728 x 90

برایان هوک: از فعال شدن«مکانیسم ماشه»علیه رژیم ایران استقبال می‌کنیم

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک نماینده ویژه‌ ایالات متحده در امور ایران، در نخستین واکنش به اقدام سه کشور اروپایی عضو برجام برای فعال کردن سازوکار رفع اختلاف در توافق برجام، ضمن استقبال از این اقدام اروپا، گفت که آمریکا امیدوار است شاهد همراهی اروپایی‌ها با تلاش‌های آمریکا برای انزوای دیپلماتیک رژیم ایران باشد.

گفتنی است که روز سه‌شنبه ۲۴ دیماه سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان از اعضای توافق هسته‌یی با رژیم ایران در بیانیه‌یی مشترک رسما از فعال شدن سازوکار رفع اختلاف در توافق برجام موسوم به مکانیسم ماشه خبر داده‌اند.

برایان هوک روز سه‌شنبه گفت: «ما از اقدام اروپاییها برای فعال کردن مکانیسم حل اختلاف حمایت می‌کنیم... چیزی که رئیس‌جمهوری خواستار آن شده این است که آنها توافق را رها کنند و به دیپلماسی ما برای حصول یک توافق جدید ملحق شوند.»

لازم به یادآوری است که رژیم ایران تاکنون در پنج گام میزان پایبندی به تعهدات خود در توافق هسته‌یی را کاهش داده است. در واکنش به این اقدامات رژیم ایران

دونالد ترامپ ۱۶دی گفت که رژیم ایران هرگز سلاح هسته‌یی نخواهد داشت.

مکانیسم ماشه در توافق هسته‌یی به این صورت عمل می‌کند که در صورت شکایت هر یک از کشورهای عضو برجام از تخلف یک عضو دیگر، روند رسیدگی به شکایت آغاز می‌شود و این شکایت در نهایت به شورای امنیت سازمان ملل می‌رسد. در صورت ارجاع به شورای امنیت، این خطر برای رژیم ایران وجود دارد که تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی دوباره بازگردند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/185557a6-9f57-453e-a9d3-5c189da94e5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات