728 x 90

بحران اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه

نیروهای نظامی و خودروهای زرهی روسی در جاده منطقه روستوف روسیه
نیروهای نظامی و خودروهای زرهی روسی در جاده منطقه روستوف روسیه

کاخ‌سفید روز سه‌شنبه سوم اسفندماه بیانیه جو بایدن در مورد بحران اوکراین را منتشر کرد. رئیس‌جمهور آمریکا دستور اجرای اولین دور تحریم‌ها علیه بانکها و الیگارشی روسیه را صادر کرد. بایدن گفت آماده است تا مجازاتهایی فراتر از تحریم‌های سال۲۰۱۴ یعنی زمانی که روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود منضم کرد علیه این کشور بکار بگیرد...

بایدن اعلام استقلال دو منطقه در شرق اوکراین توسط روسیه را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین دستور داد تا نیروهای آمریکایی در مناطق عملیاتی مرکز فرماندهی اروپا به جمهوریهای بالتیک، لهستان و جنوب شرقی اوکراین اعزام شوند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: مجلس اعلای روسیه عهدنامه‌ای را به تصویب رساند که به پوتین اجازه می‌دهد نیروهای نظامی روسیه را در اوکراین بکار بگیرد. ولادیمیر پوتین نیز در آخرین اظهاراتش گفت منافع روسیه غیرقابل مذاکره است.

طبق برآوردهای نظامی آمریکا، روسیه تاکنون ۱۵۰هزار نیروی پیاده را در مرز اوکراین مستقر کرده است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه چهارم اسفند با درج آخرین تحولات بحران اوکراین اعلام کرد: پارلمان اوکراین پیشنویس لایحه‌یی را تصویب کرد که به همه شهروندان اوکراینی اجازه حمل سلاح گرم به‌منظور دفاع از خود را می‌دهد. دولت اوکراین نیز به مدت ۳۰روز حالت فوق‌العاده در این کشور اعلام کرده است.

این منبع هم‌چنین گفت: انگلستان آمادگی خود را برای حمایت مالی تا پانصد میلیون دلار از اوکراین را اعلام کرد.

لیز تراس وزیر خارجه انگلستان گفت به احتمال زیاد روسیه دست به حمله همه‌جانبه‌تری به خاک اوکراین خواهد زد.

سایت خبری تلویزیون سی.ان.بی. سی آمریکا نیز نوشت: گزارشات رسیده از کیف، پایتخت اوکراین حاکی از بسته شدن دفاتر بین‌المللی و سفارتهای کشورهای مختلف است. هم‌چنین با خودداری شرکتهای بیمه از دادن پوشش مالی، پروازهای وارده به اوکراین یکی پس از دیگری منتفی می‌شوند. بدین ترتیب میلیونها دلار سرمایه‌گذاری در اوکراین ظرف چند هفته به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b50b5acc-9dfd-479a-95af-a4963b298f22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات