728 x 90

بحث درباره حقوق پایه‌یی اشرف۳ و لیست‌گذاری سپاه پاسداران در مجلس عوام انگلستان

مجلس عوام انگلستان
مجلس عوام انگلستان

بحث درباره حقوق پایه‌یی اشرف۳

و لیست‌گذاری سپاه پاسداران

در مجلس عوام انگلستان

مجلس عوام انگلستان در پایان یک بحث پارلمانی قطعنامه حقوق پایه‌یی اشرف۳ و لیست‌گذاری سپاه پاسداران را که توسط باب بلکمن در بحث از «دموکراسی و آزادی در ایران» ارائه شده بود تصویب کرد. در این جلسه ۶ تن از نمایندگان به‌طور مبسوط در رابطه با اشرف۳ و مقاومت ایران صحبت کردند.

در قطعنامه مصوب آمده است:

مجلس عوام انگلستان بدون هیچ قید و شرطی اقدامات حکومت ایران و رفتار خشونت‌آمیز پلیس در سرکوب اعتراضات در آن کشور را محکوم می‌کند.

مجلس به‌شدت نگران استفاده روزافزون حکومت تهران از تروریسم، جاسوسی، حملات سایبری و دیپلماسی گروگان‌گیری برای محدود کردن و حذف اپوزیسیون دموکراتیک، شورای ملی مقاومت ایران، هدف قرار دادن اعضای اپوزیسیون سازمان‌یافته مجاهدین خلق در اشرف۳ در آلبانی و هدف قرار دادن گردهمایی شورای ملی مقاومت در سال ۲۰۱۸ است.

این مقاومت برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین از دولت مبارزه می‌کند.

مجلس انگلستان از دولتهای اروپایی به‌ویژه دولت آلبانی می‌خواهد که با فعالیت‌های غیرقانونی رژیم تهران مقابله کنند و از حقوق اعضای اپوزیسیون ایرانی مجاهدین خلق ایران در اشرف۳ مطابق با کنوانسیون ۱۹۵۱پناهندگان ژنو، کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر و حقوق بین‌الملل حفاظت کنند.

مجلس عوام هم‌چنین از دولت انگلستان می‌خواهد که سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی ممنوعه قرار دهد.

تکرار می‌کنیم: مجلس عوام انگلستان از دولت این کشور می‌خواهد که سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی ممنوعه قرار دهد.

علاوه بر این مجلس عوام از دولت انگلستان می‌خواهد که با همتایان بین‌المللی کار کند تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران بدون تأخیر اعمال می‌شود و این رژیم به‌خاطر فعالیت‌های غیرقانونی خود در داخل و خارج از کشور حسابرسی خواهد شد.

ارائه دهندگان پیشنهاد مصوب در مجلس عوام:

  • -باب بلکمن
  • -لیام فاکس
  • -سامی ویلسون
  • -دیوید جونز
  • -جان اسپلار
  • -مارتین دی Day
  • -هنری اسمیت
  • -جیم شانون
  • -راشل ماسکل
  • -جان مک دانل
  • -استیو مک کیب
  • -ایان پایسلی
  • -نادیا ویتوم

 

باب بلکمن ـ نماینده مجلس عوام انگلستان از حزب محافظه کار:

وزیر محترم موارد زیادی را برشمردند که کشور ما برای مقابله با رژیم ایران و مشخصاً سپاه پاسداران انجام داده‌ایم ولی به‌وضوح این اقدامات هیچ کارآیی ندارند تعداد اعدامها رو به افزایش است. اقدامات شریرانه سپاه ادامه پیدا می‌کند. به همین دلیل برای من بسیار سخت است که درک کنم چرا ما اقدام نهایی برای لیست‌گذاری سپاه در تمامیتش را انجام نمی‌دهیم شخصاً و می‌دانم که تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان به کارزار برای لیست‌گذاری سپاه ادامه می‌دهیم. می‌دانم که وزیر نمی‌تواند امروز پاسخی به این موضوع بدهد ولی دولت باید این موضوع را بررسی و اقدام عملی کن. یقینا سر مار باید لیست‌گذاری شود و تنها آن زمان است که می‌توانیم شاهد یک ایران آزاد و دموکراتیک باشیم و همان‌طور که همیشه می‌گوییم سال آینده در یک تهران آزاد و دموکراتیک

 

رئیس پارلمان:

سؤال این است که در مورد این لایحه رأی‌گیری شود. هر کس موافق است با بله پاسخ بدهد. و کسانی که مخالف هستند نه بگویند. فکر می‌کنم تعداد موافق بیشتر است و لایحه تصویب شد.

مجلس عوام انگلستان

بحث پارلمانی درباره دموکراسی و آزادی در ایران

حقوق پایه‌یی اشرف۳ و لیست‌گذاری سپاه پاسداران

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

 

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان:

این مجلس، اقدامات دولت ایران و رفتار خشونت‌آمیز پلیس در سرکوب اعتراضات در آن کشور را بی‌هیچ قید و شرطی محکوم می‌کند. ما عمیقاً نگران استفاده روزافزون تهران از تروریسم، جاسوسی، حملات سایبری و دیپلماسی گروگان‌گیری هستیم که اپوزیسیون دموکراتیک ایران، شورای ملی مقاومت ایران را محدود سپس حذف می‌کند و به‌ویژه اعضای اپوزیسیون سازمان‌یافته، مجاهدین خلق ایران، در اشرف۳، آلبانی و در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران از سال ۲۰۱۸ را هدف قرار داده است. این مقاومتی است که برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت مبارزه می‌کند. و از دولتهای اروپایی به‌ویژه دولت آلبانی می‌خواهد که با فعالیت‌های غیرقانونی تهران مقابله کنند و از حقوق اعضای اپوزیسیون ایران مطابق با کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در مورد پناهندگان، کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر و حقوق بین‌الملل حمایت کنند. و از دولت می‌خواهیم که سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی ممنوعه قرار دهد و از دولت می‌خواهیم که با همتایان بین‌المللی همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران بدون تأخیر اعمال شود و رژیم ایران به‌دلیل فعالیت‌های غیرقانونی خود در داخل و خارج از کشور مورد حسابرسی قرار گیرد.

فوریت (لیست‌گذاری سپاه) اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. نه تنها وضعیت حقوق‌بشر در ایران کاملاً وخیم است، بلاتکلیفی در خصوص خاورمیانه که به‌شدت در حالی گسترش به مناطق دیگر است عمدتاً ناشی از تأمین مالی و حمایت از طرف این رژیم به‌شدت خطرناک، فریبکار و مکار است.

از آنجا که سپاه به‌معنای واقعی کلمه ایران را اداره می‌کند، آنها دموکراسی، آزادی بیان و حقوق اولیه بشر را نادیده می‌گیرند.

اکثریت مردم در ترس از صحبت کردن یا درگیر شدن در مسائل سیاسی به هر شکلی، زندگی می‌کنند. با استقرار (نیروهای) اطلاعاتی مخفی قوی در تمام نقاط کشور با هدف یافتن هر گونه مخالفت بالقوه‌ای که ممکن است تهدیدی برای رژیم باشد، مقامات تمام رسانه‌ها را سانسور می‌کنند، کانال‌های تلویزیون ماهواره‌یی را مسدود می‌کنند، پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی مانند X، فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر و یوتیوب را فیلتر و مسدود می‌کنند.

علاوه بر این، مقامات شبکه‌های اینترنت و تلفن همراه را به‌ویژه در جریان اعتراضات قطع یا مختل می‌کنند. این برای سرکوب بسیج (مردم) و مخفی نگه‌داشتن حجم گسترده نقضها و نقض حریم خصوصی توسط نیروهای امنیتی است.

اکنون در پی ناآرامی‌ها، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران، جاوید رحمان، نسبت به روند نگران‌کننده دستگیریها، اختلافات و اعدام‌های خودسرانه که افراد را صرفاً به‌خاطر استفاده از آزادی بیان هدف قرار می‌دهد، هشدار داد.

آماری که اخیراً منتشر شده که مطمئنم به‌شدت توسط رژیم دست کاری شده است، نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۲۳، ۸۷۰ اعدام انجام شد که ۳۰درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشت.

بسیاری از این افراد زن و کودک بودند. دهها هزار زندانی سیاسی که اکثریت قاطع آنها صلح‌جو هستند، در ایران دستگیر شده‌اند.

 

آنا فیرث-نماینده پارلمان انگلستان

آیا نماینده دولت موافق است که آن رژیم وحشی در حال حاضر به‌معنای واقعی کلمه در حال اعدامهای لجام‌گسیخته است و بیش از ۳۵۰معترض و مخالف را از زمان آغاز درگیری در غزه اعدام کرده است؟ این میزان اعدام نه چندان دور از ۱۰۰ معترض در ماه است. آیا او موافق است که مدتها تأخیر وجود دارد که بریتانیا و شرکای ما از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد بخواهند که یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را برای دیدار با زندانیان رژیم - برای دیدار با زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده - به ایران اعزام کند، به‌طوری که در سطح جهانی، ما سرانجام بتوانیم آنچه را در ایران می‌گذرد، روشن سازیم؟ و البته حق با او است که سپاه را باید تحریم کرد.

 

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان:

من این افتخار را داشته‌ام که سه بار در چند مورد از اشرف دیدن کنم.

موزه موجود در آن محل به‌طور استثنایی مبارزاتی طولانی را که مردم متحمل شده‌اند به تصویر می‌کشد (یعنی). حملات وحشیانه و قتل‌عام که بسیار مکرر اتفاق افتاده است.

در آلبانی، پنجه‌های رژیم هم‌چنان افراد را تهدید می‌کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها دولت آلبانی را از طریق حملات، اطلاعات نادرست و حملات تروریستی هدف قرار داده است.

من متأسفم که در مواردی، به‌ویژه در ژوئن سال گذشته، نیروهای پلیس آلبانی به کمپ یورش بردند

من تقریباً مطمئن هستم که این حمله بر اساس ادعاهای دروغین ایجاد شده توسط سپاه بوده است

حملات مستمر آنها به سیستم‌های سایبری برای به‌اصطلاح هشدار به دولت و باج‌گیری از آنها استفاده می‌شود. اکنون، من از دولت آلبانی می‌خواهم که در برابر این تهدیدها بایستد. هیچ کشوری نباید از ترس چنین دشمن فاسد و شرور، (ارزشهای) خود را زیر پا بگذارد.

اکنون زمان آن است که متحدان غربی کنار هم بمانند و در برابر اقدامات تروریستی بدخواهانه بایستند. و خوشحالم که هیأت اتحادیه بین پارلمانی ما به‌زودی به آلبانی خواهد رفت و امیدوارم این موضوع را مطرح کنند.

بنابراین امیدوارم وزیر به مجلس اطمینان دهد که از همتایان آلبانیایی ما حمایت خواهد کرد و آنها را تشویق می‌کند تا در مقابل رژیم بایستند و از حقوق کسانی که در آن اردوگاه هستند که قبلاً بی‌رحمی بیش از حد را تجربه کرده‌اند، محافظت کند.

بحث امروز مطرح می‌شود در حالی‌که جهان هرگز تا این حد ناامن نبوده است. ما جنگی در اروپا داریم، حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، جنگ در غزه، حزب‌الله لبنان، جنگ در سوریه، و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی خطرناک. تنها چیزی که همه اینها را ترکیب می‌کند، سپاه است.

آنها سر مار هستند و بودجه، آموزش و سلاح برای همه این سازمانها را تأمین می‌کنند.

اکنون، رژیم ایران نه تنها تهدیدی برای جامعه بین‌المللی، بلکه شاید نگران‌کننده‌تر از آن، برای امنیت داخلی بریتانیا است.

 

هالی لینچ-نماینده پارلمان انگلستان:

ما از مدیر کل MI۵ و رئیس پلیس مبارزه با تروریسم شنیدیم که آنها برای مختل کردن ۱۵مورد آدم‌ربایی و ترور ناشی از رژیم ایران در انگلیس مداخله کرده‌اند. به همین دلیل است که استدلال برای ممنوعیت چنین استدلال قدرتمندی است. این استدلال صرفاً نمادین نیست. این امر مربوط به اعطای اختیارات اضافی به سرویس‌های امنیتی و نیروهای پلیس در بریتانیا برای از بین بردن هر جای پایی است که سپاه پاسداران در بریتانیا دارد و به آن اجازه می‌دهد این تلاش‌ها را برای ترور تسهیل کند، که ما باید آنها را ببندیم. آیا نماینده دولت موافق است که به همین دلیل است که ممنوعیت بسیار مهم است؟

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان:

من فقط می‌توانم بگویم که موقعیت اینجا این است که دولت ایران باندهای حرفه‌یی را برای اعمال حملات و خشونت علیه افراد در این کشور تأمین مالی می‌کند.

و آنها هیچ رحم و اخلاقی ندارند که تا کجا پیش خواهند رفت. یک سیاستمدار اسپانیایی و مخالف مشهور علیه رژیم در خارج از منزلش توسط یک باند جنایتکار استخدام شده توسط سپاه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

ما نباید اجازه دهیم این حملات نفرت‌انگیز در خاک خودمان رخ دهد.

من خودم سوژه و هدف رژیم ایران به همراه چندین همکار بودم.

ما در گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران با هیئت‌هایی از تقریباً همه دموکراسی‌های بزرگ شرکت کردیم. اما یک دیپلمات رژیم ایران تلاش کرد در کنفرانس بمب‌گذاری کند. او وقیحانه مواد منفجره را از توی سیستم‌های امنیتی از طریق کیف دیپلماتیک قاچاق کرد.

بنابراین، نکته کلیدی در اینجا این است که سیاست فعلی در مورد ایران کارساز نیست.

نفوذ آنها در حال گسترش در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن است. زمان آن رسیده است که به‌دنبال راه‌حل جایگزین باشیم. و من از دولت می‌خواهم که این رژیم بی‌رحم را با نهایت اولویت لیست‌گذاری کند.

من می‌دانم که قبلاً افراد را تحریم کرده‌ایم، اما باید فراتر برویم. تا زمانی که به‌صورت جدی علیه سپاه اقدام نکنیم، آنها به اخاذی و سرکوب مردم بیگناه ادامه خواهند داد.

رژیم ایران فقط با لیست‌گذاری کامل احساس فشار خواهد کرد. و من مجدداً درخواست خود را از دولت برای انجام این کار تکرار می‌کنم. حزب‌الله قبلاً لیست‌گذاری شده است. آنها هم تولید شده توسط سپاه هستند. بنابراین، سپاه هم باید (لیست‌گذاری شود).

بنابراین، مخالفت با رژیم ایران دیگر یک محاسبه سیاسی نیست، بلکه یک انتخاب ساده بشردوستانه است. اگر می‌خواهیم ایران آزاد و دموکراتیک را ببینیم، باید از مردم ایران حمایت کنیم و مشروعیت اپوزیسیون ایران را بپذیریم.

متأسفانه چندین نفر از کسانی که می‌خواستند در مناظره شرکت کنند، مجبور به ترک مجلس شدند. اما من امیدوارم که ما پاسخهای عالی از دوست بزرگوارم وزیر و در واقع اپوزیسیون (انگلیس) دریافت کنیم.

 

جیم شانون – سخنگوی حقوق‌بشر حزب اتحاد ملی ایرلند در مجلس عوام:

وقتی صحبت از ایران به میان می‌آید، ما در این مکان بارها صحبت کرده‌ایم، در واقع، ما دیروز در گروه ایران آزاد با مریم رجوی این کار را کردیم. آنا فیرث عضو محترم ساوت اند وست در آن جلسه حضور داشت و برای مدت کوتاهی آن را رهبری و ریاست آن را برعهده داشت... .

موضوع آزادی و دموکراسی در ایران، به‌ویژه آزادی مذهب یا عقیده، هم‌چنان به‌طور غم‌انگیزی در حال تشدید است. به همین دلیل است که این بحث بسیار مهم است.

 

 

مارتین دی – سخنگوی حزب ملی اسکاتلند در امور حقوق‌بشر در مجلس عوام:

واقعیت این است که ایران تحت یک حکومت استبداد مذهبی اداره می‌شود: این حکومت یک دموکراسی نیست. قدرت نهایی در دست ولی‌فقیه علی خامنه‌ای، و نهادهای غیرمنتخب تحت کنترل وی است.

فعالان سیاسی حامی تغییر دموکراتیک به‌ویژه در طول سالیان متمادی در برابر بازداشت و مرگ آسیب‌پذیر بوده‌اند، با وجود این مقاومت سازمان یافته، سازمان مجاهدین خلق ایران مصمم به ایجاد یک جمهوری آزاد دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت باقی مانده‌اند، و برای ایشان در این مبارزه آرزوی موفقیت دارم.

در سال گذشته، حداقل ۸۶۴نفر اعدام شدند که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۷ است. استفاده از مجازات اعدام برای من غیرقابل قبول است و معتقدم این افزایش قابل توجه نشان‌دهنده ناتوانی رژیم در سرکوب اعتراضات به‌وجود آمده است.

با توجه به این‌که هیچ راهی برای رفرم وجود ندارد، مردم هیچ راه دیگری بجز مقاومت ندارند تا تظاهرات کنند، از خود دفاع کنند و اپوزیسیون خود را پیدا کنند. ایران با یک قیام گسترده مواجه بوده است. فراخوانی برای صلح و دموکراسی که توسط جوانان و زنان رهبری می‌شود. برخی آنرا یک انقلاب می‌نامند و من امیدوارم که موفق باشد. به‌وضوح می‌توان دید که رژیم تهران را به لرزه انداخته است. من فکر می‌کنم که همین دلیلی است برای گسترش درگیریهای رژیم در مرزهایش است. با اینکار می‌خواهد پتانسیل اعتراضات در ایران را کم کند و در عین‌حال هواداران خودش را در پشت برنامه‌های ولایت فقیه بسیج کند.

اگر چه من از اعلام اخیر تحریم‌های بیشتر علیه مقامات ارشد ایرانی استقبال می‌کنم، اما تعجب می‌کنم که چرا رویکرد قوی‌تری در پیش نمی‌گیریم. حداقل باید سپاه را فوراً به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کنیم. تعداد دفعاتی را که من و دیگران برای این اقدام فراخوانده‌ایم را از دست داده‌ام. ممنوعیت قانونی گامی ملموس در بریتانیا در جهت پیشبرد آزادی و دموکراسی در ایران خواهد بود. ما هم‌چنین باید از درخواست‌های سازمان ملل برای اعزام ناظران بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و ملاقات با بازداشت شدگان توسط رژیم حمایت کنیم. همه ما باید از آرمانهای دموکراتیک مردم ایران حمایت کنیم. من به کار کانون‌های شورشی که در اواخر سال ۲۰۱۷ ظهور کردند و به الهام بخشیدن به ایرانیان برای سرپیچی از ظلم حاکم کمک کردند، ادای احترام می‌کنم.

در پایان، حزب ملی اسکاتلند SNP در همبستگی کامل با روزنامه‌نگاران، زنان، مردان و جوانان ایرانی که خواستار تغییرات دموکراتیک هستند، می‌ایستد. شجاعت شهروندان ایرانی که در برابر وحشیگری و دیکتاتوری ایستادگی می‌کنند، فوق‌العاده الهام‌بخش است. برای آنها که در جستجوی یک جمهوری دموکراتیک و سکولار جدید در ایران هستند آرزوی موفقیت دارم. وقتی موفق شوند برای آنها و دنیا بهتر خواهد بود. متشکرم

 

وین دیوید-نماینده پارلمان انگلستان:

عالیجناب به اشرف۳ در آلبانی اشاره کرد، چه اتفاقی افتاده است، توجه به این نکته مهم است که اتحادیه بین المجالس، که من در آن هستم، مدیر اجرایی گروه بریتانیایی، هیاتی را به آلبانی اعزام خواهد کرد و من تلاش خواهم کرد تا بهترین نحو ممکن اطمینان حاصل کنم که این هیات، این موضوع را در حین بازدید خود بررسی کند.

ما هم‌چنین کاملاً آگاه هستیم که ایران در این کشور فعال است. در سال ۲۰۱۵، پلیس یک کارخانه بمب‌گذاری مرتبط با رژیم ایران را در لندن کشف کرد. و از ابتدای سال ۲۰۲۲ رژیم ایران مسئولیت حداقل ۱۵ تهدید احتمالی علیه افراد بریتانیایی یا افراد مستقر در بریتانیا را برعهده داشته است.

من معتقدم باید از تحریم‌هایی که وضع شده و تحریم‌های بعدی که اعلام شده استقبال کرد. یکی از آن اقدامات تکمیلی باید لیست‌گذاری کل سپاه پاسداران باشد. من می‌دانم که بحثهایی در این زمینه در دولت جریان دارد، اما اگر دولت تدابیر مناسبی را ارائه نکند. حزب کارگر این کار را خواهد کرد. اگر دولت و ساختارش این کار را بکند، حزب کارگر از آن حمایت خواهد کرد.

 

دیوید راتلی، معاون پارلمانی وزیر خارجه انگلستان:

حمایت تزلزل ناپذیر از دموکراسی و آزادی در سرتاسر جهان در تعامل دیپلماتیک بریتانیا نقش اساسی دارد. به همین دلیل است که تداوم نقض حقوق مردم ایران از سوی این کشور، در کنار الگوی گسترده فعالیت‌های شرورانه آن در سراسر جهان، هم‌چنان برای دولت از اولویت بالایی برخوردار است.

انگلستان در محکومیت واکنش غیردموکراتیک و نامتناسب ایران به جنبش اعتراضی ثابت و صریح بوده است. ایران به‌عنوان کشور دارای اولویت در زمینه نقض حقوق‌بشر در وزارت‌خارجه تعیین شده است. از اکتبر ۲۰۲۲، ما ۹۴فرد و نهاد را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر، از جمله تصمیم‌گیرندگان مسئول تدوین و اجرای قانون حجاب اجباری ایران و مقامات سیاسی و امنیتی که در این سرکوب شرکت داشتند، تحریم کرده‌ایم... .

انگلستان با مجازات اعدام به‌عنوان یک اصل در همه شرایط در سراسر جهان مخالف است. استفاده فزاینده ایران از اعدامها برای انگلستان نگران‌کننده است. ایران سال گذشته بیش از ۷۰۰نفر از جمله معترضان را اعدام کرد.

غالباً مجازات اعدام بدون محاکمه عادلانه یا تشریفات صحیح دادرسی صادر می‌شود و اقلیتهای قومی مانند کردها و بلوچ ها تعداد نامتناسبی از اعدامها را تشکیل می‌دهند.

دولت از همه اهرم‌هایی که در اختیار داریم، از جمله همکاری با جامعه بین‌المللی، برای مقابله با این جنایت فاحش استفاده می‌کند... .

ما در مورد هدف و فعالیت‌های سپاه نگرانی‌های واقعی داریم. فهرست جداگانه سازمانهای تروریستی ممنوعه در حال بررسی است، اما ما به‌طور معمول در مورد این‌که آیا یک سازمان تحت بررسی است یا خیر اظهارنظر نمی‌کنیم. ما فعالانه در حال مختل کردن فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران با استفاده از طیف وسیعی از ابزارها هستیم. این اقدامات مربوط به استفاده از اقدامات مؤثر برای مهار فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران می‌شود.

در مورد دخالت ایران در سایر کشورها به‌ویژه امروز در آلبانی اظهارنظرهایی شده است که نمونه تاکتیکهای پلید این حکومت است. ما از شرکای خود در مواجهه با فشارهای رژیم ایران حمایت می‌کنیم و پس از سفر عضو گرامی Caerphilly کایر فیلی و اتحادیه بین پارلمانی، ما علاقه‌مند خواهیم بود که بدانیم آیا اطلاعات دیگری وجود دارد که باید از آن بیاموزیم یا خیر. اگر چنین است، آن را گردآوری خواهیم کرد...

 

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان:

در خاتمه جلسه مجلس اجازه بدهید از اعضا از سراسر مجلس بابت ارسال پیامی مشترک به افرادی که در حال حاضر ایران را اداره می‌کنند مبنی بر این‌که ما می‌خواهیم ایران آزاد و دموکراتیک را ببینیم، به‌ویژه زنان دارای حقوقی باشند که در این کشور و سایر کشورهای جهان از آن برخوردار خواهند بود، قدردانی کنم.

وزیر مجموعه اقداماتی که این کشور برای مقابله با رژیم ایران انجام می‌دهد و به‌طور مشخص سپاه پاسداران را تشریح کرد. با این حال، واضح است که این اقدامات کارآیی ندارد. تعداد اعدامها هم‌چنان در حال افزایش است و فعالیت‌های مخرب سپاه پاسداران ادامه دارد. ما حماس، حزب‌الله و اخیراً حزب التحریر را لیست‌گذاری تروریستی کرده‌ایم، پس حتماً سر مار باید لیست‌گذاری تروریستی و ممنوع شود. پس از آن می‌توانیم منتظر ایرانی آزاد و دموکراتیک باشیم و همان‌طور که همیشه می‌گوییم سال آینده در تهرانی آزاد و دموکراتیک.

 

رئیس پارلمان:

سؤال این است که در مورد این لایحه رأی‌گیری شود. هر کس موافق است با بله پاسخ بدهد. و کسانی که مخالف هستند نه بگویند. فکر می‌کنم تعداد موافق بیشتر است و لایحه تصویب شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f475356c-6fea-479a-9f83-80fb5d7c57e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات