728 x 90

برایان هوک: شاید بیش از ۱۰۰۰ نفر در اعتراضات ایران در بیش از ۱۰۰ شهر کشته شده‌اند

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا برای ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه ۱۴ آذر در باره قیام مردم ایران و ابعاد سرکوب و کشتار توسط دیکتاتوری آخوندی گفت: ما گزارشهایی داریم که صدها نفر در تهران  و در اطراف آن کشته شده اند. واقعیتها کم‌کم از ایران به‌بیرون درز می‌کند. به‌نظر می‌رسد رژیم بیش از هزار ایرانی را از زمانی که اعتراضها آغاز شد، کشته است. درمیان افراد کشته شده حداقل ده نوجوان ۱۳ و ۱‍۴ ساله هستند.

 

وی افزود :هزاران ایرانی زخمی شدند و حداقل ۷۰۰۰ معترض در زندانهای ایران زندانی شدند

این وخیم‌ترین بحران سیاسی است که رژیم در ۴۰ سال عمر خود دیده است. این رژیم در هر دهه‌یی که در قدرت بوده بخشهای بزرگتری از جامعه را از دست داده است همه اعتراضها متوجة یک مافیای فاسد مذهبی است که در ۴۰ سال گذشته مردم خود را به‌قتل رسانده است. این‌که می‌گفتند تحریمها مردم را گرد این رژیم متحد خواهد کرد، چنین چیزی واقع نشد.                                                       

 

ما گزارشاتی دیده‌ایم که معترضین در زمان بازجویی در معرض بدرفتاری و تحقیر، ضرب و شتم خودسرانه و تجاوز قرار گرفتند. زندان قرچک بزرگترین زندان زنان در ایران است. این زندان به‌شرایط غیر قابل تحمل معروف است، از جمله تعرضات مستمر و رفتار نامناسب زندانبانان با زنان.

برایان هوک هم چنین گفت: زمان آن فرا رسیده است که همةکشورها در کنار مردم ایران قرار بگیرند. رژیم را در زمینه دیپلوماتیک منزوی کنند و افرادی را که مسئول قتل مردم بی‌گناه ایران هستند، تحریم نمایند.

 

در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) یک ناو آمریکا یک کشتی رژیم ایران را که به یمن می‌رفت توقیف کرد. این کشتی قطعات پیچیدة موشکهای ضدکشتی را با خود می‌برد.

تعیین ۱۵ میلیون دلار جایزه برای پیدا کردن و دستگیری عبدالرضا شهلایی از سرکردگان سپاه پاسداران به‌خاطر رساندن کمکهای مالی رژیم به یمن، ارسال سلاح برای مزدوران در عراق و حمله به نیروهای آمریکا در کربلا

 

 

 

من امروز سه اعلامیه در مورد رژیم ایران دارم. اما اول به اعمال جنایتکارانه که رژیم ایران علیه مردم خودش مرتکب شده است، می پردازم.

در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵آبان)، اعتراضات در سراسر کشور گسترش یافت. در ماهشهر شهری واقع در جنوب غرب ایران، شماری از تظاهر کنندگان مسیر را بستند. وزارت خارجه ویدیوهایی دریافت کرده است که بعد از آن چه اتفاقی افتاد. سپاه پاسداران بدون هشدار به روی معترضین شلیک کرد و چندین نفر را کشتند.

بسیاری از معترضین به سمت نیزارهای نزدیک آنجا فرار کردند. سپاه پاسداران آنها را تعقیب و ردیابی کرد و آنها را با تیربارهایی که روی کامیون سوار شده بودند، محاصره کرد. سپس آنها معترضین را به رگبار بستند. در میان صدای شلیک تیربارها، فریادهای قربانیان قابل شنیدن است.

فقط در این حادثه، رژیم تا ۱۰۰ نفر از ایرانیان را به قتل رساند و شاید هم بیشتر. وقتی تیراندازی تمام شد، رژیم جسدها را بار کامیونها کرد. ما هنوز نمی دانیم که این اجساد به کجا منتقل شده‌اند.

ولی ما هر روز بیشتر می فهمیم که چطور رژیم ایران با مردم خودش رفتار میکند. ما گزارشاتی از صدها نفر دیگر که در تهران و اطراف تهران کشته شده اند، دیده ایم.

در حالیکه واقعیت بتدریج از ایران به بیرون درز میکند، به نظر می‌آید که ممکن است رژیم بیش از هزار ایرانی را از زمانی که اعتراضات آغاز شد، کشته باشد.

ما نمیتوانیم با قطعیت بگوییم چرا که رژیم جلوی خروج اطلاعات را می گیرد. در میان افراد کشته شده حداقل ۱۰ نوجوان از جمله افراد ۱۳ و ۱۴ ساله هستند. ما گزارشاتی از اعضای خانواده قربانیان دریافت کردیم که تلاش کردند اجساد را پس بگیرند.  

مقامات خانواده ها را مجبور به پرداخت پول گلوله‌هایی کردند که استفاده کرده بودند. در بسیاری موارد مقامات اجساد را تحویل ندادند تا زمانی که خانواده ها تعهد بدهند که مراسم علنی خاکسپاری برگزار نخواهند کرد.

هزاران ایرانی زخمی شدند و حداقل ۷۰۰۰ معترض در زندانهای ایران زندانی شدند.

بسیاری از این معترضین به ۲ زندان فرستاده شدند. ندامتگاه تهران بزرگ و زندان قرچک.

ما گزارشاتی دیده ایم که معترضین در زمان بازجویی در معرض بدرفتاری و تحقیر، ضرب و شتم خودسرانه و تعرض قرار گرفتند.

ایالات متحده به آزادی فوری همه معترضین که در زندانها هستند و همچنین همه زندانیان سیاسی که هم اکنون در زندانهای رژیم هستند، فراخوان می دهد.

زمان آن فرا رسیده است که همه کشورها در کنار مردم ایران قرار بگیرند. رژیم را در زمینه دیپلماتیک منزوی کنند و افرادی که مسئول قتل مردم بی گناه ایران هستند، را تحریم کنند.

واضح است که یک اجماع دو حزبی در آمریکا وجود دارد که رفتار رژیم ایران با مردم ایران انزجار آور و غیرقابل قبول است.

ما در آمریکا متحد هستیم و جامعه بین المللی هم باید به همین ترتیب در حمایت از مردم ایران یک صدا باشد.

صبر مردم ایران از سرقت ثروتشان برای جنگ های نیابتی بسر آمده است.

جنگهایی که فقط منجر به فشار اقتصادی و انزوای دیپلماتیک میشود. متأسفانه رژیم ایران دقیقا به همین کار ادامه میدهد. حتی در زمانی که مردم ایران خیابانها را پر میکنند و خواستار خاتمه دادن به ماجراجویی فرقه ای می شوند.

 

 

در ۲۵نوامبر یک ناو جنگی آمریکا در آبهای بین المللی در بیرون آبهای حریم یمن یک عملیات رسمی وارد شدن برای بازرسی یک کشتی را به اجرا درآورد. در این عملیات ما یک محموله قابل توجهی از تسلیحات و قطعات موشکی را توقیف کردیم که بنا به اسناد، منشأ و اصل آن از ایران است.

کشف این محموله همچنین گواه دیگری بر این است که چطور این رژیم مکررا تحریم تسلیحاتی سازمان ملل را نقض کرده است که بیش از یک دهه است بر ایران اعمال شده است.

 

 

در رابطه با یمن من امروز اعلام می کنم که وزارت خارجه برای اطلاعات راجع به فعالیت مالی و شبکه ها و دوستان عبدالرضا شهلایی که یک فرمانده رتبه بالای نیروی قدس سپاه پاسداران مستقر در یمن است، ۱۵میلیون جایزه تعیین کرده است.

ما از جامعه بین المللی می خواهیم تا در مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران بخاطر اعمال ترور هم علیه کشورهای جهان و هم علیه مردم ایران به ما بپیوندند.

ما شمار نهایی اسنادی که تاکنون دریافت کرده ایم ۳۲هزار سند و فیلم بوده است و بیش از ۳۲هزار بوده اند که ما به همه آنها می پردازیم ولی این تعدادی است که تاکنون دریافت کرده ایم که بیش از ۳۲هزار می باشند.

 

آسوشیتدپرس:  پس تا الان این انزجاراورترین واقعه بوده که اتفاق افتاده است.

احتمال دادید بیش از ۱۰۰۰نفر در مجموع بعد از شروع اعتراضات کشته شده اند. این رقمی بسا بالاتر است و رقم بالایی است و بالاتر از ارقامی است که اینجا و آنجا بکار برده می شود.

هوک - برخی از این اطلاعات مجموعه یی از اطلاعات جمع اوری شده با کلاود سورسینگ بوده و همچنین گزارشاتی که از طرف گروهها رسیده که آماروارقام تلفات را منتشر می کنند. در حالیکه رژیم به تدریج اینترنت را وصل کرده ما فیلمها و اطلاعات بیشتری از کشور به بیرون آمده دریافت کردیم.

بنابر این ما بطور یقین می دانیم که کشته ها صدها و صدها نفر بوده است. شما به یاد دارید که در  اعتراضات ۲۰۰۹ که فکر کنم حدود ۱۰ماه بطول انجامید تعداد ۷۲نفر کشته شدند و حالا صدها نفر و شاید هم بیش از ۱۰۰۰نفر کشته شده‌اند.

ما تظاهراتی در بیش از صد شهر داشتیم و ما دیدیم که چگونه این رژیم پاسخ داد. ولی فقیه مردم خودش را اشرار نامید و این یک سرکوب بیرحمانه بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9e88dfb-0519-4ddc-a9f9-686e4b61eb46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات