728 x 90

بحران و درگیری مجدد در دریای سرخ

جنگ در غزه
جنگ در غزه

بحران و درگیری مجدد در دریای سرخ

پرتاب موشک توسط حوثی‌ها و سرنگونی آن توسط ناو جنگی آمریکا

وزیر دفاع انگلستان: رژیم ایران پشت حملات حوثی‌هاست

 

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا - سنتکام

آمریکا یک موشک کروز ضدکشتی حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را

که به‌سمت ناو جنگی آمریکا شلیک شده بود سرنگون کرد

 

آسوشیتدپرس:

این حمله موشکی اولین شلیک حوثی‌ها

از زمان حملات روز جمعه آمریکا و ائتلاف به حوثی‌هاست

 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه

گلوله باران مواضع گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران در دیرالزور

توسط نیروهای آمریکا به‌دنبال حمله آنها به یک پایگاه آمریکا

 

خبرگزاری وفا

در اولین ساعات بامداد دوشنبه ده‌ها تن شامل چندین کودک

بر اثر بمباران شهر غزه توسط اسراییل جان‌باختند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه:

تاکنون ۲۴۱۰۰تن در غزه کشته و ۶۰۸۳۴تن مجروح شده‌اند

 

فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه -سنتکام- روز دوشنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد در ساعت ۰۴۴۵ بعدازظهر روز شنبه به‌وقت صنعا، یک موشک کروز ضدکشتی توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به‌سمت ناو یو.اس.ا.س لابون در دریای سرخ شلیک شد. این موشک در نزدیکی سواحل حـُدیده توسط هواپیماهای جنگنده آمریکایی سرنگون شد. سنتکام افزود این واقعه هیچ‌گونه تلفات جانی یا خساراتی دربرنداشت.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن مخابره این خبر نوشت: این حمله اولین شلیک مورد تأیید آمریکا توسط حوثی‌ها از زمان حملات روز جمعه آمریکا و کشورهای متحد به شورشیان حوثی می‌باشد. هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا حمله اخیر را تلافی خواهد کرد یا خیر.

 

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلستان، در سخنرانی روز دوشنبهٔ خود در لندن، درباره حملات به حوثی‌ها گفت: ما بسیار از این امر نگرانیم که (رژیم) ایران... اطلاعات، مواد و پول را برای حوثی‌ها تأمین می‌کند؛ از این‌رو این یک پیام بسیار روشن به (رژیم) ایران نیز هست... وی نسبت به برنامهٔ اتمی دیکتاتوری آخوندی نیز هشدار داد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان نیز گفت، ما در اقدام علیه حوثی‌ها، تردید نخواهیم کرد.

 

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه خبر داد: به‌دنبال بمباران شهر غزه در اولین ساعات بامداد روز دوشنبه توسط اسراییل، ده‌ها تن شامل چندین کودک جان خود را از دست دادند. این حملات اردوگاه‌های نـُصیرات، بریج و مغازی در مجاورت شهر غزه و شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را نیز دربرگرفت.

این منبع به‌نقل از هلال احمر فلسطین در غزه نوشت: سرمای شدید، کمبود مواد غذایی و امکانات بهداشتی، کمبود سوخت و هم‌چنین قطع کامل و اختلال در ارتباطات و اینترنت شرایط زندگی در غزه را فاجعه‌بار کرده است.

به‌گفته وزارت بهداشت فلسطین تاکنون ۲۴۱۰۰تن بر اثر بمباران‌های اسراییل در غزه کشته و حدود ۶۰۸۳۴تن مجروح شده‌اند.

 

ارتش اسراییل خبر داد که محل ذخیره سلاح‌ها و تجهیزات نیروی دریایی حماس در امتداد ساحل را کشف کرده است.

این بیانیه هم‌چنین گفت: شامگاه یکشنبه جنگنده‌های نیروی هوایی اسراییل یک رشته عملیات علیه مراکز نظامی و زیرساخت‌های حزب‌الله در لبنان انجام دادند.

 

به‌گزارش رسانه‌های بین‌المللی، حماس روز یکشنبه ویدئوی جدیدی را از ۳گروگان اسراییلی منتشر کرد. سی.ان.ان گزارش داد: «در ویدئویی که به‌نظر می‌رسد مونتاژی از ۳کلیپ باشد، (این ۳گروگان) از نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل می‌خواهند «جنگ را متوقف کند» و (آنها) را «به خانه بازگرداند».

 

مایک پمپئو‌ وزیر خارجهٔ قبلی آمریکا‌ در رابطه با حملات اخیر به حوثی‌ها، تأکید کرد: «نمی‌توان فقط دفاعی عمل کرد. در دولت ترامپ وقتی ما با مجموعهٔ مشابهی از مشکلات مواجه بودیم، یک مقام ارشد (رژیم) ایران را حذف کردیم... و این پیام صحیح را ارسال کرد»... .

 

جان بولتون در مقاله‌یی در نشریه هیل، نوشت مشکل اصلی در خاورمیانه رژیم ایران است. تا زمانی که یک دولت عاقل، جایگزین آخوندها نشود، صلح و امنیت برای هیچ‌کس در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

این حقیقتی سخت است که بسیاری باید آن را هضم کنند، زیرا ناگزیر نیاز به تغییر رژیم در ایران دارد. بدون شک، این همان چیزی است که مردم ایران می‌خواهند.

 

نیویورک تایمز نوشت: ۱۰۰روز پس از درگیری، ارزیابی اکثر بازیگران کلیدی این است که رژیم ایران نیروهای نیابتی خود را برای ایجاد دردسر برای ارتش آمریکا و فشار بر اسراییل و غرب، در عراق، سوریه، لبنان و خطوط کشتیرانی دریای سرخ بکار گرفته است.

نیویورک تایمز می‌افزاید: اما سران این رژیم هر چقدر هم خوشحال باشند که دیگ را در خاورمیانه به‌هم بزنند، جنگ همه‌جانبه به‌نفع حکومتی نیست که خیابان‌هایش در سال‌های اخیر پر از معترضان شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd19bee6-04ad-40fa-83e9-f92546f2dbbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات