728 x 90

بحران گرانی اقلام پایه و افزایش روزافزون قیمت خوراکی‌های اولیه مردم

تورم و گرانی
تورم و گرانی

بحران گرانی اقلام پایه و افزایش روزافزون قیمت خوراکی‌های اولیه مردم، هم‌چنان ادامه دارد. گزارشی ببینیم درباره گرانی‌ها در ایام اخیر.

بودجه ۱۴۰۱ رئیسی جلاد به گواهی کارشناس‌ها و رسانه‌های حکومتی یک کسری جبران‌ناپذیر دارد، رقمی بین ۱۵۶ تا۴۷۰ هزار میلیارد تومان!

این در شرایطی است که همین دولت به گواهی مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع و دیوان محاسبات رژیم، هزار تریلیون تومان بدهی هم دارد. اما اکنون روشن شده که رئیسی برای تأمین کسری بودجه مستقیماً دست در جیب مردم می‌کند.

نگاهی به لیست گرانی‌های اعمال شده ماه‌های اخیر توسط رژیم این واقعیت را به‌روشنی نشان می‌دهد:

برنج بین ۱۰ تا ۲۰درصد گران شد.

شکر دست‌کم کیلویی هزار تومان گران شد.

گران شدن نان به‌صورت گام‌به‌گام و استانی از روز ۲۱دی با اعلام مدیرغله رژیم در لرستان آغاز شد.

افزایش اجاره بهای مسکن و قیمت آن سرعت گرفت و به‌نوشته روزنامه همشهری ۷آذر ودیعه اجاره‌بها ۵۰درصد بیشترش، تا جایی‌که مردم به‌صورت خانوادگی رو به اتوبوس‌خوابی و گرم‌خانه‌خوابی روی آوردند.

در اواخر پاییز و اوایل زمستان قیمت میوه افزایش ۴۰درصدی یافت.

قیمت سویا ۵برابر شد(گرانی گوشت قرمز و روی آوردن بسیاری از خانواده‌ها به استفاده از سویا به جای گوشت چرخ شده، باعث شد که سویا هم، گران شود. هم‌اکنون بسته‌های ۲۵۰گرمی سویا در سوپرمارکت‌ها تا ۱۵۰۰۰تومان فروخته می‌شود).

 نیمه اول سال گذشته، هر بسته ۲۵۰ گرمی سویا ۲۴۰۰ تومان قیمت داشت

گوشت گوسفند کیلویی ۱۵هزار تومان افزایش یافت.

و تعرفه برق نیز ۲۵درصد افزایش یافت.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته: به طور کلی شیرینی به علت گرانی افسارگسیخته مواد اولیه و هزینه‌های تولید در حال تبدیل شدن به کالای لوکس است و مردم تمایلی به خرید آن حتی در مناسبت‌ها ندارند. شیرینی در حال حذف شدن از سبد خانوار است.
طی سه ماه اخیر گرانی در بازار بیداد کرده است.( خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲ بهمن)

این راه‌کار رئیسی جلاد برای تأمین کسری بودجه‌یی است که قسمت عمده آن برای تروریست‌های جنایکار حزب‌الشیطان لبنان، حوثی‌ها و بدر و سوریه ارسال می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2616c70e-e20e-4f81-9e31-084062162107"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات