728 x 90

بخشی از حکم ۹۷صفحه‌یی دادگاه استیناف بلژیک - اگر داخل سالن منفجر شود آقا پاداش می‌دهد!

دادگاه آنتورپ
دادگاه آنتورپ

بخشی از حکم دادگاه استیناف در بلژیک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱-۱۰ مه ۲۰۲۲:

۱۱- عارفانی برای مدتی در مورد شعبه بلژیک مجاهدین اطلاعات جمع می‌کرد، گرفتن عکس از دفتر جدید مجاهدین در بروکسل و فایل‌های ویدئویی تظاهرات مجاهدین، ضبط‌های صوتی جلسه مجاهدین و یک ویدئو کنفرانس از طریق اینترنت. وی در گردهمایی ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ نیز حضور مؤثری داشته و یک تلفن همراه عملیاتی در اختیار داشته که منحصراً برای تماسهایش با اسدالله اسدی استفاده می‌شده است. ادعای عارفانی مبنی بر این‌که از تلفن همراه به‌عنوان گیرنده FM استفاده می‌کرده بی‌اعتبار است. می‌توان به محتوای برخی از پیامهای رد و بدل شده بین عارفانی و اسدی در ۱۷ژوئن ۲۰۱۸، یعنی چند روز قبل از رفتن اسدالله اسدی به ایران برای تکمیل مقدمات حمله برنامه‌ریزی شده با استفاده از زبان رمز اشاره کرد. هم‌چنین قابل توجه است که سعدونی در ۱۹دسامبر ۲۰۱۹ در برابر قاضی تحقیق اظهار داشت: پنج دقیقه قبل از شروع جلسه اسدی به عارفانی گفت که باید اعلام کنیم که او را نمی‌شناسیم و سیم کارت از طرف اسدی نیامده است. این امر نه تنها ارتباط بی‌چون و چرای متهم امیر سعدونی و اسدالله اسدی را نشان می‌دهد، بلکه ارتباط مورد مناقشه بین عارفانی و اسدی و بین سعدونی و عارفانی را نیز نشان می‌دهد.

۱۲-اظهارات ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ سعدونی و نعامی نشان می‌دهد آنها به‌خوبی می‌دانستند که مأموریتشان پس از مدتی آماده‌سازی چه بوده و به دستور اسدالله اسدی، معروف به «دانیال» عمل کردند. سعدونی در این خصوص گفت: دستگاه را شارژ کردم و باید در فاصله حدود ۳۰۰ متری دستگاه را فعال می‌کردیم. ما باید دکمه کنترل از راه دور را برای ۳ثانیه نگهداریم. نعامی گفت: دانیل مواد، سیم و کنترل از راه دور را به ما داد، مسافت ۱۵۰ متر ایده‌آل بود. متهمان مذکور در جلسه دادگاه تصریح کردند که بمب در دسترس آنها طبق دستور اسدالله اسدی در منزل تهیه شده است، یعنی شارژ، دستکاری دو سیم بیرون زده از بسته، بسته‌بندی در فیلم پلاستیکی و تراز صحیح آنتن. شکی نیست که آنها به‌خوبی می‌دانستند که باید بمب را از راه دور با استفاده از کنترل از راه دور کنترل کنند. آنها به‌خلاف آن که ادعا می‌کنند به‌خوبی می‌دانستند که این یک وسیله انفجاری حرفه‌یی بوده و نه آتش بازی،

۱۳-متهمان امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی به‌خوبی مقصد نهایی خود یعنی کنفرانس مجاهدین خلق را که در سالن اکسپو ویلپنت برگزار شد، می‌دانستند. با توجه به بزرگی سالن و پارکینگ در نظر گرفته شده (برای خودروهای سواری و اتوبوس)، بدون شک افراد زیادی اعم از بزرگسال و کودک در این کنفرانس شرکت می‌کردند. علاوه بر این مشخص شده است که سعدونی و نعامی و عارفانی قبلاً در دوره‌های قبلی این کنفرانس حضور داشتند همه آنها به‌خوبی می‌دانستند که در چنین لحظه‌ای هزاران نفر - بزرگسال و کودک - در سالن و در مجاورت (مثلاً پارکینگ) سالن حضور دارند. از اظهارات سعدونی و نعامی چنین برمی‌آید که آنها به‌خوبی شرایط را می‌دانند.

۱۴-نتایج شنود مستقیم بین متهم امیر سعدونی و نسیمه نعامی در بازداشتگاه FGP Antwerp در ۱۸ژوئیه ۲۰۱۸ غیرقابل انکار است که نعامی به‌طور مکرر به سعدونی آنچه را که باید توضیح دهد می‌گوید.

نعامی به سعدونی: بگو همه نقشه‌ها را تو کشیدی، نسیمه کاری به آن نداشت. نسیمه وقتی از سرکار میاد حدود ساعت ۸شب می‌خوابید و همیشه به من می‌گفت که خسته است. به آنها بگو: اعتراف می‌کنم که اطلاعاتی را برای چند سال جمع‌آوری کرده‌ام اما قبول ندارم که قرار بوده مردم را بکشم. وقتی با آنها (پلیس) صحبت می‌کنی، سعی کن تا حد امکان کمتر از نام من استفاده کنی. بگو اسدی در وین به تو گفته است: "می خواهم یک کارت به شما بدهم که وقتی پرتاب می‌کنید صدا ایجاد می‌کند" همین. ما باید این را ثابت کنیم. آنها باید این را درک کنند ما نمی‌دانستیم که این چیز خطرناکی است، و هم‌چنین قصد کشتن کسی را نداشتیم.

سعدونی به نعامی می‌گوید: من خودم هرگز دزدی نکرده‌ام، چگونه می‌توانم مردم را بکشم؟ این یک شوخی نیست؟ ما باید راست بگوییم نسیم چرا باید دروغ بگوییم؟

نعامی خطاب به سعدونی: یادت هست اسدی به تو گفت که چه زمانی این کار را از فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری انجام بده؟سعدونی: وقتی داخل سالن هستم

۱۵- به‌نظر دادگاه استیناف، نمی‌توان کوچکترین تردیدی داشت که از همان ابتدا انفجار بمبی که به‌طور حرفه‌یی تهیه شده بود، با استفاده از ریموت کنترل از راه دور در کنگره بزرگ سالانه مجاهدین خلق با حضور هزاران شرکت‌کننده در ویلپنت، به قصد کشتن بود. از تحقیقات روشن شد ادعای سعدونی و نعامی مبنی بر این‌که بمب فقط باعث ایجاد سر و صدا و آتش‌بازی می‌شود و هرگز قصد کشتن مردم را نداشته است، غیرقابل قبول است. ماه‌های پر تلاش آماده‌سازی سفارشی که قرار بود در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ در ویلپنت انجام شود، با ادعای آنها که تنها قصد ایجاد سر و صدا یا آتش‌بازی بوده است، سازگار نیست. این از حالت کلی و روحیات متهمان در طول ارتباطات قبل از رفتن به ویلپنت نیز آشکار نیست. آنها دچار استرس و اضطراب هستند. صحبت از "درست رفتار کردن"،"لطفاً جدی بگیرید"،"برای ما دعا کنید" و هم‌چنین گفته شده است که باید از بی‌گدار به‌آب زدن خودداری شود. هم‌چنین به‌طور قطعی توافق شده است که قصد منفجر کردن بمب در داخل سالن است.

۱۶-عناصر پرونده جنایی نیز به اندازه کافی نشان می‌دهد که امیر سعدونی، نسیمه نعامی و اسدالله اسدی از نزدیک IED را دیده‌اند و اولی حتی در خانه آن را مطابق با رهنمودهای اسدالله اسدی دستکاری کرده است. نمای IED و هم‌چنین دستورات اسدالله اسدی با اشاره به این‌که باید از ریموت کنترل استفاده کرد، فاصله مشخصی رعایت شود، و صدای انفجار بسیار بلندی در پی خواهد داشت، چیزی را برای تخیل باقی نمی‌گذارد. نحوه عملکرد مورد استفاده نیز قبلاً به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و در نهایت تصمیم گرفته شد که نیت وارد کردن IED به داخل محل می‌باشد. هم‌چنین بیان شد که این امر با پاداش همراه می‌باشد. اگر در داخل سالن منفجر شود، آنگاه پاداش مشخصاً از طرف «آقا» خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fe5093c-56eb-4efd-bf6d-bf658969956f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات