728 x 90

باربارا لیف: برای متوقف کردن توسعه برنامه هسته‌یی ایران با شرکای منطقه‌یی تلاش می‌کنیم

باربارا لیف مقام وزارت‌خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک
باربارا لیف مقام وزارت‌خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک

باربارا لیف مقام وزارت‌خارجه آمریکا در استماع کمیته روابط خارجی سنا در امور خاور نزدیک در مورد تلاش آمریکا با کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدات امنیتی و اتمی رژیم ایران گفت: ما با شرکای منطقه‌یی خود در رابطه با تهدید حیاتی تاثیر گرفته از رژیم ایران، دستیابی به سلاح هسته‌یی، حمایت آن از تروریسم و ​​دخالت‌های برای بی‌ثبات کردن منطقه، هم‌سو هستیم. ما در راستای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برای متوقف کردن توسعه برنامه هسته‌یی ایران و ایجاد یک رویکرد یکپارچه برای امنیت منطقه‌ای، ارائه دفاع مشترک در برابر تهدیدات مشترک و استفاده از فرصتهای ارائه شده از طریق تعمیق یکپارچگی در سراسر منطقه - از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی، و وارد کردن اسراییل در این اقدامات تلاش می‌کنیم.

مقام وزارت‌خارجه آمریکا افزود: پکن به ایران کمک کرده و برخلاف منافع منطقه عمل کرده است. سال گذشته، چین یک قرارداد مشارکت استراتژیک ۲۵ساله با تهران را با وعده میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری احتمالی در آینده در ایران نهایی کرد.

فهرست نهادهای وزارت بازرگانی شامل بیش از ۷۰شهروند چینی و نهادهایی است که به‌دلیل حمایت از رژیم ایران به هر شکلی تحریم شده‌اند. چین مقصد اصلی نفت ایران بوده است، هم صادرات مشروع و هم تجارتی که تحریم‌ها را دور می‌زند... (سایت کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ۱۳مرداد۱۴۰۱).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40f71978-0e96-4815-b889-4db01fd0b91e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات