728 x 90

بحران سه میلیارد دلاری فساد ارزی در حکومت آخوندی: نگرانی‌های عمیق

بانک مرکزی رژیم آخوندی
بانک مرکزی رژیم آخوندی

بانک مرکزی به جای حراست از ثروت ارزی کشور، به تشویق قاچاق کالا و سیاست ارزپاشی دامن زده است.

در ادامه بحران بر سر دزدیهای نجومی در حکومت آخوندی، مصطفی هاشمی طبا، از معاونان و مشاوران رئیس‌جمهورهای قبلی رژیم ۲۸دی با حمله به‌عملکرد وزیر امور اقتصادی و دارایی در مواجهه با مسأله فساد ارزی گفت: امور اقتصادی و دارایی گفته مردم نگران نباشند. چای دبش پول ارز‌هایی را که از بانک مرکزی گرفته، پرداخت کرده و مردم نگران بیت‌المال نباشند. سخنان وزیر که مردم نباید نگران بیت‌المال باشند، وقتی از زبان سکاندار اقتصاد کشور بیرون می‌آید، هر اقتصاددان، سیاست‌مدار و انسان آگاهی را نگران و افسرده می‌کند.

بانک مرکزی به جای حراست از ثروت ارزی کشور، به تشویق قاچاق کالا و سیاست ارزپاشی دامن زده است. وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بانک مرکزی هرگز به دست خود حتی یک دلار حاصل نکرده‌اند و فقط اعداد و ارقام ارز را نظاره می‌کنند.

وی افزود: سه میلیارد دلار ارز بسیار هنگفتی است. مقایسه کنید که مدتها با واسطه قطر با کره چانه زده‌ایم که شش میلیارد دلار ما آزاد شود و پس از مدتها موافقت شد که فقط صرف غذا و دارو شود و هنوز هم ظاهراً از آن برداشت نشده است. ما که نمی‌دانیم و معنی شفافیت اینجا روشن می‌شود. حال سه میلیارد دلار برای دستگاه و کالایی می‌دهیم که مشابه آن، نه در تهران و رشت؛ بلکه در خود لاهیجان تولید می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca6465ee-c34f-4fe8-976a-f9eae34d978d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات