728 x 90

بحران رژیم بر سر مسدودسازی اینترنت

مسدود کردن اینترنت
مسدود کردن اینترنت

زارع‌پور وزیر ارتباطات رژیم در حالی که از سوی حتی رسانه‌های حکومتی به‌عنوان متهم ردیف اول در محدود کردن استفاده از اینترنت نام برده شده، گفت: طرح صیانت مشکلات اساسی دارد و از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم در بررسی جزئیات آن به نظرات کارشناسی توجه کنند.

وی در عین‌حال گفت: سیاست‌گذار در این زمینه شورای عالی فضای مجازی است و آنها باید سیاست‌های کلی را تببین کنند.

روز چهارشنبه سایت وابسته به سازمان تبلیغات رژیم نوشته بود که تصمیم‌گیری برای محدود کردن اینترنت توسط رؤسای سه قوه در جلسه شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته است. (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۵ اسفند)

نوری عضو کمیسیون ویژه طرح موسوم به صیانت مجلس ارتجاع پیش‌بینی کرد این طرح به جلسه علنی مجلس بازمی‌گردد. وی افزود: تصویب این طرح برخلاف قانون بوده و باید از دستور کار خارج شود. (اقتصاد آنلاین رژیم ۵ اسفند)

جعفرزاده عضو قبلی مجلس رژیم نوشت: تصویب طرح صیانت در مجلس را تقریباً براندازانه می‌دانم و معتقدم در صورت عملی‌شدن چنین طرح‌هایی نظام با چالشهای جدی مواجه خواهد شد. مهمترین پیآمد این طرح افزایش نارضایتی‌های اجتماعی و سیاسی است.

وی در یک اعتراف تکان‌دهنده گفت: امروز اتفاقاتی در جامعه در حال رخ دادن است که شرم‌آور است. امروز برخی خانواده‌ها موی دختران را برای سیر کردن شکم خود می‌فروشند. مردان و پدران خانواده‌ها به‌دلیل گرانی و نداشتن بضاعت کافی از اعضای خانواده خود فرار می‌کنند و کمتر در منزل حضور می‌کنند و اتفاقات ناگواری نیز رخ می‌دهد. مردانی وجود دارند که فرزندان خود را به‌دلیل این‌که توانایی سیر کردن شکم آنها را ندارند، می‌کشند. (روزنامه حکومتی آرمان ۵ اسفند)

خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز نوشت: ترس از مردم و حقارت شدید است که خود را در مخالفت با اینترنت نشان می‌دهد. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۵اسفند)

آخوند فلاحی، عضو کمیسیون صیانت مجلس رژیم در واکنش به اخبار مربوط به ابطال تصمیم‌گیری این کمیسیون گفت: رأی‌گیری طرح صیانت باطل نشده، این خبر یک جو رسانه‌یی بیش نیست. کلیات طرح صیانت رأی آورده و با رأی جمع کردن هم به کمیسیون برنمی‌گردد. معاونت قوانین مجلس در جایگاهی نیست که رأی نمایندگان را باطل کند. (سایت حکومتی دیده‌بان۵ اسفند)

روزنامه حکومتی وطن‌امروز درباره طرح محدود کردن اینترنت نوشت: سرمایه‌گذاری سنگین جریانهای معاند برای بهره‌گیری حداکثری از این فضا در کنار سیاست ضدنظام صاحبان پلتفرمهای اجتماعی باعث شده بسیاری از سناریوها علیه امنیت نظام نیز در این بستر پی گرفته شود. (روزنامه حکومتی وطن امروز ۵ اسفند)

در همین حال عنابستانی عضو مجلس رژیم روز ۵ اسفند گفت:

این مصوبه‌یی که انجام میشه اراده مجلسه و اراده مجلس هم اراده ملته. اصلاً در شأن معاونت قوانین نیست که بگند نمایندگان مجلس مصوبه‌شون قانونی هست یا نیست. مگه ایشون سرممیز نمایندگانه؟! نمایندگان مجلس خودشون میتونند تصمیم بگیرند معاونت مجلس خیلی خیلی خیلی حرف بی‌جایی زده. (سایت حکومتی همشهری ۵ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cc71413-cd60-472c-a864-6e4174652c92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات