728 x 90

باید منتظر بازگشت اعتراضات غیرقابل پیش‌بینی در خیابان‌ها باشیم - سایت حکومتی بهار نیوز

قیام مردم ایران ۱۴۰۱
قیام مردم ایران ۱۴۰۱

سایت حکومتی بهارنیوز در تاریخ اول خرداد با انتشار مصاحبه‌یی از حسین راغفر؛ اقتصاددان حکومتی وحشت از قیام و سرنگونی را به نمایش گذاشت و به‌نقل از این اقتصاددان حکومتی نوشت: «باید منتظر بازگشت اعتراضات غیرقابل پیش‌بینی در خیابان‌ها باشیم».
راغفر در این مصاحبه با اشاره به افزایش نجومی اجاره بهای مسکن که تبدیل با یک «یک تراژدی برای مستاجران» شده تا جایی که «گروهی به ناچار به حاشیه‌های شهر روی می‌آورند و گروهی هم به ناچار به بدمسکنی و پدیده‌هایی هم‌چون اجاره بالای پشت بام و خانه‌های اشتراکی سوق داده می‌شوند» حاکمیت را از قیام و تبعات آن بر حذر می‌دارد.

حسین راغفر در ادامه این مصاحبه با تأکید بر بروز و شعله‌ور شدن قیامها اضافه می‌کند: «آسیب‌ها جدی است و مردم هم از افزایش بی‌سابقه قیمتها عصیان‌زده هستند. مسئولان هم سرگرم مسائل شخصی خودشان و چسبیدن به این میز و صندلی‌ها هستند که فراموش کرده‌اند که چه خطر بزرگی در کمین جامعه است. به نظر من هر لحظه‌ای امکان وقوع پدیده‌هایی مانند اعتراضات و ناآرامی‌های غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد.
این غیرقابل پیش‌بینی بودن هم از این جهت است که زمان وقوعش به‌طور دقیق روشن نیست ولی هر لحظه ممکن است رخ دهد. در شرایط فعلی کشور من فکر می‌کنم، باید منتظر بازگشت اعتراضات و ناآرامی‌های غیرقابل پیش‌بینی در خیابان‌ها باشیم. به نظرم امروز، هر حادثه‌یی می‌تواند منجر به بروز ناآرامی‌های مشابه شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9911399d-124f-4f92-a167-a421743c3178"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات