728 x 90

ایران، تحریم " زندان بدنام اوین " به‌خاطر تعرض جنسی، شوک الکتریکی

زندان اوین
زندان اوین

به‌دنبال گسترش اعتراضات مردمی و خیزش علیه رژیم آخوندی در شهرهای مختلف میهن و اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم ایران توسط مایک پمپئو، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، برخی اشخاص و نهادهای سرکوب و سانسور رژیم ایران را تحت تحریم قرار داد.

 

در این رابطه سایت برایت بارت ۱۰خرداد۹۷ طی مطلبی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC)، شش شخص و سه نهاد و مسئولان آن شامل صدا و سیمای دولتی ایران، و زندان بدنام اوین به‌خاطر درگیر بودن در فعالیتهای شدید نقض حقوق‌بشر و سانسور را تحریم نمود.

 

وزارت خزانه‌داری در بیانیه خود نوشت:

" زندانیانی که در زندان اوین محبوس هستند هدف تاکتیکهای وحشیانه که توسط مسئولان زندان اعمال می‌شود، از جمله تعرضهای جنسی، حملات فیزیکی و شوک الکتریک قرار می‌گیرند. وزارت اطلاعات و امنیت (واواک) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای بندهای دائم در زندان اوین هستند جایی که آنها زندانیان سیاسی را نگه می‌دارند. "...

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منو چین گفت: " رژیم ایران بودجه منابع ملی را که باید صرف ایرانیان شود خرج برنامه‌های پرهزینه تجهیزات سانسور و سرکوب آزادی بیان می‌کند.کسانی که در ارتباط با سوءمدیریت و فساد در ایران حرف بزنند، با رفتار نامناسب روبه‌رو شده و راهی زندان می‌شوند."

 

منو چین افزود:

" آمریکا در کنار مردم ایران می‌ایستد و وزارت خزانه‌داری کسانی را که مرتکب نقض حقوق‌بشر، اعمال سانسور و دیگر اعمال ناشایست علیه شهروندان خود می‌شوند، مسئول می‌داند.."...

 

در ۱۵فوریه شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد که چگونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال حاضر صدها اپلیکیشن‌ هوشمند را گسترش داده‌است که توسط رژیم ایران برای جاسوسی از شهروندان خود استفاده می‌شود و برنامه‌های پوششی را برای شبیه‌سازی از برنامه‌هایی که برای دور زدن ممنوعیتها ساخته شده، توسعه داده‌است.

 

برخی از این برنامه‌ها حتی در آی تونز از طریق فروشگاه اپل و گوگل پلی در دسترس مراجعین بودند. با این حال، گوگل بعد از کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایرانNCRI اعلام کرد که این اطلاعات را بررسی خواهد کرد و به‌دنبال آن برنامه Telegram Black Black را که هدف آن شبیه سازی از تلگرام است را مسدود کرده‌.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2994a763-919e-43e3-8ddb-bcfeeeeb8ca0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات