728 x 90

بازداشت دست‌کم ۶۰۰زن در سالروز قیام ۱۴۰۱ در پایتخت

قیام سراسری مردم ایران در ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو
قیام سراسری مردم ایران در ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو

در سالروز قیام سراسری مردم ایران در ۱۴۰۱، رژیم آخوندی در وحشت از اوجگیری مجدد قیام، اقدام به دستگیری و بازداشت گسترده کرده است.

سایت حکومتی بهارنیوز به تاریخ ۳۰شهریورماه در گزارشی از بازداشت دست‌کم ۶۰۰زن در سالروز کشته شدن ژینا مهسا امینی در پایتخت خبر داده است.

بهارنیوز نوشت: کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات، امروز پنجشنبه ۳۰شهریور ۱۴۰۲، در گزارشی از بازداشت دست‌کم ۶۰۰زن در سالروز کشته شدن ژینا مهسا امینی در پایتخت خبر داده است.

بر این مبنا، هم‌اکنون ۱۳۰نفر از این زنان بازداشت شده، در بند قرنطینه زندان زنان قرچک هستند و پرونده‌شان به دادسرا ارسال شده است.

سایت حکومتی بهارنیوز همچنین به‌نقل از خانواده شهید قیام نیکا شاکرمی از لغو مراسم سالگرد شهید قیام خبر داده است. روز سه‌شنبه ٢٨ شهریور نیز آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی، در اینستاگرام خود از احضار و بازداشت کسانی خبر داد که در یک هفته گذشته تلاش کرده‌اند بر مزار نیکا حاضر شوند.

هم‌چنین مأموران امنیتی به نزدیکان افرادی که در روز۳۰ شهریور ۱۴۰۱ کشته شدند از جمله عرفان رضایی، غزاله چلابی، حنانه کیا، جواد حیدری و... گفته‌اند حق برگزاری هیچ مراسمی برای سالگرد او را ندارند. فرزانه برزه‌کار، مادر عرفان نیز از روز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ بازداشت شده و در زندان است. هم‌زمان با اولین سالگرد شهادت غزاله چلابی، دختر جوان ۳۳ساله اهل آمل، مأموران در تماسی تلفنی با فاطمه مجتبایی، مادر او، وی را تهدید کرده‌اند در صورت حضور بر مزار دخترش و برگزاری مراسم سالگرد در عصر پنجشنبه، این مادر دادخواه را نیز مانند مادر عرفان رضایی بازداشت خواهند کرد!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98f0a5a6-7d2d-4b2f-bb50-4921285acc41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات