728 x 90

بانک استاندارد چارترد در پرونده نقض تحریم‌های ایران شکست خورد

بانک استاندارد چارترد
بانک استاندارد چارترد

به گزارش رویترز روز چهارشنبه ۱۷ آبان بانک استاندارد چارترد در دفاع از خود در برابر اتهام "نقض گسترده و سیستماتیک" تحریم‌های ایران در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ در دادگاه عالی لندن شکست خورد.

بیش از ۲۰۰سرمایه‌گذار از استاندارد چارترد به‌دلیل اظهارات نادرست یا گمراه‌کننده در مورد عدم رعایت تحریم‌ها در این سال‌ها شکایت کرده‌اند. آنها در شکایت خود به شکایت قبلی طرح شده در ایالات متحده از سوی شرکتی به نام بروتوس تریدینگ (Brutus Trading) استناد می‌کنند که در اوایل سال جاری در دادگاه تجدید نظر رد شده بود.

استاندارد چارترد (STAN. L) در سال ۲۰۱۹ با پرداخت ۱/۱میلیارد دلار جریمه به‌دلیل تراکنش‌های مالی که تحریم‌ها علیه ایران و سایر کشورها را نقض می‌کند، موافقت کرد. این توافق، تعویق پیگرد قانونی استاندارد چارترد در سال ۲۰۱۲ را برای دو سال تمدید کرد که بر اساس آن این بانک ۶۶۷میلیون دلار به مقامات ایالات متحده پرداخت کرده بود.

بانک استاندارد چارترد در سال ۲۰۱۲ متهم شده بود که در طول ده سال نزدیک به ۲۵۰میلیارد دلار پول بانک‌های ایرانی را نقل و انتقال داده و به این ترتیب تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ecf8316-c8eb-4ebf-8203-4117dc57eab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات