728 x 90

بایدن دو بار تهدید کرده که مواضعی را در خاک ایران بمباران می‌کند

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

العربیه روز ۲۵بهمن زیر عنوان «بایدن دو بار تهدید کرده که مواضعی را در خاک ایران بمباران می‌کند» گزارش داد:

منابع شبکه‌های العربیه و الحدث در واشنگتن تأیید کردند که دلیل اصلی عدم تشدید جنگ و رویارویی در منطقه پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به (رژیم) ایران است. منابع العربیه و الحدث طی چند روز گذشته فاش کرده‌اند که مقامات آمریکایی با مقامات (رژیم) ایران دیدار کرده و آنها را از تهدید جدی برای حمله به مواضع، در صورت تشدید تنش مطلع کرده‌اند و این پیام‌های تند را از طریق طرف‌های میانجی منتقل کردند.

بنا به این گزارش، آمریکا تهدیدات بایدن به حملهٔ مستقیم به مواضعی در داخل ایران را از طریق دولت سوئیس و عمان و قطر به رژیم رسانده است.

در حالی‌که آمریکایی‌ها سعی داشتند امور را در زمین به‌ویژه در غزه و مرز لبنان کنترل کنند، حمله به برج۲۲ در اردن و کشته‌شدن سه سرباز آمریکایی رخ داد به‌نحوی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مجبور به واکنش شد.

 

در ادامهٔ این گزارش، آمده است: اکنون مشخص شده است که رویکرد رئیس‌جمهور آمریکا در قبال آنچه در هفته اول فوریه رخ داد این بود که (متعاقباً) بایدن سه اقدام را انجام داد: اولی کشتن فردی بود که مستقیماً مسئول قتل سه سرباز آمریکایی بود، دومی حمله به مقر شبه‌نظامیان و سپاه پاسداران (رژیم) ایران و از بین‌بردن توانایی‌های آنها در منطقه‌یی که (عوامل رژیم ایران) و شبه‌نظامیان از آن برای حمله به آمریکایی‌ها در التنف و شمال شرق سوریه و اخیراً در یک پایگاه آمریکا در مرز اردن استفاده می‌کنند.

بر اساس این تصمیم، رئیس‌جمهور آمریکا «بمباران سایتها در خاک ایران» را در فهرست گزینه‌ها قرار داد و از دستیارانش خواست به‌طور مستقیم و یا از طریق یک میانجی به (رژیم) ایران اطلاع بدهند که در صورت هر گونه اقدام (رژیم) ایران علیه اقدامات تلافی‌جویانهٔ آمریکا، مواضعی در خاک ایران بمباران خواهد شد. به‌ویژه این‌که بمب‌افکنهای راهبردی آمریکا هر لحظه قادر به رسیدن به خاک ایران هستند.

(العربیه: ۲۵بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79a53e96-6a9f-4571-9972-607ef454b3b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات