مدعاست.

رژیم ایران اکنون در شرایط ضعف، کساد و وحشت به‌سر می‌برد و ما از اقدامات‌مان علیه این رژیم در یک سال و اندی که گذشت راضی هستیم به‌طوری که تحریم‌هایی قوی‌تر از تحریم‌های در نظر گرفته شده در قالب برجام وضع کردیم، اما معتقدیم باید کشورهای بیشتری به این کارزار بپیوندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc37d967-42a7-4d26-8d7c-842de32ef415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات