728 x 90

بازداشت دو ایرانی مأمور اطلاعات در آمریکا به جرم جاسوسی علیه مجاهدین - گزارش آسوشیتدپرس

علیرضا جعفرزاده در مصاحبه با آسوشیتدپرس
علیرضا جعفرزاده در مصاحبه با آسوشیتدپرس

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا دو مأمور منتسب به رژیم ایران را که با انجام شناسایی و مراقبتهای سری و جمع‌آوری اطلاعات از آمریکاییان مرتبط با یک سازمان سیاسی (مجاهدین) و تأسیسات اسراییلی و یهودی در آمریکا متهم کرده است.

اوایل این هفته احمد رضا دوستدار ۳۸ساله یک تبعه دو ملیتی آمریکایی-ایرانی متولد لانگ بیچ کالیفرنیا و مجید قربانی ۵۹ساله که در کوستا مسا در کالیفرنیا که از اواسط دهه ۱۹۹۰ زمانی که به آمریکا رسید زندگی و کار می‌کرده، متهم شدند که به‌عنوان مأموران غیرقانونی تهران عمل می‌کردند.

مجید قربانی که این اتهامات را رد کرده در سال ۲۰۱۵ ساکن دائم و قانونی آمریکا شده است.

دولت اخیراً اعمال تحریمهای علیه رژیم ایران را تجدید کرده تا که تهران را از پولی که برای تأمین مالی تروریسم و برنامه موشکی و نیروهایی که در جنگهای یمن و سوریه نیاز دارد، محروم نماید.

بنا بر شکایت جنایی که در دادگاه ناحیه‌ای آمریکا در واشنگتن ثبت شده، احمدرضا دوستدار گفته می‌شود که در ژوئیه ۲۰۱۷ روی مرکز دانشجویی یهودی در رو هر چاباد هاوس در دانشگاه شیکاگو در هاید پارک شناسایی انجام داده است. این شناسایی شامل جنبه‌های امنیتی پیرامون این مرکز بوده است.

 

بازداشت دو ایرانی مأمور اطلاعات در آمریکا - اکثر جزئیات جاسوسی روی مجاهدین خلق متمرکز بود

اکثر جزئیات جاسوسی در اسناد دادگاه بر روی سازمان مجاهدین خلق که در ایران غیرقانونی است متمرکز بود که تا سال ۲۰۱۲ به‌عنوان یک سازمان تروریستی توسط وزارت‌خارجه لیست‌گذاری شده بود.

با وجود اختلافات ایدئولوژیک، ام.ای.کی شریک خمینی در انقلاب سال ۱۹۷۹ بود که محمدرضا شاه پهلوی مورد حمایت آمریکا را سرنگون کرد.

به‌دنبال این انقلاب ام.ای.کی به‌سر عت به مخالفت با خمینی برخاست و قیام مسلحانه‌ای را علیه حکومت مذهبی جدید خمینی شروع کرد. این گروه از سرنگونی دولت کنونی ایران حمایت می‌کند.

در سپتامبر ۲۰۱۷ قربانی گفته شده که در گردهمایی ام.ای.کی در شهر نیویورک شرکت کرده و از افرادی که علیه دولت کنونی اعتراض می‌کردند، عکس گرفته است.

در اواخر ۲۰۱۷ دوستدار از ایران به آمریکا باز می‌گردد و با قربانی در منطقه لس‌آنجلس تماس می‌گیرد. دوستدار گفته شده که به قربانی حدود ۲۰۰۰دلار پول نقد برای ۲۸عکسی که در گردهمایی سپتامبر۲۰۱۷ برداشته بود، پرداخت می‌کند.

این عکس‌ها حاشیه نویسی داشتند و در آنها افراد را تعیین هویت کرده بودند.

آن عکس‌ها با رسید ۲۰۰۰دلار که در چمدان دوستدار مخفی شده بودند زمانی که او از یک فرودگاه آمریکا به‌عنوان ترانزیت در برگشت از ایران در دسامبر ۲۰۱۷ استفاده کرده بود، پیدا شدند.

 

آقای جعفرزاده به آسوشیتدپرس در مصاحبه‌ی روز چهارشنبه گفت: «رژیم ایران با پوشهای مختلف و به شیوه‌های مختلف طی سالیان گذشته، صادقانه بگویم برای دهه‌ها در اینجا عمل می‌کرده است» «آنها با حفظ همه چیز در رفتند».

اوگفت که «این امر رژیم را تا آنجا جری کرده بود که احساس می‌کردند عملاً هرکاری در خاک آمریکا می‌توانند انجام دهند. این اقدام بسیار گستاخانه‌ای از جانب رژیم ایران است».

 

بیشتر بخوانید:

روز سه‌شنبه ۳۰مرداد۹۷ نخستین جلسه دادگاه یکی از مزدوران وزارت اطلاعات رژیم آخوندی به‌نام مجید قربانی در آمریکا که به اتهام جاسوسی علیه مجاهدین و مقاومت ایران دستگیر شده، در واشنگتن برگزار شد. دادستان برای این مزدور خواهان ۷۵سال زندان شد.

درخواست وکیل مجید قربانی برای آزادی موقت او توسط قاضی مایکل هاروی رد شد و قاضی تأکید کرد از آنجایی که این یک پرونده جاسوسی است و یک حکومت متخاصم نیز در آن دخیل است، امکان پذیرش آزادی موقت این فرد وجود ندارد.

قاضی دستور داد که قربانی تا زمان جلسه دادگاه در ششم سپتامبر (۱۵شهریور) در واشنگتن، تحت بازداشت باقی بماند، چرا که تهدید فرار نیز وجود دارد.

 

پرونده علائم یک اقدام حکومتی را دارد

واشنگتن پست در این رابطه، گزارش داد: «قاضی مایکل هاروی از ناحیه کلمبیا گفت که این پرونده «علائم یک اقدام حکومتی» را دارد و دستور داد که مجید قربانی ۵۹ساله تا زمان دادگاه، تحت بازداشت باقی بماند.

قاضی به استفادهٔ مظنون از اسامی رمز، تاکتیک‌های نظارت و فرامین «دستور کار» برای نفوذ در (سازمان) مجاهدین خلق ایران گروه مخالفی که در پی تغییر رژیم است اشاره کرد.

 

قربانی... و متهم دیگر احمدرضا محمدی دوستدار ۳۸ساله... روز ۹اوت دستگیر شدند و روز دوشنبه علیه آنها به اتهام اقدام به‌عنوان مأموران (رژیم) ایران، نقض تحریم‌های آمریکا و توطئه، اعلام جرم شد.

... خانه قربانی و چمدان دوستدار به‌طور محرمانه مورد بازرسی قرار گرفت و مقامهای آمریکایی مکالمات آنها از طریق تلفنهای عمومی و در خودرویشان را ضبط کردند».

 

ارتباط پرونده مأموران دستگیرشده در آمریکا با پرونده توطئه بمبگذاری در گردهمایی مجاهدین در فرانسه

واشنگتن‌پست می‌افزاید: «شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی در روز سه‌شنبه، متهمان را مأموران وزارت اطلاعات (رژیم) ایران توصیف کرد. این گروه این پرونده را با پرونده افرادی مرتبط دانست که به اتهام توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین در فرانسه در ماه ژوئیه دستگیر شدند و همچنین (با پرونده) دو تن دیگر که در ماه مارس در آلبانی، به تروریسم علیه این گروه متهم شدند.

شورای ملی مقاومت گفت: « مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت مجازات و اخراج کلیه مأموران و جاسوسان وزارت اطلاعات و نیروی قدس و همه مأموران و مزدوران پیدا و پنهانی که توطئه‌های (این) رژیم را در آمریکا و اروپا به پیش می‌برند تأکید می‌کند».

 

هدف مأموران رژیم ایران نفوذ و به دست آوردن اطلاعات برای ضربه زدن به مجاهدین

در ادامهٔ گزارش واشنگتن پست آمده است: «بنا‌ به اسناد مربوط به اتهام، دوستدار در ماه ژوئیه ۲۰۱۷به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات درباره اهدافی که دشمنان حکومت تهران به‌شمار می‌روند وارد ایالات متحده شد و با قربانی ارتباط برقرار کرد.

دادستانها صحبتهای فارسی قربانی را ترجمه کردند که وی در آن می‌گوید، در مجاهدین «نفوذ» کرده تا اطلاعات را در بسته‌های «هدف‌یابی» به تهران بفرستد؛ اطلاعاتی که به‌گفته ادارهٔ تحقیقات فدرال می‌تواند برای خنثی‌سازی، دستگیر کردن، عضوگیری، سوءاستفادهٔ سایبری علیه یک هدف و همچنین در «عملیات‌های دستگیری و قتل» به‌کار برود.

 

سفر قربانی مأمور رژیم به ایران برای حضور در یک بریفینگ حضوری

... دادستانها مظنون هستند که قربانی در اواخر ۲۰۱۷ بعد از تحویل عکس‌های تظاهرات ۲۰سپتامبر ۲۰۱۷ نیویورک علیه حکومت ایران، ۲۰۰۰دلار از دوستدار دریافت کرده است... ادارهٔ تحقیقات فدرال همچنین گفته است که قربانی به ایران سفر کرده تا در ماه مارس در آنجا یک «بریفینگ حضوری» انجام بدهد و درباره شیوه‌های مخفیانه به‌منظور دادن عکس‌هایی که از کنوانسیون ایران آزاد برای حقوق‌بشر در واشنگتن در چهار ماه می‌ گرفته بود، صحبت کند».


بازداشت دو ایرانی مأمور اطلاعات آخوندها در آمریکا - جاسوسی علیه مجاهدین

بازداشت جاسوسان اطلاعاتی رژیم ایران علیه مجاهدین در آمریکا و بازتاب آن در رسانه ها

استقبال سناتورهای آمریکایی از بازداشت دو ایرانی مأمور اطلاعات رژیم در واشنگتن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/235c0518-27bc-473e-a921-c0c0d9c07708"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات