728 x 90

اکسپرس: نیروهای امنیتی رژیم ایران برای فرار از خشم معترضان از آمبولانس استفاده کرد

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

روزنامه اکسپرس دوشنبه ۱۸مهر، در رابطه با اعتراضات سراسری در ایران نوشت، به‌دنبال افزایش حملات به خودروهای نیروهای امنیتی و افسران پلیس تحت محاصره، آنها مجبور به استفاده از آمبولانس برای انتقال بازداشت شدگان می‌شوند.
در بخشهایی از این گزارش آمده است، گروه‌های مخالف می‌گویند حدود ۳۰۰معترض کشته شده‌اند و حداقل ۱۵۰۰۰نفر از زمان آغاز اعتراضات گسترده در ماه گذشته بازداشت شده‌اند. آنها اکنون در ۳۱استان، ۱۶۴شهر و ۱۶ دانشگاه بزرگ گسترش یافته‌اند و هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن ندارند...
دیشب مشخص شد که این افراد اکنون شامل هر عضوی از مردم می‌شود که در حال فیلمبرداری دستگیر می‌شوند، زیرا رژیم تلاش می‌کند، بدون این‌که موفق شود، قطعی اینترنت را در سراسر کشور حفظ کند.
یکی از معترضان شب گذشته در رشت گفت: «ما آمبولانس‌هایی را دیده‌ایم که برای انتقال مأموران پلیس استفاده می‌شوند و می‌دانیم که برای بردن معترضان استفاده می‌شود.
روز جمعه تظاهرات و درگیری با پلیس در کرج، اصفهان، اهواز، ایذه، شیراز، اسلامشهر، گوهردشت و لاهیجان شعله‌ور شد و برخی از معترضان شعارهای مرگ بر دیکتاتور و ننگ بر تو باد! سر دادند.
«برخی دیگر شعار می‌دادند این اعتراض نیست انقلاب است».
بیش از ۳۰نماینده پارلمان انگلستان و همتایان آنها با کمیته فراحزبی انگلستان برای آزادی ایران اکنون از دولت لیز تراس خواسته‌اند تا حق مردم ایران برای دفاع از خود به هر وسیله‌ای که لازم باشد و سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسد.
شب گذشته گروه اپوزیسیون تبعیدی مجاهدین خلق ایران (شورای ملی مقاومت ایران) که فعالانه از تظاهر کنندگان در میدان حمایت می‌کند، گفت زمان ان فرا رسیده است که غرب از خواسته‌های ایرانیانی که می‌خواهند رژیم را سرنگون کنند حمایت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1cf768c7-a6cd-4170-8898-ebbd34dbe6b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات