728 x 90

باقری: در مذاکرات وین۷ بر اختلافات وین۶ تعدادی هم افزوده شده است

باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده رژیم در مذاکرات وین
باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده رژیم در مذاکرات وین

درباره اختلافات کلیدی باقیمانده بین رژیم و آمریکا، باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده رژیم گفت: در مذاکرات وین۷ بر اختلافات وین۶ تعدادی هم افزوده شده است.

باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم ۲۷آذر۱۴۰۰ گفت:

در نهایت طرف اروپایی هم مجاب شد که دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مبنایی برای مذاکرات جدی و نتیجه‌بخش پذیرفته بشود، بنابراین ما هم در موضوع تحریم‌ها و هم در موضوع هسته‌یی به دو سند جدید مذاکراتی دست یافتیم که دیگه این سند سند ۲۰ژوئن نخواهد بود دو سند جدید هست که بر اساس دیدگاهها و مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز خواهد شد.

خبرنگار: در وین شش می‌گفتند که در آن متنی که به دست آمده ترکیب بیست به هشتاد هست یعنی ۲۰درصد اختلاف وجود دارد الآن در متنی که می‌فرمایید به دست آمده هم‌چنین ترکیب بندی می‌شود کرد؟

باقری: حالا من ترکیب آن را نمی‌دانم درصدی ولی به‌هرحال اختلاف وجود دارد.

خبرنگار: یعنی مثلاً زیاد است کم است.

باقری: همان اختلافی که در وین ۶ بوده که هست چند تا هم اضافه شده.

(خبرگزاری حکومتی ایران پرس ۲۷آذر)

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۲۷آذر نوشت: هم کمالوندی و هم محمد اسلامی با این‌که قبلاً می‌گفتند، سایت کرج چون کار هسته‌یی نمی‌کند جزو پادمان نیست، تحت فشار آژانس قدری عقب‌نشینی کرده و اجازه دادند که کارشناسان آژانس بیایند و دوربینهای خود را نصب کنند. البته کار درستی هم بود چون در غیراین صورت شورای حکام علیه ما قطعنامه صادر می‌کرد و پرونده ما به شورای امنیت رفته و کار مشکل می‌شد.

این روزنامه نوشت: بنابراین می‌توان گفت که نظام سطح انتظارات را کاهش داده... به‌خصوص که غربی‌ها نیز نظام را تحت فشار قرار داده و می‌گویند که این آخرین فرصت است.

روزنامه حکومتی ستاره صبح نیز نوشت: می‌گویند تنگه هرمز را بر روی کشتی‌های انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی می‌بندیم و مهم‌تر این‌که می‌نویسند آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. چنین سیاستهایی اگر یک‌ زمانی نتیجه می‌داد، اما اکنون دیگر نتیجه نمی‌دهد.

این منبع افزود: پرسش این است که اگر آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، چرا هیأت مذاکره کننده، در وین مذاکره می‌کند؟ چرا کشورهای به‌ظاهر دوست مثل روسیه، چین، عراق و... از ترس آمریکا قادر نیستند با ما «داد» و «ستد» کنند؟ مهم‌تر این‌که چرا پول‌های بلوکه‌شده آزاد نمی‌شوند؟

محبعلی مدیر سابق وزارت‌خارجه رژیم درباره نتایج حاصله از گفتگوهای وین گفت: فاصله مواضع میان ما و آمریکا بسیار زیاد است و از شروع دور مذاکرات، افزایش هم پیدا کرده است. (روزنامه حکومتی ستاره صبح ۲۷آذر)

این در حالیست که یک مقام ارشد دولت بایدن روز جمع۹ه۸ به خبرگزاری رویترز گفت: آمریکا معتقد است زمان گریز اتمی رژیم ایران برای ساخت سلاح اتمی بسیار کوتاه و هشدار دهنده است. (رویترز ۲۶آذر)

درباره ازسرگیری مذاکرات وین نیز اولیانف نماینده روسیه اظهار داشت: تاریخ ازسرگیری مذاکرات وین وضوح کامل وجود ندارد و موضوع تاریخ ازسرگیری گفتگوها، باز است.(خبرگزاری تاس روسیه ۲۷آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e533cf43-d9a0-46a5-9ae6-67000a44479c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات