728 x 90

بحران نمایش انتخابات در جمعه بازار نظام

جمعه بازار نظام
جمعه بازار نظام

جمعه بازارهای ولایت فقیه درپی حرفهای خامنه‌ای در حمایت از شورای نگهبان علیه آخوند روحانی بر بحران رأس نظام بر سر نمایش انتخابات تمرکز داشت.

در ایلام، آخوند نورکریمی گفت: برخی در داخل کشور می‌گویند انتخابات، انتخاب نیست، بلکه انتصابات است و نمایندگانی که به مجلس می‌روند از قبل انتخاب شده‌اند

در اصفهان آخوند میردامادی گفت: عده‌یی پس از این‌که صلاحیتشان توسط شورای نگهبان احراز نشد انتخابات را فرمایشی می‌دانند

در شهر قدس آخوند جوکار گفت: کسانی به شورای نگهبان تهمت می‌زنند و مردم را به رأی ندادن تشویق می‌کنند.

در استان فارس آخوند جعفر طزری در جمعه بازار خیرآباد نقشه خامنه‌ای برای روی کار آوردن دولت جوان حزب‌اللهی را مطرح کرد و گفت: این انتخابات می‌تواند بر انتخابات ریاست‌جمهوری تاثیر بگذارد و یک دولت انقلابی و جوان را رقم بزند

در مشهد، نماینده خامنه‌ای آخوند علم‌الهدی، در واکنش به اعتراف رئیس‌جمهور ارتجاع به «انتصابات بودن شعبده انتخاباتی نظام» گفت:

«از همین الآن شروع کرده اول مسأله‌اش مسأله شورای نگهبان و رد صلاحیتهای بعضی کاندیداها هست به این‌که این انتخابات انتخابات رقابتی نیست این انتخابات انتصابات است. اونهایی که بایستی نیایند از همان اول حذف شان کردند که اونهایی که می‌خواهند بیایند همانها بیایند. بحث انتخابات گزینشی است انتخابات انتصابات است. داره این را تبلیغ می‌کند و این را ترویج می‌کند شما را به خدا رد صلاحیتها از بین بردن رقابت هاست؟؟... دشمن می‌خواهد بیاید مسأله مشارکت مردم را در انتخابات از بین ببرد. لذا آمده این را بهانه کرده. اونی که مایه تأسف ما هست این است که یک عده بیایند از داخل مملکت اونهم از سمتهای بالای مسئولان با دشمن همصدا بشوند. حرفی که دشمن می‌خواهد اینها بزنند که انتخابات تشریفات است. این کم نیست که آدم برود آقا همصدا با دشمن استکباری بشود. اونجایی که مسأله انتخابات بناست او را به قدرت برساند انتخابات انتخابات عادلانه است. اونجایی که بناست رفیقش را از قدرت کنار بزند انتخابات تشریفات است. تضعیف مشارکت در انتخابات این آرزوی دشمن است این ایده دشمن است.

 

آخوند روحانی در روز ۷بهمن گفته بود:

بزرگترین خطر برای دمکراسی و برای حاکمیت ملی آن روزی است که انتخابات بشه تشریفات. جای دیگری انتصاب بفرمایند بعد مردم پای صندوق بروند بخواهند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خب حالا اگر ما بخوایم بریم پای صندوق رأی بدیم/ به شما می‌گویند بروید وارد یک فروشگاه بزرگ شوید و یک جنسی را انتخاب کنید، اگر یک جنس بیشتر نیست، یک مارک هم بیشتر نیست، دیگر انتخاب لازم نیست.

 

 

در جمعه بازار تهران آخوند امامی کاشانی، دنباله حرف خامنه‌ای را درباره نمایش انتخابات و بسیج حکومتی ۲۲بهمن گرفت و با خرفتی و ترس و استیصال گفت:

 

«هر کس در خانه‌اش ۲۲بهمن بنشینه و بتواند حرکت کند و نکرده، واقعاً جفا کرده است به ۲۲بهمن جفا کرده است... آمدن پای صندوقها این اهمیت دادن به امنیت کشوره. این به‌معنای این است که کشور را بیمه می‌کنه. دشمن به این جمعیت نگاه می‌کنه....

 

مجلس همان‌طوری که رهبر عزیزمون دامه ظله فرمودند نمایندگانی باید باشند رأی بدند به نمایندگان مومن،.... دلش برای کشور و مردم بسوزه. کلا، کلاً نظام ما نظام ما که از سه قوه، قوه مجریه و مقننه و قضاییه بلکه قوه چهارم مجمع تشخیص برخوداره، تمام این کارها را تحت عنوان قانون از بیکاری بترسیم. از سهل‌انگاری بترسیم. از این‌که روزی باید جواب تمام این حرفها را داد...... این خیلی سنگینه. بار بار سنگینی است همه برای رأی دهندگان که به چنین کسانی که واجد شرایطند رأی بدهند هم برای آنان که رأی آوردند......این روزگار مشکل ما عزیزان، این گرفتاری ما عزیزان در روایات ما مفصل مطرح شده است. در روایات ما آخرالزمان آمده است. که چه گرفتاری مردم خواهند داشت. در چه ناامیدی خواهند بود».

 

روز پنجشنبه نیز آخوند جلاد ابراهیم رئیسی رئیس قضاییه خامنه‌ای، در وحشت از کسادی نمایش انتخاباتی رژیم و بحران درونی رژیم در این رابطه، اعلام کرد: «هر کس انتخابات را زیر سؤال ببرد در جبهه دشمن قرار می‌گیرد».

 

خانم مریم رجوی در رابطه با سخنان رئیس قضاییه خامنه‌ای اعلام کرد: «در وحشت از تحریم سراسری، رئیسی سردژخیم قضاییه رژیم تهدید کرد هرکس با هر انگیزه‌ای انتخابات را زیر سؤال ببرد، در جبهه دشمن قرار می‌گیرد. درست می‌گوید عموم مردم دشمن آخوندهای حاکم هستند. تحریم انتخابات فریضه ملی و پیمان ملت ایران با کهکشان شهیدان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d7cdec4-5dc3-46d5-b720-299091118c2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات