728 x 90

بحران و رویارویی در منطقه - هشدارها در مورد خطر جنگ و تهدیدهای ر‌ژیم آخوندی

سامانه موشکی
سامانه موشکی

در حالی که هشدارها در مورد خطر جنگ و تهدیدهای ر‌ژیم آخوندی بالا گرفته: کاخ‌سفید با انتشار بیانیه رهبران ۵ کشور آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا اعلام کرد: ما پس از گفتگو در مورد وضعیت خاورمیانه، حمایت کامل خود را از تلاشهای جاری برای تنش‌زدایی و دستیابی به آتش‌بس و توافق برای آزادی گروگانها در غزه ابراز کردیم. هم‌چنین، فراخوان مشترک رؤسای جمهور آمریکا و مصر و امیر قطر را برای تجدید مذاکرات در اواخر این هفته با هدف به نتیجه رسیدن توافق در اسرع وقت تأیید کردیم و تأکید کردیم که زمان بیشتری برای از دست دادن وجود ندارد

رهبران ۵ کشور در بیانیه مشترک خود افزودند: همه طرفها باید به مسئولیتهای خود عمل کنند. علاوه بر این، تحویل و توزیع بدون محدودیت کمک مورد نیاز است. ما حمایت خود را از دفاع از اسراییل در برابر تجاوزات رژیم ایران و حملات گروه‌های تروریستی مورد حمایت آن اعلام کردیم و از رژیم ایران خواستیم تهدیدهای مستمر خود مبنی بر حمله نظامی علیه اسراییل را کنار بگذارد. هم‌چنین، عواقب جدی برای امنیت منطقه در صورت وقوع چنین حمله‌یی را مورد بحث قراردادیم.

 

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: ما هم‌چنان رصد تحولات در منطقه را به‌شدت و از نزدیک دنبال می‌کنیم. اگر جه تعیین زمان حمله رژیم ایران و نیابتی‌هایش دشوار است، اما ما باید برای حملات قابل توجهی آماده باشیم، به همین دلیل آرایش و توان نظامی خود در منطقه را افزایش دادیم.

جان کربی افزود: ما ضمن مشاهده و رصد از نزدیک آنچه را که رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش ممکن است در این هفته انجام دهند، خود را برای تضمین برگزاری گفتگوهای آتش‌بس در روز پنجشنبه نیز آماده کرده‌ایم.

 

دفتر نخست‌وزیری انگلستان روز گذشته از تماس تلفنی استارمر با پزشکیان خبر داد و اعلام کرد: نخست‌وزیر انگلستان با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت منطقه از همه طرفها خواست تنش‌زدایی کنند و از رویارویی بیشتر منطقه‌یی خودداری نمایند.

استارمر در تماس با پزشکیان از وی خواست از حمله به اسراییل جلوگیری کند و افزود جنگ به نفع هیچکس نیست. وی هم‌چنین گفت: خطر بسیار جدی یک اشتباه محاسبه وجود دارد. اکنون زمان آرامش و بررسی دقیق اوضاع است.

 

دفتر صدراعظم آلمان، اولاف شولتز در بیانیه‌یی درباره تماس تلفنی شولتز با پزشکیان نوشت: صدراعظم آلمان نگرانی شدید خود را در مورد خطر شعله‌ور شدن تنشهای منطقه‌یی در خاورمیانه ابراز کرد. او از پزشکیان خواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیریهای نظامی هر کاری می‌تواند انجام دهد و گفت چرخه خشونت در خاورمیانه همین الآن باید شکسته شود. صدراعظم آلمان تأکید کرد اکنون زمان نهایی شدن و اجرای فوری توافقنامه آتش‌بس و آزادی گروگانها در نوار غزه و پایان دادن به درگیریها فرا رسیده است.

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا، روز گذشته پس از گفتگوی تلفنی خود با باقری، وزیر خارجه رژیم، به خبرنگاران گفت: من در تماس نیم‌ساعته‌ام آنها را به احتیاط در عمل فراخواندم.

ما تأکید کردیم که ثبات در خاورمیانه برای همه ضروری است. امیدوارم فراخوان ما به اعتدال، شنیده شود.

 

رادیو ارتش اسراییل روز گذشته اعلام کرد اسراییل در روزهای اخیر به آمریکا و چندین کشور اروپایی پیام داده است هر گونه حمله مستقیم رژیم ایران با حمله اسراییل به خاک ایران پاسخ داده خواهد شد.

تایمز اسراییل با انتشار این خبر افزود: اسراییل تصریح کرده حتی اگر حمله احتمالی رژیم ایران به اسراییل تلفاتی در بر نداشته باشد، مصمم است به آن پاسخ مستقیم بدهد.

تایمز اسراییل به‌نقل از ناظران سیاسی نوشت: هدف از پیام اسراییل به طرفهای بین‌المللی، جلوگیری از فشار آنها برای اجتناب از پاسخ نظامی به حمله رژیم ایران می‌باشد.

 

واشنگتن پست نوشت: در شرایطی که اسراییل و رژیم ایران در لبه یک جنگ منطقه‌یی ویرانگر قرار دارند، آمریکا یک بازی پرمخاطره را انجام می‌دهد و در حال تجمع یک نیروی نظامی برای دفاع از اسراییل است

واشنگتن پست افزود: اسراییل پیش‌بینی حمله مستقیم رژیم ایران را دارد. آمریکا کشتی‌های بیشتری از جمله یک زیردریایی و چندین ناوشکن را در منطقه مستقر کرده است.

 

فاکس نیوز در گزارشی نوشت: آمریکا به رژیم ایران می‌گوید مراقب باش.

اگر رژیم ایران تصمیم به انتقام گرفتن از اسراییل بگیرد، ژنرال اریک کوریلا در فرماندهی مرکزی آمریکا به‌زودی تمام آنچه را که برای دفاع، بازدارندگی یا حمله به رژیم ایران نیاز دارد در اختیار خواهد داشت.

فاکس نیوز افزود: ۶ گزینه آمریکا برای برتری در منطقه عبارتند از: زیردریایی با موشک هدایت‌شونده یو.اس.اس جورجیا، هشت ناوشکن نیروی دریایی آمریکا، دو ناو هواپیمابر، سه اسکادران جنگنده‌های سوپر هورنت و جنگنده‌های اف-۱۵ استرایک ایگلز نیروی دریایی

 

کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نسبت به بیانیه سه کشور اروپایی واکنش نشان داد و بر پاسخگویی رژیم به اسراییل به‌خاطر ترور اسماعیل هنیه تأکید کرد.

گوینده: سخنگوی وزارت‌خارجه تأکید کرد ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوق شناخته خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.

سخنگوی وزارت‌خارجه تصریح کرد جنایتهای ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ترورهای فراسرزمینی آن هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و در کمال تعجب هیچ واکنشی از سوی کشورهای غربی از جمله آلمان و فرانسه و انگلیس مشاهده نمی‌شود. انگلیس المان و فرانسه دیروز در بیانیه مشترکی بدون اشاره به آتش‌افروزی و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه غرب آسیا از ایران و متحدانش خواسته‌اند از حملاتی که تنشهای منطقه را بیشتر کند خودداری کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5908f0a3-771a-4f3b-9441-62b7a7657be2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات