728 x 90

بازتاب رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر دست داشتن رژیم آخوندی در حمله به یک مرکز یهودیان در آلمان

حفاظت پلیس آلمان از یک کنیسه
حفاظت پلیس آلمان از یک کنیسه

رسانه‌های بین‌المللی دست داشتن رژیم آخوندی در حمله به یک مرکز یهودیان در آلمان را انعکاس دادند.

زود دویچه سایتونگ در گزارشی نوشت:

گفته می‌شود «بابک ج» نه به‌ابتکار خود بلکه از طرف «رامین ی» اقدام به حمله به کنیسه کرده است. این فرد قبلاً به یک باند تبهکار در آلمان تعلق داشت و در سال۲۰۲۱ به ایران رفت دادگاه متقاعد شده است که رامین ی به‌نیابت از مقامات حکومتی در ایران اقدام کرده است.

بر اساس اطلاعات تلویزیون آ. ار. د. و مجله خبری اشپیگل:

مقامات تحقیقاتی آلمان دست‌کم نشانه‌هایی دارند مبنی بر این‌که رامین ی. در خدمت سپاه پاسداران رژیم ایران بوده و یک «فرماندهی عملیاتی» را برای حملات در آلمان کنترل می‌کرده است.

خود رامین ی. تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود که او را در کنار اعضای عالی‌رتبه سپاه پاسداران نشان می‌داد.

زود دویچه سایتونگ طی مطلبی دربارهٔ حکم دادگاه دوسلدورف دربارهٔ نقش رژیم در توطئهٔ حمله به یک کنیسه در بوخوم می‌نویسد:

محکومیت بابک ج. به‌خاطر طرح آتش‌سوزی در بوخوم انفجاری است؛ زیرا او احتمالاً به‌دستور رژیم ایران عمل کرده است. این می‌تواند باعث قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا بشود.

روز سه‌شنبه، دادگاه جنایی، بابک ج، آلمانی ایرانی‌تبار را به‌اتهام ترتیب‌دادن آتش‌سوزی شدید و اقدام به آتش‌سوزی به دو سال و ۹ماه زندان محکوم کرد. اندکی پس از آن، وزارت امور خارجهٔ آنالنا بربوک، کاردار سفارت رژیم ایران در برلین را احضار کرد.

وزارت امور خارجه در سرویس پیام‌رسان ایکس، نوشت: «ما هیچ‌گونه خشونت تحت کنترل خارجی را در آلمان تحمل نخواهیم کرد».

بر اساس حکم دادگاه، مرد محکوم در واقع می‌خواست آتش‌سوزی را در نوامبر۲۰۲۲ در کنیسه‌ای در بوخوم انجام دهد، اما از ترس کشف‌شدن، کوکتل‌مولوتف را به‌سمت مدرسه هیلدگارد در مجاورت آن پرتاب کرد.

وزارت امور خارجه ادامه داد، دلایل دقیق این حکم اکنون برای «عواقب و گام‌های بعدی، هم‌چنین در سطح اتحادیه اروپا» مهم است».

زود دویچه سایتونگ اضافه می‌کند: «گفته می‌شود بابک ج. نه به ابتکار خود، بلکه از طرف رامین ی، اقدام به حمله به کنیسه کرده است. او قبلاً به یک باند تبهکار در آلمان تعلق داشت و در سال۲۰۲۱ به ایران رفت. او در آلمان با حکم بازداشت به اتهام قتل تحت تعقیب است. اما مهم‌تر از این، اشاره وزارت‌خارجه به پیامدهای احتمالی در اتحادیه اروپا است: دادگاه متقاعد شده است که رامین ی. به نیابت از مقامات حکومتی در ایران اقدام کرده است.

بر اساس اطلاعات تلویزیون آ.ار.د. و مجله خبری اشپیگل، مقامات تحقیقاتی آلمان دست‌کم نشانه‌هایی دارند مبنی بر این‌که رامین ی. در خدمت سپاه پاسداران رژیم ایران بوده و یک «فرماندهی عملیاتی» را برای حملات در آلمان کنترل می‌کرده است. صحبت از «تروریسم حکومتی» است. خود رامین ی. تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود که او را در کنار اعضای عالی‌رتبه سپاه پاسداران نشان می‌داد.

تلویزیون کانال یک آلمان در گزارشی در سایت خود دربارهٔ احضار سفیر آلمان توسط دیکتاتوری آخوندی، خاطرنشان کرد: «. روز سه‌شنبه دادگاه عالی منطقه‌یی دوسلدورف یک ایرانی-آلمانی ۳۶ساله را به دو سال و ۹ ماه زندان محکوم کرد. بر اساس یافته‌های دادگاه، طراحی این حمله توسط «مقامات حکومتی رژیم ایران» انجام شده است و دادگاه ثابت می‌کند که متهم در نوامبر۲۰۲۲ با یک «حامی» در ایران حمله به کنیسه‌یی را ترتیب داده است و از «ترس از کشف‌شدن» در محل وسیله آتش‌زا را به مدرسه‌یی در مجاورت آن پرتاب کرده است. هم‌چنین گمان می‌رود که آتش‌سوزی و تیراندازی به خانه یک خاخام در اسن (با این موضوع) مرتبط بوده و یک اقدام هماهنگ در آلمان بوده است. وزارت امور خارجه بر اساس اطلاعات خود، روز سه‌شنبه کاردار (رژیم) ایران را احضار کرد. این وزارت‌خانه در برلین گفت: «ما هیچ‌گونه خشونت تحت کنترل خارجی را در آلمان تحمل نخواهیم کرد».

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «رژیم ایران سفیر آلمان را به‌خاطر اتهام برلین به حکومت تهران مبنی بر طراحی حمله به یک کنیسه احضار کرد»...

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: «دادگاه دوسلدورف متوجه شد که متهم توسط یکی از اعضای سابق (کلوپ موتورسیکلتی) «فرشته‌های جهنم» که به ایران رفته مأمور حمله شده بود و رژیم ایران پشت فرد دوم قرار داشته است. قضات آلمانی تأیید کردند که طرح حمله از یک نهاد حکومتی در ایران سرچشمه می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/264f475f-a324-40b9-b7f2-30936484df73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات