728 x 90

ایندیپندنت - نامه بیش از ۱۰۰ مدافع حقوق‌بشر و برندگان جایزه نوبل در محکومیت تصمیم سازمان ملل

کنفرانس مطبوعاتی توسط شورای ملی مقاومت ایران
کنفرانس مطبوعاتی توسط شورای ملی مقاومت ایران

آمریکا و غرب سازمان ملل را

به‌دلیل دادن اجازه میزبانی نشست شورای حقوق‌بشر به رژیم ایران

محکوم کردند

ایندیپندنت نوشت: در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد کارشناسان اروپایی از جمله رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا در مورد طیف وسیعی از موارد نقض حقوق‌بشر که به رژیم ایران نسبت داده شده بحث کردند. هم‌چنین نامه‌یی با بیش از ۱۰۰ امضاکننده مدافع حقوق‌بشر از جمله برندگان جایزه نوبل در محکومیت تصمیم سازمان ملل منتشر شد.

در این نامه آمده است: «اجازه دادن به تسلط بر تریبون معتبر سازمان ملل، به یک رژیم بدنام به‌خاطر ارتکاب کشتار ۱۹۸۸ (۱۳۶۷) و اعدام‌های روزانه و جنگ‌افروزی، خنجری به قلب حقوق‌بشر است، تروریسم را دامن می‌زند و صلح منطقه‌یی و جهانی را به خطر می‌اندازد».

این کارشناسان گفتند که رژیم ایران از سوی سازمان ملل مشروعیتی کسب می‌کند و از آن به‌عنوان "چراغ سبز برای شکنجه و کشتار بیشتر" استفاده می‌کند.

ایندیپندنت در ادامه گزارش خود نوشت: تصمیم سازمان ملل در مورد ریاست مجمع اجتماعی شورا حقوق‌بشر در با توجه به سابقه گسترده اتهامات نقض حقوق‌بشر که متوجه رژیم ایران و رئیس‌جمهور آن، ابراهیم رئیسی، که متهم است شخصاً در قتل‌عام مخالفان در دهه‌های پیش نقش داشته، به‌طور قابل پیش‌بینی خشم آور بود. این امر محکومیت بسیاری از جمله سفیر ایالات متحده در شورا که به‌طور کامل از شرکت در آن خودداری کرد، را به‌دنبال داشت.

میشل تیلور در بیانیه‌یی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: «هر بحثی که توسط نمایندگان رژیمی رهبری می‌شود که به‌طور مستمر و بدون مجازات، حقوق‌بشر شهروندان خود را نقض می‌کند، نه تنها بی‌ثمر است، بلکه توهین به آرمانهای مشترک ماست. این غیرقابل قبول است که هر نهاد مرتبط با ترویج و حمایت از حقوق‌بشر به ریاست نماینده‌ای از کشوری باشد که در نقض مداوم و آشکار حقوق‌بشر، مانند ایران، دست دارد».

دیوید آلتون از مجلس اعیان انگلستان درباره ریاست حکومت آخوندی در مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل نوشت:

واقعاً وحشتناک است که آخوندهای حاکم بر ایران‌، اکنون رئیس هیأت مدیره اجتماعی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل هستند – آن هم فقط چند روز پس از فوت آرمیتا گراوند ۱۶ ساله که توسط گشت ارشاد رژیم شدیداً مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مانند مهسا امینی، جان خود را از دست داد. این یک شکست و توهین به مردم و قربانیان رژیم ایران توسط سازمان ملل است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afa449bf-2256-4d6c-b24a-701b0449be6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات